e3

Mokslininkai: kelionę į artimiausią egzoplanetą turėtų pradėti mažiausiai 49 poros (1)

2018 liepos mėn. 20 d. 12:09:38
Rasa Strimaitytė, Elta

Jei žmonija vieną dieną nuspręstų nusiųsti erdvėlaivį į artimiausią planetą už mūsų Saulės sistemos ribų, jo įgulą turėtų sudaryti mažiausiai 49 poros, apskaičiavo du prancūzų mokslininkai. Kelionė į artimiausią žinomą egzoplanetą „Proxima Centauri b“ truktų 6 300 metų.

Kad kada nors būtų apgyvendinta egzoplaneta, įgula daugybę kartų (generacijų) turėtų gyventi erdvėlaivyje ir čia daugintis. Todėl kelionę turėtų pradėti 98 žmonės, žurnale „Journal of the British Interplanetary Society“ rašo Fredericas Marinas iš Strasbūro universiteto ir Camille Beluffi iš tyrimų bendrovės CASC4DE.

Įgulai parinkti pirmiausiai reiktų išsiaiškinti kelis klausimus: moterų ir vyrų skaičių, amžių ir gyvenimo trukmę, gimstamumo rodiklius bei erdvėlaivio pajėgumus. Be to, būtų reikalingos griežtos taisyklės gyvenimui erdvėlaivyje, reikėtų kiekvienais metais nustatyti gimimų skaičių. Naudodami kompiuterinį modeliavimą, mokslininkai atmetė kraujomaišą ir „leido“ daugintis tik 32-40 metų įgulos nariams, kad palikuonys būtų genetiškai sveiki.

Atlikdami tyrimą, mokslininkai įtraukė net galimą katastrofą po 2 500 metų, kuri pareikalautų 30 proc. įgulos narių gyvybių. Tačiau liko ir neaiškumų - pavyzdžiui, kokią įtaką įgulai darytų kosminė spinduliuotė.

„Proxima Centauri b“ skrieja aplink žvaigždę „Proxima Centauri“, kuri nuo Žemės nutolusi maždaug per 4,2 šviesmečio. Šviesmetis yra atstumas, kurį šviesa įveikia per metus, jis atitinka 9,5 trln. kilometrų.

Tačiau prieš tokią misiją dar būtina išsiaiškinti, ar planeta apskritai gali būti gyvenama, pabrėžia autoriai.

Pasidalink: Facebook
  • DIDINS: euro zonos šalies ekonomikai atsigaunant po 2013 m. krizės, Slovėnijos parlamentas ketvirtadienį patvirtino minimalaus mėnesinio atlyginimo (MMA) didinimą 10 proc. per 2 metus.
  • SALA: parduodama viena Folklando salų Peblas - kartu su penkiomis skirtingomis rūšimis pingvinų, gyvenančių čia tūkstančiais, tūkstančiais avių ir dešimtimis paukščių rūšių.

darbas spaudoj

Ar nemokamai studijavęs jaunimas turėtų atidirbti Lietuvoje?

Ar jums yra tekę apsinuodyti kavinėse suvartotu maistu?

-2     -1 C