Automobilis, priversiantis atsisakyti vairavimonuotraukos (4)

2016 kovo mėn. 18 d. 08:39:02 Perskaitė 3919

Kovo 13-ąją Amsterdamo gyventojai mėgavosi išskirtiniu reginiu. Čia, pačiame miesto centre, buvo pristatytas ateities automobilio „Mercedes-Benz“ autonominis „F 015“ modelis. Plačiau apie šio automobilio techninius sprendimus ir naujoves „Laisvalaikiui“ papasakojo televizijos ir radijo laidų apie automobilius vedėjas Ramūnas Fetingis.

 

Net jeigu jums nepatinka idėja apie už jus vairuojančius automobilius, šis gali priversti apsigalvoti.

Autonominiais automobiliais šiais laikais jau nieko nebenustebinsi. Kol kas jie tik bandomi, bet per artimiausius penkerius metus jau turėtų atsirasti prekyboje. Tačiau dažniausiai autonominiai automobiliai arba primena keistus burbulus, arba atrodo tiesiog kaip paprasti automobiliai, tik sėdint prie vairo nebūtina vairuoti.

„Mercedes-Benz“ vieni pirmųjų žengė į visai kitą pasaulį. „F 015“, debiutavęs metų pradžioje JAV, o dabar pirmą kartą pasiekęs ir Europą, Amsterdamą, nedaug kuo primena tokius automobilius, kuriuos mes matome šiandien.

Nesvarbios arklio galios arba ekonomiškumas – viskas čia sutelkta į tai, kad nepabostų kelionė.

Didžiuliai visos automobilio sienos dydžio ekranai, balsu arba gestais valdomos funkcijos – tau nereikia rūpintis tokiais žemiškais dalykais kaip šviesoforai, pėstieji, maršruto paieškos. Pramogauk, automobilis nuveš tave ten, kur reikia.

Aišku, greitai tokios transporto priemonės mūsų keliais nevažiuos, nes čia integruotos technologijos, anot kūrėjų, galės tapti serijinės tik po penkiolikos metų. Šį automobilį „Mercedes-Benz“ inžinieriai kūrė net ketverius metus.

4K ekranai integruoti visame interjere – juos naudojant galima klausyti muzikos, žiūrėti nuotraukas ar filmus, kalbėti su draugais ir t.t.

Automobiliai kalbėsis tarpusavyje (sistema „Car 2 car“) ir perspės apie priekyje esančias kliūtis, transporto grūstis ir pan., o kompiuteriai savarankiškai atsižvelgdami į tai keis maršrutą iki kelionės tikslo.

Sėdynės pasuktos viena prieš kitą, per vidurį nėra jokios centrinės konsolės ar transmisijos tunelio, todėl čia itin erdvu. Durys atsidaro viena prieš kitą be centrinio statramsčio – lengva įlipti ir išlipti. Poliruotas aliuminis salono apačioje suteikia įspūdį, lyg sėdynės plevena ore. Beje, jas lengvai galima ištiesti, ir automobilis taps didžiuliu miegamuoju.

Salono temperatūrą galima reguliuoti judesiais, daugelį pramoginių funkcijų - balsu.

Čia yra numatytas vairas, tačiau kas norės prie jo sėstis? Mėgstantieji vairuoti ir ateityje rinksis visai kitokius automobilius, „F 015“ tikrai ne toks.

Parengta pagal priedą „Laisvalaikis“





"Respublikos" leidiniai", Smetonos g. 2, Vilnius, Tel. , Faks. , El. paštas info@respublika.net