respublika.lt

Automobilis, priversiantis atsisakyti vairavimonuotraukos (4)

2016 kovo mėn. 18 d. 08:39:02
Ringailė STULPINAITĖ

Kovo 13-ąją Amsterdamo gyventojai mėgavosi išskirtiniu reginiu. Čia, pačiame miesto centre, buvo pristatytas ateities automobilio „Mercedes-Benz“ autonominis „F 015“ modelis. Plačiau apie šio automobilio techninius sprendimus ir naujoves „Laisvalaikiui“ papasakojo televizijos ir radijo laidų apie automobilius vedėjas Ramūnas Fetingis.

 

Net jeigu jums nepatinka idėja apie už jus vairuojančius automobilius, šis gali priversti apsigalvoti.

Autonominiais automobiliais šiais laikais jau nieko nebenustebinsi. Kol kas jie tik bandomi, bet per artimiausius penkerius metus jau turėtų atsirasti prekyboje. Tačiau dažniausiai autonominiai automobiliai arba primena keistus burbulus, arba atrodo tiesiog kaip paprasti automobiliai, tik sėdint prie vairo nebūtina vairuoti.

„Mercedes-Benz“ vieni pirmųjų žengė į visai kitą pasaulį. „F 015“, debiutavęs metų pradžioje JAV, o dabar pirmą kartą pasiekęs ir Europą, Amsterdamą, nedaug kuo primena tokius automobilius, kuriuos mes matome šiandien.

Nesvarbios arklio galios arba ekonomiškumas – viskas čia sutelkta į tai, kad nepabostų kelionė.

Didžiuliai visos automobilio sienos dydžio ekranai, balsu arba gestais valdomos funkcijos – tau nereikia rūpintis tokiais žemiškais dalykais kaip šviesoforai, pėstieji, maršruto paieškos. Pramogauk, automobilis nuveš tave ten, kur reikia.

Aišku, greitai tokios transporto priemonės mūsų keliais nevažiuos, nes čia integruotos technologijos, anot kūrėjų, galės tapti serijinės tik po penkiolikos metų. Šį automobilį „Mercedes-Benz“ inžinieriai kūrė net ketverius metus.

4K ekranai integruoti visame interjere – juos naudojant galima klausyti muzikos, žiūrėti nuotraukas ar filmus, kalbėti su draugais ir t.t.

Automobiliai kalbėsis tarpusavyje (sistema „Car 2 car“) ir perspės apie priekyje esančias kliūtis, transporto grūstis ir pan., o kompiuteriai savarankiškai atsižvelgdami į tai keis maršrutą iki kelionės tikslo.

Sėdynės pasuktos viena prieš kitą, per vidurį nėra jokios centrinės konsolės ar transmisijos tunelio, todėl čia itin erdvu. Durys atsidaro viena prieš kitą be centrinio statramsčio – lengva įlipti ir išlipti. Poliruotas aliuminis salono apačioje suteikia įspūdį, lyg sėdynės plevena ore. Beje, jas lengvai galima ištiesti, ir automobilis taps didžiuliu miegamuoju.

Salono temperatūrą galima reguliuoti judesiais, daugelį pramoginių funkcijų - balsu.

Čia yra numatytas vairas, tačiau kas norės prie jo sėstis? Mėgstantieji vairuoti ir ateityje rinksis visai kitokius automobilius, „F 015“ tikrai ne toks.

Parengta pagal priedą „Laisvalaikis“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (4)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • LENKTYNĖS: šeštadienio vakarą Palangoje, nuo 20-ųjų 1006 km lenktynių pradžios prabėgus 8 val. 37 min. 26,121 sek., finišo liniją, nuvažiavęs visą 373 ratų distanciją, pirmas kirto „Circle K milesPlus Racing Team“ komandos lenktynininkas Julius Adomavičius, vairavęs „Porsche GT3 Cup“ automobilį.
  • NELAIMĖ: šeštadienį nedideliam lėktuvui įsirėžus į pastatą Vokietijos pietvakariuose, žuvo trys žmonės, skelbia policijos pareigūnai.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Kaip vertinate, jog už Sosnovskio barščius gresia baudos?

balsuoti rezultatai

Ar džiaugiatės atvėsusia vasara?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+26 +28 C

 +25 +29 C

 

 +20 +21 C

+11 +12 C

 +14 +16 C

 

 +16 +17 C

 1-2 m/s

 1-2 m/s

 

 2-4 m/s

 

reklama
Ūkis
reklama
Sveikata ir grožis