respublika.lt

Automobilį žiemai reikia ruošti jau dabar

2018 spalio mėn. 05 d. 07:42:55
Vidmantas MISEVIČIUS

Nors dar tik spalis, bet kasdien vis labiau vėstantys orai primena, kad netrukus sulauksime ir kasmetinių žiemos smagumų - sniego ir šalčio. Tam reiktų tinkamai pasirengti, nes būtent šaltuoju laikotarpiu išryškėja visos automobilio „silpnosios vietos“. Būtent todėl transporto specialistai primygtinai rekomenduoja pasirengimą žiemai pradėti iš anksto.


Roges ruošk vasarą

Pasak Teodoro Mažeikos, UAB „Sostena“ serviso vadovo, jeigu automobiliu nuolat rūpinamasi ir reguliariai atliekamas techninis aptarnavimas, prieš žiemą užtenka pakeisti langų plovimo skystį ir, jeigu automobilis dyzelinis, įsipilti šalčiui atsparių degalų. Tais atvejais, kai perkamas naudotas automobilis, po jo įsigijimo rekomenduotina atlikti techninį aptarnavimą ir jį pasižymėti kaip atskaitos tašką tolesnei automobilio priežiūrai.

Padangų keitimo tvarką reglamentuoja Kelių eismo taisyklės, tačiau specialistai pataria vasarines į žiemines padangas keisti atsižvelgiant į aplinkybes. Tai yra, jeigu vidutinė oro temperatūra spalio viduryje nukris žemiau +5 C, laukti lapkričio pradžios tikrai neverta. Reikalas tas, kad esant tokiai temperatūrai, vasarinės padangos sukietėja, prastėja jų sukibimas su kelio danga.

Artėjant šalčiams reikėtų patikrinti ir aušinimo skysčio (antifrizo) lygį bei savybes. Pastebėjus, kad skysčio trūksta, būtina jį papildyti. Jeigu skystis nebeatlieka savo funkcijų, jį reikia keisti. Nebūtina pirkti originalų, bet perkamas skystis turi atitikti gamintojo reikalavimus, o užšalimo temperatūra (maždaug -37 C) turi tikti Lietuvai. Skirtingų tipų skysčio maišymo reikėtų vengti.

Stabdžiai dažniausiai tikrinami per techninį aptarnavimą. Jeigu jokių problemų pastebėta nebuvo, ieškoti jų nėra prasmės. Stabdžių skystis keičiamas pagal gamintojo reikalavimus ir tada, kai yra nurodyta.

Akumuliatorių keitimą lemia jų tarnavimo laikas. Nors prieš žiemą rekomenduojama patikrinti turimą akumuliatorių, niekas 100 proc. negali garantuoti, kad jis „ištvers“ visus šalčius. Keičiant pastarąjį, rinktis reikėtų konkrečiam modeliui numatytos talpos bateriją. Per silpnas akumuliatorius automobilio gali neužvesti, per daug galingas - kelionių metu nespėti pasikrauti. Generatoriaus diržas turi būti švarus, sveikas ir neskleisti pašalinių garsų. Susidūrus su kuria nors iš minėtų problemų, diržą reikėtų keisti. Vertėtų patikrinti ir variklio žvakes bei degalų filtrą. Kilus abejonių, verčiau viską pakeisti, negu vėliau žiemą šalti prie neužsivedančio automobilio.

Prieš leidžiantis į kelią reikėtų patikrinti, ar tinkamai veikia stiklų apipūtimas ir galinio stiklo šildytuvas. Kai automobilio aptarnavimo istorija nėra žinoma, būtina patikrinti ir, esant reikalui, pakeisti salono filtrą. Neprošal būtų ir naujas arba atsarginis valytuvų komplektas.

Atskiro dėmesio reikalauja ir automobilio kėbulas, kuriam žiema tampa tikru išbandymu. Dėl druskų poveikio būtent šaltuoju metu ryškiausiai pasireiškia korozija, atsiranda mikroįtrūkimai. Kita vertus, jeigu kėbulu rūpinamasi ir jis prižiūrimas ištisus metus, žiema neturėtų pridaryti nemalonumų.

Artėjant žiemai rekomenduotina nuplovus ir nuvalius specialiu silikoniniu purškikliu nupurkšti visas gumines automobilio dalis - durelių gumas, sandariklius ir t.t. Taip jie išsaugos savo elastingumą ir nelips prie šalto metalo.

Atskira tema - elektromobiliai

Nors elektromobiliai vis dar sunkiai skinasi kelią į Lietuvos automobilių rinką, šių ekologiškų transporto priemonių mūsų miestų gatvėse daugėja. Tiems, kam ateinanti žiema prie elektromobilio vairo bus pirmoji, „Nissan“ atstovai, be privalomų padangų ar eksploatacinių skysčių keitimo, rekomenduoja įprasti prie tam tikro šildymo režimo. „Nissan LEAF“, šiuo metu populiariausias elektromobilis Lietuvoje, turi išankstinio pašildymo funkciją. Ją galima aktyvuoti „Nissan Connect“ sistemoje arba nuotoliniu būdu per mobiliąją programėlę „Nissan Connect EV“. Tokiu atveju, šildymui reikalinga energija yra imama iš tinklo (jeigu elektromobilis paliktas krautis). Komercinio „Nissan e-NV200“ salono pašildymą galima aktyvuoti automobilio atrakinimo pulteliu. Reikėtų žinoti, kad esant labai žemoms temperatūroms elektromobilio šildymas atjungiamas po 20 minučių, nes šildyti lauką neefektyvu. Tais atvejas, kai keliaujama trumpu atstumu, kondicionierių reiktų nustatyti +16+17 C temperatūrai ir įjungti vairo bei sėdynių šildymą („Nissan LEAF“ turi visas šildomas sėdynes), nes sušildyti žmogų reikia gerokai mažiau energijos negu įšildyti visą saloną.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • ROKIRUOTĖ: Seimo frakcijos „Tvarka ir teisingumas“ seniūnas Vytautas Kamblevičius tapo Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko pavaduotoju; jis šiose pareigose pakeis „tvarkietį“ Kęstutį Bartkevičių, kuris, Seimo sprendimu, paskirtas Seimo Sveikatos reikalų komiteto pirmininko pavaduotoju.
  • NAFTA: naftos pramonės milžinas „Royal Dutch Shell“ planuoja investuoti nuo 1 iki 2 mlrd. dolerių kasmet į naftos žvalgybą ir gavybą Brazilijoje; planuojama darbus pradėti jau kitąmet ir užbaigti 2025 m.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
DARBAS ADMINISTRATORIUS

Ar jūsų name išjungia šildymą, kai lepina šilti orai?

balsuoti rezultatai

Ar pritariate organų donorystei?

balsuoti rezultatai
reklama
darbas vadyb
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +2   +9 C

   +5   +8 C

 

   +2  +7 C

  +15 +18 C

   +12  +14 C

 

   +11  +12 C

 3-8 m/s

 2-3 m/s

 

    1-2 m/s

 

USD - 1.1530 PLN - 4.2940
RUB - 75.6506 CHF - 1.1453
GBP - 0.8795 NOK - 9.4293
reklama
Sveikata Grožis