respublika.lt

2018 rugsėjo 23, sekmadienis

Žiūrėti TV ir pagerinti sveikatą - misija įmanoma!nuotraukos

2018 birželio mėn. 30 d. 09:33:27
Dalia DAŠKEVIČIŪTĖ

Apie tai, kaip sveikatai kenkia nuolatinis ilgalaikis TV žiūrėjimas, prirašyta begalė straipsnių. Tačiau daugiausia sveikatos problemų yra susiję su tuo, kad, žiūrėdami TV, paprastai mes sėdime, o sėdėjimas yra šio amžiaus rykštė, plakanti bene smarkiau nei rūkymas. Tad ar įmanoma žiūrėti TV ir būti sveikesniam? Taip, jei lipsite iš komforto zonos, t. y. - nuo sofos.

 

Kaip teigia Harvardo mokslininkas, knygų autorius Šonas Achoras (Shawn Achor), „teisingai tai darant, TV žiūrėjimas yra vienas iš greičiausių būdų padidinti laimės jausmą. Tyrimai rodo, kad TV žiūrėjimas gali atjauninti smegenis, pagerinti imuniteto atsparumą, padidinti socialinį palaikymą ir padėti išmokti susidoroti su sunkumais.“ Svarbiausia čia - balansas.

Daugiau judėkite!

Sėdėdami mes esame fiziškai neaktyvūs, tad svarbiausia yra elgtis atvirkščiai - daugiau judėti. Natūralu, kad kino teatre ar žiūrėdami spektaklį sėdite. Tačiau būdami namie ir žiūrėdami serialą, filmą ar žinias tikrai galite pajudėti. Arba - pastovėti, ypač jei esate ką tik pavalgę. Stovint išnaudojama ketvirtadaliu daugiau resursų ir sudeginama daugiau kalorijų, taigi tai atsiliepia ne tik fizinei sveikatai, bet ir kūno linijoms, ypač - liemens apimčiai.

Ilgai žiūrint televiziją, ne pro šalį būtų atlikti keletą pratimų serijų - atsilenkimų, atsispaudimų, pritūpimų, įtūpstų. Į rankas galite paimti po mineralinio vandens buteliuką, pripiltą smėlio, - bus puikūs svareliai rankų raumenims pamankštinti. O jeigu namie dulka elipsinis treniruoklis, metas jį panaudoti.

Jeigu turite sveikatos problemų, galite kaitalioti sėdėjimą su stovėjimu ar pavaikščiojimu nedideliu perimetru priešais TV ekraną. Taip suaktyvinsite kraujo cirkuliaciją.

Nevalgykite žiūrėdami TV

Čia turbūt sunkiausiai įgyvendinamas patarimas, tačiau jis sveikatos specialistų siūlomas ne veltui - kai žiūrime TV (kaip ir kai skaitome) ir tuo pačiu metu valgome, nesugebame sukoncentruoti dėmesio nei į skonį, nei į suvalgomo maisto kiekį. Taip ir nutinka, kad sausainių ar bulvių traškučių pakelis ištuštėja nespėjus nė susivokti. Mokslininkų pastebėta, kad žiūrint TV suvalgoma daugiau, nei tik valgant ir daugiau tuo metu nieko neveikiant. Taigi šis įprotis prideda papildomų kilogramų ir skatina rastis su antsvoriu susijusias ligas - širdies ir kraujagyslių, diabetą ir t. t.

Tad jei būtinai norisi ką nors kramsnoti stebint vakaro filmą ar žinias, pasiruoškite sveikesnių ir nekaloringų užkandžių - lazdelėmis papjaustykite morkų, agurkų ir salierų, iš graikiško jogurto ir įvairių prieskonių pasigaminkite padažą lazdelėms mirkyti. Arba suvalgykite obuolį ar bananą.

Žiūrėdami socializuokitės ir analizuokite

Jeigu žiūrėsite televizorių ne vieni, o su artimaisiais, antrąja puse ar draugais, pagerinsite savo emocinę sveikatą. Bendra veikla skatina bendrumo jausmą, įsitraukimą, jaučiamės kažko svarbaus dalimi. Tai puiki proga padiskutuoti apie tai, ką matote, pasidalyti patiriamomis emocijomis - pasijuokti, paliūdėti ar drauge nusistebėti. Galite kartu aptarti režisierių, scenaristų, laidų vedėjų ar aktorių darbą, stebėti, kokiu kampu viskas nufilmuota, kaip keičiasi ekrano užsklandos, kokie yra laidos ar filmo dialogai, kokia yra TV matomų žmonių kūno kalba - ji atskleidžia tai, kas neišsakoma žodžiais. Šitaip suaktyvinsite smegenis dirbti, o ne pasyviai stebėsite ekraną.

Tai bus tikrai įdomiau ir naudingiau, nei žiūrint TV vieniems.

Atidžiau rinkitės repertuarą

Kiekvienas turime savų televizinių pomėgių, tad pravarčiausia rinktis tokias laidas ar filmus, kurie skatina būtent jus jaustis geriau; kurie įtraukia, o gal įkvepia dideliems darbams, gyvenimo pokyčiams. Arba - moko, šviečia.

Nesvarbu, kokios informacijos gausite, kokių pamokų išmoksite ar ko būsite įkvėpti - jei tai jus skatina jaustis geriau, matyti pasaulį ir aplinką šviesesniu žvilgsniu, tai bus itin naudinga jūsų emocinei būklei. Žmogus, patiriantis mažiau streso, ir fiziškai yra sveikesnis. Beje, jei žiūrėsite ką nors linksmo ir daug juoksitės, tai paskatins širdį plakti smarkiau, o kūnas, raumenys jausis tarsi lengvai sportuojant.

O jei jaučiate, kad tam tikro turinio informacija jus liūdina ar baugina arba sukelia didelę įtampą, galbūt verta apriboti tokio turinio kiekį?

Gero laiko!


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
 

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • VYRIAUSYBĖ: Žemės ūkio ministras Giedrius Surplys sekmadienį prasidedančioje neformalioje Žemės ūkio taryboje Austrijoje aptars priemones, kurios galėtų padidinti regiono žemdirbių konkurencingumą, skatinti aukštos kokybės produkcijos gamybą ir pan.
  • SVEIKINIMAI: Lietuvos Respublikos prezidentė Dalia Grybauskaitė savo ir visų Lietuvos žmonių vardu sekmadienį pasveikino Saudo Arabijos karalių Salmaną bin Abdulazizą al Saudą Nacionalinės dienos proga.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas vadyb

Ar jums yra tekę gauti padirbtų pinigų?

balsuoti rezultatai

Ar pažįstate šimtamečių žmonių?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +6 +9 C

   +6  +9 C

 

   +5  +8 C

  +11  +15 C

   +12  +11 C

 

   +10  +12 C

  1-6 m/s

 0-4 m/s

 

    1-6 m/s

 

USD - 1.1759 PLN - 4.2946
RUB - 78.5108 CHF - 1.1228
GBP - 0.8940 NOK - 9.5793
reklama
Ukis 2018