respublika.lt

2018 rugsėjo 24, pirmadienis

Viskas apie pusryčius ir jų naudąnuotraukos (2)

2017 lapkričio mėn. 02 d. 11:19:44

Pusryčiai – svarbus energijos šaltinis sėkmingai dienos pradžiai. Pusryčius verta valgyti ne tik dėl geros savijautos, puikios nuotaikos, sotumo jausmo, bet ir dėl savo fizinės sveikatos. Papusryčiavę turėsite daugiau jėgų fizinei ir protinei veiklai, ne taip išalksite iki pietų, jausitės energingesni ir aktyvesni. Pusryčiai – viena svarbiausių sveiko gyvenimo taisyklių.

 

Norite būti sveiki? Pusryčiaukite!

Dažnai per skubėjimą ir laiko stoką, atsisakome pusryčių – tai didelė klaida, kurios reikėtų išvengti. Pasak dietologės Barboros Jarašūnės, pusryčiai teigiamai veikia bendrą žmogaus savijautą ir sveikatą. „Pusryčių metu papildome per naktį išsekusias organizmo energijos atsargas, todėl turime daugiau energijos kibti į darbus ar mokslus. Pusryčiams pasirinkus grūdus, daržoves, pieno produktus ir kitus baltymų šaltinius, galima išvengti impulsyvaus užkandžiavimo mažos maistinės vertės produktais dienos eigoje. Pusryčiams taip pat tinka pilno grūdo sumuštiniai su sveikais priedais. Pusryčiai padeda išlaikyti mitybos režimą,“ – pasakoja gydytoja.

Pusryčiauti labai svarbu - nustatyta, kad nevalgantys pusryčių suaugusieji turi didesnę aterosklerozės, širdies ligų, hipertenzijos ar netgi insulto riziką.

Papusryčiauti rekomenduojama per dvi valandas nuo atsikėlimo. Būtų gerai, jei kasdien įprastumėte valgyti maždaug panašiu laiku – taip išlaikysite valgymo režimą, kuris svarbus ne tik kūno masės kontrolei, bet ir gerai savijautai.

Pusryčiams – maistingas maistas


Dietologė B. Jarašūnė pusryčius „konstruoti“ pataria iš kelių produktų grupių: „Tai galėtų būti uogomis ar vaisiais ir natūraliu jogurtu paskaninta košė arba pilno grūdo duonos sumuštinis su mėsa, salotomis, kiaušiniais ar sūriu. Geriausia, jei kiekvieną rytą pusryčiai yra kiek kitokie – įvairovė yra raktas į balansą.“ O jei ryte norisi sriubos? „Pusryčiams gali tikti ir sriuba, ir maltinis – jeigu tokio maisto norisi, o per pietus ar vakare to suvalgyti nebus galimybės, kodėl gi ne?“, – šypsosi B. Jarašūnė.

Ryte, kaip ir likusios dienos metu, dietologė pataria vengti cukraus (ne daugiau 15 g cukraus 100 g produkto) ir druskos (ne daugiau 1,5 g druskos 100 g produkto) turinčių produktų, perdirbtų mėsos gaminių (dešrų, dešrelių, kumpių, pirktinių paštetų), patiekalų su kenksmingais riebalais (transriebiosiomis riebalų rūgštimis).

Savaitgalio pusryčiai


Savaitgalio pusryčiai dažnai ir vėlesni, ir gausesni, ir sotesni nei darbo dienų. Ar reikėtų dėl to graužtis? Dietologė B. Jarašūnė purto galvą: „Savaitgaliai skirti atsipūsti nuo kasdienių reikalų ir pailsėti. Jų metu galime daugiau laiko skirti maisto gaminimui ir valgymui su šeima ar draugais. Valgome vėliau, nes neretai ilgiau pamiegame. O išsimiegojimas teigiamai veikia mūsų apetitą bei kūno svorį. Jei valgysime vadovaudamiesi intuityviais kūno pojūčiais, o ne griežtomis taisyklėmis, vėlesni ir sotesni pusryčiai gali būti ne „bloga praktika“, o startas tolimesniems savaitgalio planams – išvykoms, žygiams, sodui ar namams tvarkyti. Tad jei pusryčiai buvo gausesni ir sotesni, per pietus reiktų tiesiog užkąsti lengviau.“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (2)

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • KATASTROFA: Tunise gausios liūtys ir potvyniai pareikalavo mažiausiai keturių žmonių gyvybių; Šiaurės rytinėje Nabulo provincijoje gelbėjimo komandos rado dviejų pagyvenusių vyrų ir dviejų jaunų moterų kūnus.
  • TRAGEDIJA: per sukilėlių ataką neramiuose Kongo Demokratinės Respublikos rytuose, Benio mieste, žuvo 16 žmonių, tarp kurių 12 civilių ir keturi kariai arba sukilėliai.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
1. V.Tomkus: nuo atgimimo iki išsigimimo
2. V.Vyšniausko kalba, pasakyta Seime, Sąjūdžio jubiliejaus proga
3. Disidentė, vienuolė Nijolė Sadūnaitė: Abu popiežiai suprato mūsų kančią
4. Įstatymai rašomi „iš pilvo“
5. Į politiką eina jau prasiskolinę žmonės
6. Rolandas Paksas. Neturi likti ginklų ir kariuomenių Baltijos šalyse bei Karaliaučiuje
7. Prezidentei krizė buvo pelninga
8. Vilniečiai atvykstantį popiežių pasitiks užversti kalnais šiukšlių
9. O.Strikulienė: Kas verks sumažinus Seimo narių skaičių?
10. Parlamentas tirs žinomų šviesuolių KGB šmeižto istoriją
11. Už vizitą pas gydytoją mokėti teks ne visiems
12. Arvydas Juozaitis stoja į kovą
13. Iš Žmogaus teisių komiteto pirmininko posto varomas P.Gražulis: Esu labiausiai tinkamas ginti žmogaus teises
14. O.Strikulienė: Žmonės patys neina balsuoti, o paskui bloga valdžia piktinasi!
15. T.B.Burauskaitė: Padarėme tai, ką liepė Seimas
16. Nekultūringa politika
17. O.Strikulienė: Du politikai, taikos balandžiais lakstantys
18. F.Kauzonas: Parduodamas Europos vidurys!
19. Bausti reikia tikruosius žudikus
20. Perki internetu, malonėk susimokėti... už orą
21. Sumindžiotos mūsų istorinės relikvijos
22. Ar ne laikas grąžinti skolą Mažvydui?
23. Vaidindami demokratišką valstybę pamiršome, kas ta demokratija yra
24. „Auksinių šaukštų“ istorija dar nebaigta
25. O.Strikulienė: Nieko naujo. Valdžios fikusai tik kaitaliojasi su kaktusais
reklama
darbas vadyb

Ar jums yra tekę gauti padirbtų pinigų?

balsuoti rezultatai

Ar pažįstate šimtamečių žmonių?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +6 +9 C

   +6  +9 C

 

   +5  +8 C

  +11  +15 C

   +12  +11 C

 

   +10  +12 C

  1-6 m/s

 0-4 m/s

 

    1-6 m/s

 

reklama
Ukis 2018