respublika.lt

2017 lapkričio 21, antradienis

akordeon festiv kaire

Viskas apie pusryčius ir jų naudąnuotraukos (2)

2017 lapkričio mėn. 02 d. 11:19:44

Pusryčiai – svarbus energijos šaltinis sėkmingai dienos pradžiai. Pusryčius verta valgyti ne tik dėl geros savijautos, puikios nuotaikos, sotumo jausmo, bet ir dėl savo fizinės sveikatos. Papusryčiavę turėsite daugiau jėgų fizinei ir protinei veiklai, ne taip išalksite iki pietų, jausitės energingesni ir aktyvesni. Pusryčiai – viena svarbiausių sveiko gyvenimo taisyklių.

 

Norite būti sveiki? Pusryčiaukite!

Dažnai per skubėjimą ir laiko stoką, atsisakome pusryčių – tai didelė klaida, kurios reikėtų išvengti. Pasak dietologės Barboros Jarašūnės, pusryčiai teigiamai veikia bendrą žmogaus savijautą ir sveikatą. „Pusryčių metu papildome per naktį išsekusias organizmo energijos atsargas, todėl turime daugiau energijos kibti į darbus ar mokslus. Pusryčiams pasirinkus grūdus, daržoves, pieno produktus ir kitus baltymų šaltinius, galima išvengti impulsyvaus užkandžiavimo mažos maistinės vertės produktais dienos eigoje. Pusryčiams taip pat tinka pilno grūdo sumuštiniai su sveikais priedais. Pusryčiai padeda išlaikyti mitybos režimą,“ – pasakoja gydytoja.

Pusryčiauti labai svarbu - nustatyta, kad nevalgantys pusryčių suaugusieji turi didesnę aterosklerozės, širdies ligų, hipertenzijos ar netgi insulto riziką.

Papusryčiauti rekomenduojama per dvi valandas nuo atsikėlimo. Būtų gerai, jei kasdien įprastumėte valgyti maždaug panašiu laiku – taip išlaikysite valgymo režimą, kuris svarbus ne tik kūno masės kontrolei, bet ir gerai savijautai.

Pusryčiams – maistingas maistas


Dietologė B. Jarašūnė pusryčius „konstruoti“ pataria iš kelių produktų grupių: „Tai galėtų būti uogomis ar vaisiais ir natūraliu jogurtu paskaninta košė arba pilno grūdo duonos sumuštinis su mėsa, salotomis, kiaušiniais ar sūriu. Geriausia, jei kiekvieną rytą pusryčiai yra kiek kitokie – įvairovė yra raktas į balansą.“ O jei ryte norisi sriubos? „Pusryčiams gali tikti ir sriuba, ir maltinis – jeigu tokio maisto norisi, o per pietus ar vakare to suvalgyti nebus galimybės, kodėl gi ne?“, – šypsosi B. Jarašūnė.

Ryte, kaip ir likusios dienos metu, dietologė pataria vengti cukraus (ne daugiau 15 g cukraus 100 g produkto) ir druskos (ne daugiau 1,5 g druskos 100 g produkto) turinčių produktų, perdirbtų mėsos gaminių (dešrų, dešrelių, kumpių, pirktinių paštetų), patiekalų su kenksmingais riebalais (transriebiosiomis riebalų rūgštimis).

Savaitgalio pusryčiai


Savaitgalio pusryčiai dažnai ir vėlesni, ir gausesni, ir sotesni nei darbo dienų. Ar reikėtų dėl to graužtis? Dietologė B. Jarašūnė purto galvą: „Savaitgaliai skirti atsipūsti nuo kasdienių reikalų ir pailsėti. Jų metu galime daugiau laiko skirti maisto gaminimui ir valgymui su šeima ar draugais. Valgome vėliau, nes neretai ilgiau pamiegame. O išsimiegojimas teigiamai veikia mūsų apetitą bei kūno svorį. Jei valgysime vadovaudamiesi intuityviais kūno pojūčiais, o ne griežtomis taisyklėmis, vėlesni ir sotesni pusryčiai gali būti ne „bloga praktika“, o startas tolimesniems savaitgalio planams – išvykoms, žygiams, sodui ar namams tvarkyti. Tad jei pusryčiai buvo gausesni ir sotesni, per pietus reiktų tiesiog užkąsti lengviau.“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (2)

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • KELIAI: antradienio rytą Skuodo rajone buvo lijundra, čia kelių dangos vietomis apledėjusios; Vakarų, Šiaurės ir Rytų Lietuvoje ant kelių dangų formuojasi plikledis, slidūs kelių ruožai yra barstomi, informuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija, vykstančiųjų šiais keliais prašydama atkreipti dėmesį į tai, kad yra slidžių ruožų, ir neskubėti.
  • PRATYBOS: antradienį VSAT pareigūnai prie sienos su Lenkija surengs jos kontrolės atnaujinimo pratybas; Pratybose dalyvaus VSAT Varėnos rinktinės Kalvarijos užkardos, Specialios paskirties komandos, Sienos kontrolės ir Kriminalinės žvalgybos skyrių pasieniečiai.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
1. Rolandas Paksas. Kitų metų biudžetas - duoklė vis labiau atgyjančiam „karo demonui“
2. Tautos išlikimas - jos pačios savigarbos reikalas
3. Jam tik metai. Kartais prireikia sauskelnių
4. Seimūnai darbo bijo kaip velnio
5. Valstybės pagalba jaunoms šeimoms - sukišti visus į plačią bankų kišenę
6. Seimas metus dirbo ar pridirbo?
7. Nemylintis Dzūkijos dzūkas - nemyli ir Lietuvos
8. Nežabota valdžia. Galią ir įtaką pajutę seimūnai gali sunaikinti bet ką
9. Naujas tolerancijos vardas - liberalizmas
10. Lietuvos gyventojų laimės indeksas - išvykusiųjų skaičius
11. Būti kultūringam R.Karbauskiui nepavyko, labiau jį traukia prie žemės
12. Pirmieji Seimo metai - prisvilę
13. Seimo narys P.Urbšys: Jaučiuosi, kad esu kaip svetimas
14. Yra knyga, skirta ir tautinę nesantaiką kurstančiai R.Vanagaitei. Baudžiamasis kodeksas
15. „Lidlui“ - nauda, žmonėms - kančia
16. Užsienio investicijos, kurios kenkia
17. Premjere, žmonės ir nuo jūsų bėga
18. I.N.Lingienės Lietuvoje visada tvyro meilė ir pagarba
19. Alumi ir milteliais aprūpins R.Karbauskis
20. Signataras Z.Vaišvila į teismą padavė ir Rusiją, ir Lietuvą
21. Ar „Rokiškio sūrio“ vadovas D.Trumpa ir JAV prezidentas D.Trampas yra tikri giminės?
22. D.Grybauskaitė įtakingiausia taptų, jei teroristu išvadintų D.Trampą
23. Prašymai čigonų tabore: baikite sėti mirtį
24. Nereikia nukloti kapų žvakėmis
25. Prabanga. S.Skvernelis skrido į Suomiją pasikalbėti apie orą
reklama
guitar trio

Ar ne per daug Lietuvoje ministerijų?

balsuoti rezultatai

Ar pritartumėte savo daugiabučio namo renovacijai?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   0  +2 C

   0  +1 C

 

   -1  0 C

   +2  +4 C

  +1  +3 C

 

   0  +1 C

    4-6 m/s

    2-3 m/s

 

      1-2 m/s

 

USD - 1.1781 PLN - 4.2311
RUB - 70.1470 CHF - 1.1676
GBP - 0.8894 NOK - 9.7298
reklama
Labas vasara