respublika.lt

2018 vasario 18, sekmadienis

Viskas apie pusryčius ir jų naudąnuotraukos (2)

2017 lapkričio mėn. 02 d. 11:19:44

Pusryčiai – svarbus energijos šaltinis sėkmingai dienos pradžiai. Pusryčius verta valgyti ne tik dėl geros savijautos, puikios nuotaikos, sotumo jausmo, bet ir dėl savo fizinės sveikatos. Papusryčiavę turėsite daugiau jėgų fizinei ir protinei veiklai, ne taip išalksite iki pietų, jausitės energingesni ir aktyvesni. Pusryčiai – viena svarbiausių sveiko gyvenimo taisyklių.

 

Norite būti sveiki? Pusryčiaukite!

Dažnai per skubėjimą ir laiko stoką, atsisakome pusryčių – tai didelė klaida, kurios reikėtų išvengti. Pasak dietologės Barboros Jarašūnės, pusryčiai teigiamai veikia bendrą žmogaus savijautą ir sveikatą. „Pusryčių metu papildome per naktį išsekusias organizmo energijos atsargas, todėl turime daugiau energijos kibti į darbus ar mokslus. Pusryčiams pasirinkus grūdus, daržoves, pieno produktus ir kitus baltymų šaltinius, galima išvengti impulsyvaus užkandžiavimo mažos maistinės vertės produktais dienos eigoje. Pusryčiams taip pat tinka pilno grūdo sumuštiniai su sveikais priedais. Pusryčiai padeda išlaikyti mitybos režimą,“ – pasakoja gydytoja.

Pusryčiauti labai svarbu - nustatyta, kad nevalgantys pusryčių suaugusieji turi didesnę aterosklerozės, širdies ligų, hipertenzijos ar netgi insulto riziką.

Papusryčiauti rekomenduojama per dvi valandas nuo atsikėlimo. Būtų gerai, jei kasdien įprastumėte valgyti maždaug panašiu laiku – taip išlaikysite valgymo režimą, kuris svarbus ne tik kūno masės kontrolei, bet ir gerai savijautai.

Pusryčiams – maistingas maistas


Dietologė B. Jarašūnė pusryčius „konstruoti“ pataria iš kelių produktų grupių: „Tai galėtų būti uogomis ar vaisiais ir natūraliu jogurtu paskaninta košė arba pilno grūdo duonos sumuštinis su mėsa, salotomis, kiaušiniais ar sūriu. Geriausia, jei kiekvieną rytą pusryčiai yra kiek kitokie – įvairovė yra raktas į balansą.“ O jei ryte norisi sriubos? „Pusryčiams gali tikti ir sriuba, ir maltinis – jeigu tokio maisto norisi, o per pietus ar vakare to suvalgyti nebus galimybės, kodėl gi ne?“, – šypsosi B. Jarašūnė.

Ryte, kaip ir likusios dienos metu, dietologė pataria vengti cukraus (ne daugiau 15 g cukraus 100 g produkto) ir druskos (ne daugiau 1,5 g druskos 100 g produkto) turinčių produktų, perdirbtų mėsos gaminių (dešrų, dešrelių, kumpių, pirktinių paštetų), patiekalų su kenksmingais riebalais (transriebiosiomis riebalų rūgštimis).

Savaitgalio pusryčiai


Savaitgalio pusryčiai dažnai ir vėlesni, ir gausesni, ir sotesni nei darbo dienų. Ar reikėtų dėl to graužtis? Dietologė B. Jarašūnė purto galvą: „Savaitgaliai skirti atsipūsti nuo kasdienių reikalų ir pailsėti. Jų metu galime daugiau laiko skirti maisto gaminimui ir valgymui su šeima ar draugais. Valgome vėliau, nes neretai ilgiau pamiegame. O išsimiegojimas teigiamai veikia mūsų apetitą bei kūno svorį. Jei valgysime vadovaudamiesi intuityviais kūno pojūčiais, o ne griežtomis taisyklėmis, vėlesni ir sotesni pusryčiai gali būti ne „bloga praktika“, o startas tolimesniems savaitgalio planams – išvykoms, žygiams, sodui ar namams tvarkyti. Tad jei pusryčiai buvo gausesni ir sotesni, per pietus reiktų tiesiog užkąsti lengviau.“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (2)

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • SPRĘS: Lenkų tautinės mažumos problemos Lietuvoje bus išspręstos, nes Lietuva laikosi konstruktyvaus požiūrio, sako Lenkijos Prezidentas Andrzejus Duda; anot Lenkijos vadovo, tokį patikinimą jis išgirdo ne tik iš Prezidentės, bet ir iš Premjero.
  • ŽUVO: devyni žmonės žuvo ir vienas sužeistas per gaisrą, kilusį šiukšlių surinkimo ir išvežimo punkte Gvanduno provincijoje, pietinėje Kinijoje, informuoja Kinijos centrinė televizija.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
1. Euras ir toliau plaunamas
2. Prezidentas V.Adamkus: Augau Lietuvos trispalvės šešėlyje
3. Disidentas, buvęs VSD vadovas P.Plumpa: Teisėsauga tarnauja politikams
4. F.Kauzonas: Už Vasario 16-osios šviesą! (beveik tostas, tik ne itin linksmas)
5. Kritikuoti valdžią uždrausta ir provincijoje
6. Akcija „Apšmeižk žinomą asmenybę“. Valomės ar purvinamės?
7. Lemtinga žinomo verslininko Igno Staškevičiaus klaida
8. Prižiūrėtojai su kaliniais jau susikeitė vietomis
9. Skandinavai stumia šnipą į prezidentūrą
10. Slaptas skandinavų planas jau vykdomas
11. Buvęs Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadas J.Milius: Išteisinkite arba pasodinkite
12. „Ką jūs padarėte su Lietuvos dvasia“?.. (Dviejų patriarchų performansas)
13. „TELESKYDINĖJE“ - Artūro Račo iškrova
14. Gintautas Kėvišas mokys serbus, kaip tratinti pinigus
15. N.Mačiulis ves laidą „Labanakt, vaikučiai“nuotraukos
16. Briuselis imituoja rūpinimąsi žmonėmis
17. Uostamiestyje įsiplieskė gaisras: žmonės evakuoti iš „Philip Morris Lietuva“ fabriko
18. Paskutiniai 19-mečio širdies dūžiai: netikėtai miręs kovotojas A.Klemas manė turįs visą gyvenimą prieš akis
19. Kariams trūksta sveikatos. Kas gintų Lietuvą?
20. R.Karbauskio karikatūra per M.A.M.A. Laisvas žodis ar didžiulė desperacija?
21. Buvusio Lietuvos prezidento žmona Laima Paksienė: Mes tebeiname minų lauku
22. Kiek dar sproginėsime ant KGB paliktų minų?
23. A.Veryga siekia nemėgstamiausio politiko karūnos
24. Lietuvos Nepriklausomybės Atkūrimo Akto signataras V.Žiemelis: Rūpindamiesi smulkmenomis pražiūrime valstybę
25. Varžybos dėl trofėjaus „Lietuvos prezidentas“

Ko palinkėtumėte valdžiai Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio proga?

balsuoti rezultatai

Ar šalia jūsų gyvena vieniši senukai, kuriais niekas nesirūpina?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   -5   -3 C

   -3  -2 C

 

   -4  -2 C

    -2   -1 C

   -1  -0 C

 

   -2  -1 C

    2-4 m/s

    4-5 m/s

 

      3-5 m/s

 

USD - 1.2348 PLN - 4.1719
RUB - 70.8493 CHF - 1.1519
GBP - 0.8904 NOK - 9.7148
reklama
Prenumerat 2018