respublika.lt

2018 sausio 24, trečiadienis

Valgymo įpročiai, kurie suteikia sveikatos ir grožionuotraukos (2)

2018 sausio mėn. 06 d. 09:01:22
Milda KUNSKAITĖ

 

 

Dieną pradėkite ryte išgerdami stiklinę šilto vandens su medumi ir/arba citrinų sultimis

Ši procedūra turėtų tapti jūsų kasdieniniu ritualu prieš pusryčius. Valgyti galima po jos praėjus 20-30 minučių. Kuo šis įprotis naudingas? Vanduo, išgertas tuščiu skrandžiu, padeda organizmui atsibusti, išjudina virškinimo procesą, medžiagų apykaitą, sutvarko kasos darbą ir sustiprina tulžies išskyrimą. Medus stimuliuoja kepenis ir tulžies latakus, o citrina atlieka neutralizuojamąją funkciją tiek tiems, kieno skrandžio rūgštingumas yra didesnis, tiek ir tiems, kieno jis yra sumažėjęs. Taigi vanduo su citrinų sultimis palankiai veikia virškinamąjį traktą.

Niekada neužsigerkite valgydami

Vandens atsigerti reikia 20-30 minučių prieš valgį. Jeigu per daugybę metų išsiugdėte įprotį šalia lėkštės pasidėti stiklinę vandens, jo reikia skubiai atsisakyti, nes išgertas vanduo labai lėtina virškinimą. Gerti geriausia arba prieš valgį, arba praėjus valandai po jo. Jei atsigeriate prieš valgį, tiks ne tik paprastas vanduo, bet ir žalioji arbata. Beje, šis ritualas padeda numesti svorio: skystis pripildo skrandį, ir jūs garantuotai suvalgysite mažiau.

Gerkite daugiau vandens

Apie tai, kad per dieną reikia gauti ne mažiau kaip 2 litrus skysčių, girdėjo visi, bet tai daro anaiptol ne visi. Kodėl yra taip svarbu gerti vandens? Viskas yra paprasta: dėl skysčių trūkumo auga svoris, atsiranda edemų (kai organizmas, negaudamas skysčių, pradeda juos kaupti atsargai), susidaro akmenys tulžies pūslėje ir inkstuose. Vandens trūkumas gali išprovokuoti cistitą, gresia priešlaikinės raukšlės ir kitokie moteriški nemalonumai. Ką ir kaip gerti? Rinkitės paprastą negazuotą vandenį. Nėra reikalo jo gerti po 2-3 stiklines iškart (tada vanduo nepripildys kiekvienos jūsų organizmo ląstelės, inkstai jį tiesiog šalins). Teisingiau gerti nedidelėmis porcijomis, bet kuo dažniau. Dietologai net rekomenduoja visur, kur dažnai būnate, prilipdyti lapukų su priminimu „Gerk vandens!“: virtuvėje ir miegamajame, biure (pavyzdžiui, prilipdyti prie kompiuterio monitoriaus) ir t.t. Jei esate linkę į patinimus ir pabrinkimus (jų priežastį būtinai reikia išsiaiškinti su gydytoju), didžiąją vandens dalį reikia suvartoti pirmojoje dienos pusėje, prieš miegą gerti neverta.

Jokių gazuotų gėrimų ir sulčių iš pakelių!

Jei norite teisingai maitintis, pirma, ką jums reikia pamiršti, - saldžius gėrimus. Tik pagalvokite: bet kokio limonado, net dietinės kolos butelyje cukraus yra dienos norma. Tą patį galima pasakyti apie sultis pakeliuose. Be to, nepamirškite, kiek tokiuose gėrimuose yra cheminių medžiagų.

Papietavus nevalgyti saldumynų

Visi mėgstame po sočių pietų išgerti puodelį kavos su saldainiu. Arbatos su tortuku taip pat neatsisakome. O be reikalo! Saldumynai, kaip žinoma, kenkia figūrai. Bet svarbiausia, kad angliavandeniai, patekę į skrandį baigiant pietauti, yra virškinami pirmieji. Ir net jeigu valgėte „teisingą“ maistą (pavyzdžiui, troškintą žuvį ir daržovių salotas su alyvuogių aliejumi), jums ne tik nepavyks numesti nereikalingų kilogramų, bet dar ir priaugsite svorio. Todėl kava su saldainiu mėgaukitės ne iškart po pietų, o praėjus porai valandų. Tarp kitko, tai net gali tapti atskiru užkandžiavimu - tarsi penktos valandos arbatėle.

Vaisių reikia valgyti prieš valgį, o ne po jo

Vaisius reikia valgyti prieš pagrindinį valgymą arba per pertraukas tarp valgymų. Kodėl? Kartu su kitokiu maistu vaisiai gali „užblokuoti“ skrandį, sukelti pilvo pūtimą, vidurių užkietėjimą ir net apsinuodijimą. Vaisiai pasižymi savybe sugerti vandenį: suvalgius jų iškart po pietų jausitės persivalgę, apsunkę. Be to, vaisiai, suvalgyti iškart po pagrindinio valgymo, didina skrandžio tūrį, o tai reiškia, kad kitą kartą suvalgysite dar daugiau. Taigi vaisiai po pietų - garantuotas svorio augimas ir virškinimo problemos.

Liesiems pieno produktams - ne!

Produktuose, kuriuose riebalų yra 0 procentų, trūksta vertingiausio komponento, dėl kurio tuos produktus iš esmės ir perkame - juose nėra kalcio. Atminkite: kuo didesnis riebumas, tuo kalcio varškėje ir kituose pieno produktuose yra daugiau. Antra: jei gaminyje nėra riebalų, vadinasi, jo vietą užima angliavandeniai. Taigi numesti svorio valgant liesus jogurtus, kefyrą ir varškę nepavyks! Tam tikras kiekis riebalų organizmui yra naudingas ir būtinas, kad jis galėtų tinkamai funkcionuoti, pavyzdžiui, gaminti kolageną, kuris mums neleidžia per anksti susenti. Todėl vartokite bent minimalaus riebumo rūgštaus pieno produktus, jie yra naudingesni. Pienas, aišku, yra nepakeičiamas kalcio šaltinis, bet kuo vyresnis žmogus, tuo mažiau jam reikia vartoti šio produkto. Atsirado net toks terminas kaip „pieno veidas“ - jis taikomas žmonėms, piktnaudžiaujantiems šiuo produktu: po jų akimis kabo „maišai“, vokai sutinę, veide yra spuogų, dėmių ir t.t. Kodėl taip atsitinka? Tai dėl laktozės, kurią suaugusiam organizmui pasisavinti yra sunkiau negu vaikui.

Be abejo, išsiugdyti naujų mitybos įpročių yra sunku, o dar sunkiau atsisakyti to, prie ko pripratote per daugybę metų. Bet jeigu susimąstote, kaip teisingai maitintis, pradėkite nuo mažo: atsisakykite to, kas kenkia labiausiai, gerkite pakankamai vandens, nepersivalgykite. Net šis minimumas į gerąją pusę pakeis jūsų kūną ir gyvenimą.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (2)

  • Dieve, 2018 sausio mėn. 06 d. 10:26:58

    iš kur tokios baidyklės? Ar tai 100 - mečio Lietuvos gražuolė? Tikrai
    ateina pasaulio pabaiga...

  • ! 2018 sausio mėn. 06 d. 09:05:10

    Vanduo su medum "ant tuščio" veikia skirtingai šaltas ir šiltas. Vienas
    mažina skrandžio rūgštingumą, kitas didina. Taigi žinokit, kokio jums
    reikia. Visa kita labai teisinga. Būkit sveiki!

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • NEDALYVAUS: šešiskart olimpinis čempionas Rusijai atstovaujantis greitojo čiuožimo trumpuoju taku atstovas Viktoras Ahnas diskvalifikuotas iš Pjongčango žiemos olimpinių žaidynių.
  • SUGRĮŽO: į Lietuvos socialdemokratų partiją grįžta Nepriklausomybės akto signataras, filosofas profesorius Bronislavas Genzelis ir Nepriklausomybės akto signataras ekonomistas Jonas Pangonis.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
DARBAS ADMIN

Ar džiaugiatės lietuvių pasiekimais Dakaro ralyje?

balsuoti rezultatai

Ar dažnai lankotės muziejuose?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   -13   -9 C

   -11  -5 C

 

   0  +5 C

    -8   -4 C

   0   +5 C

 

   +3  +5 C

    4-9 m/s

    3-8 m/s

 

      3-8 m/s

 

USD - 1.2249 PLN - 4.1696
RUB - 69.2007 CHF - 1.1779
GBP - 0.8783 NOK - 9.6380
reklama
Kaleda 2017