respublika.lt
 

Valgyk, lieknėk, kurk

2015 kovo mėn. 03 d. 08:12:39
VE.lt
Valgyk, lieknėk, kurk

Sureguliuoti svorį padeda... kūryba. Tuo įsitikinusi JAV rašytoja, poetė, dramaturgė, bestselerių autorė, buvusi režisieriaus Martino Skorsezės (Martin Scorsese) žmona Džulija Kemeron.

Džulijos Kemeron (Julia Cameron) dieta

Viena garsiausių Dž. Kemeron knygų - "Kūrėjo kelias" ("The Artist's Way: A Spiritual Path to Higher Creativity") - yra išversta ir į lietuvių kalbą. Neseniai autorė išleido dar vieną dėmesio vertą kūrinį, pavadinimu "The Writing Diet" ("Dietos rašymas"), kuriame moko skaičiuoti ne kalorijas, o žodžius.

Naujojoje knygoje nėra mankštos pratimų, produktų lentelių, jų maistinės vertės aprašymų, receptų ir kitų atributų, be kurių neapsieinama daugumoje knygų apie lieknėjimą.

D. Kemeron siūlo persivalgymą traktuoti kaip galimybę geriau pažinti save, savo jausmus ir įpročius.

"Aš domiuosi žmogaus kūrybinėmis galiomis, o ne svorio metimu ir dietomis, tačiau atsitiktinai atskleidžiau lieknėjimo paslaptį ir noriu ja pasidalinti", - sako autorė.

Pasak rašytojos, išlaisvindami savo kūrybines galias, mes keičiamės ne tik viduje, bet ir išoriškai. D. Kemeron teigia pastebėjusi, kad persivalgymas blokuoja žmogaus gebėjimą kurti, migdo protą ir jausmus - tarsi anestezija. Kita vertus, mūsų gebėjimas kurti gali blokuoti persivalgymą.

Kaip?

Instrumentai - tie patys, kurie aprašyti "Kūrėjo kelyje".

1. Rytiniai puslapiai

Pradėkite dieną prirašydami 3 puslapius žodžių. Rašykite, kas tik šauna į galvą. Rašykite be sustojimo. Šis pratimas, pasak D. Kemeron, padeda "išvėdinti" smegenis, atsikratyti automatinio mąstymo, išlaisvina kelią naujoms mintims, idėjoms, įpročiams...

"Rašydami rytinius puslapius mes pradedame suvokti, jog kiekviena diena sudaryta iš milijardų "pasirinkimo taškelių" ir kad mes turime laisvę rinktis, kaip gyventi toliau, - mintimis dalijasi D. Kemeron. - Tarsi nešališkas, tačiau mylintis draugas šie puslapiai stumteli mus būtinų permainų link..."

Pasak autorės, mėnuo tokio rytinio rašymo gali pakeisti įpročius, įsitvirtinusius per daugybę metų.

2. Dienoraštis

Fiksuokite popieriuje savo jausmus prieš kiekvieną valgymą. Šios priemonės tikslas - nesąmoningus impulsus, verčiančius persivalgyti, paversti suvoktais jausmais, t. y. suprasti, kas mus verčia valgyti.

3. Keturi klausimai

Prieš valgydami paklauskite savęs keturių dalykų:

1. Ar aš išalkau? 2. Ar aš noriu būtent šio produkto? 3. Ar aš noriu jo būtent dabar? 4. Ar galėčiau vietoje jo suvalgyti ką nors kita?

Ši priemonė padeda pristabdyti save ir nustatyti, kokį alkį jūs jaučiate šiuo momentu: fizinį ar psichologinį. Jeigu pastarąjį, tuomet jį geriau "pamaitinti" meditacija, joga, pasivaikščiojimu, karšta vonia, muzika, miegu.

4. Kartą per savaitę


Bent kartą per savaitę surenkite sau "kūrybinį susitikimą". Galite nueiti į gražių indų, virtuvės reikmenų parduotuvę, apsilankyti šokolado muziejuje arba vienos dienos kulinarijos kursuose.

5. STOP signalas

Stiprios pagundos prisikimšti pilvą akimirką paklauskite savęs tokių klausimų:

* Ar aš pykstu? * Ar jaučiuosi vienišas (-a)? * Aš labai pavargau?

Jeigu atsakymai - "taip", sustokite. Tarsi prieš akis būtumėte pamatę raudoną šviesoforo signalą. Tai ženklas, kad neverta net pradėti valgyti - viskas baigsis persivalgymu. Tokiu momentu griebkite popieriaus lapą ir išliekite ant jo savo sąmonės srautą. Rašykite nemąstydami.

Šis pratimas padeda nusiraminti ir pašalinti stresą. Jeigu vis dėlto pasidavėte pagundai ir ėmėte valgyti, vis tiek imkite sąsiuvinį ir pradėkite rašyti. Darykite tai valgydami. Išliekite popieriuje, kas jus nervina, kelia nerimą, ko bijote... Tai leis greičiau susigrąžinti vidinę pusiausvyrą.

"Kalba yra skydas nuo persivalgymo, - sako D. Kemeron. - Kalbėdami arba rašydami mes nuraminame viduje siaučiančias emocijas. Mes tarsi nubraižome savo vidinio kraštovaizdžio žemėlapį - suteikiame vardus miškams, ežerams, kalvoms ir slėniams. Šis tikslaus įvardijimo procesas teikia malonumo. Kai tik išvystame šešėlius, kuriuos meta mūsų vidinio pasaulio gyventojai, jie praranda mums galią ir nebegali pakenkti."

×
-->
Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Ar tikite, jog Punios šilą reikia kirsti?

balsuoti rezultatai

Ar žinotumėte, kaip elgtis atominės avarijos atveju?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+8 +10 C

 +10 +11 C

 

 +12 +14 C

+22 +24 C

 +24 +25 C

 

 +23 +25 C

0-2 m/s

 0-3 m/s

 

0-5 m/s

 

reklama
Ūkis
reklama
Sveikata ir grožis