Padidėjęs kraujo spaudimas yra ne tik suaugusiųjų sveikatos problema. Šiuo metu visame pasaulyje pastebima arterinio kraujospūdžio didėjimo tendencija ir tarp vaikų.
Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto specialistai įspėja, kad didelis suvartojamos druskos kiekis yra vienas iš netinkamos mitybos komponentų.
Moksliniais tyrimais nustatyta, kad vaikai, kurie vartoja per daug druskos, turi 2-3 kartus didesnę tikimybę sirgti hipertenzija nei vaikai, kurie suvartoja mažiau druskos. Gretutiniai veiksniai (pavyzdžiui, antsvoris arba nutukimas), vaikams, kurie vartoja per daug druskos, padidėjusio kraujo spaudimo atsiradimo riziką padidina daugiau nei tris kartus.
Hipertenzija vaikystėje yra susijusi su per dideliu kraujo spaudimu ir suaugus, o tai reiškia, kad tokie vaikai turi didelę riziką ne tik vaikystėje sirgti širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, bet ir suaugus sirgti hipertenzija ir su ja susijusiomis ligomis (miokardo infarktu, insultu). Sumažinus druskos (natrio) suvartojimą, sumažėja sistolinis ir diastolinis kraujo spaudimas suaugusiems ir vaikams.
Koks druskos kiekis vaikams nepavojingas?
Mokslininkai rekomenduoja, kad 2-15 metų vaikai, taip pat kaip suaugusieji, suvartotų mažiau nei 5 g druskos per dieną, tačiau vaikams šis druskos kiekis turi būti koreguojamas atsižvelgus į vaiko energijos poreikius.
Jei vaiko suvartojamos energijos kiekis yra toks pat, kaip suaugusio žmogaus, tada ir druskos, gaunamos su maistu, kiekis turėtų būti toks pat kaip ir suaugusiems skirtose rekomendacijose.
Rekomenduojama sumažinti druskos suvartojama iki 5 g, kadangi moksliniais tyrimais nustatyta, kad toks druskos kiekio sumažinimas efektyviai sumažina kraujo spaudimą.
Tų vaikų (2-15 m.), kurių energijos poreikiai yra mažesni nei suaugusiųjų, suvartojamas druskos kiekis turėtų būti dar mažesnis nei 5 g per dieną.
Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo specialistai primena, kad vaikystėje formuojami mūsų mitybos įpročiai, todėl siekiant sveikai maitintis, būtina ne tik sumažinti druskos suvartojimą, bet ir kelis kartus per dieną (kartu su pagrindiniais valgymais arba užkandžiais) valgyti daržoves ir vaisius, grūdinius produktus, kadangi šie produktai puikus vitaminų, mineralinių medžiagų bei energijos šaltinis.
Rekomenduojama vengti riebių bei daug paprastųjų angliavandenių (cukrų) turinčių produktų. Taip pat būtina nepamiršti, kad kasdien reikia išgerti 6-8 stiklines vandens, patariama vengti saldžių gazuotų gėrimų.