respublika.lt

Tyrimas: dietos neturi žalingo poveikio nėščioms moterims ir jų kūdikiams

(0)
Publikuota: 2012 gegužės 18 16:44:31,
×

Naujausio tyrimo duomenimis, dietų laikymasis nėštumo laikotarpiu neturi žalingo poveikio nei moteriai, nei jos būsimam kūdikiui, skelbia BBC.

Britų žurnale "Medical Journal" paskelbtame pranešime išanalizuoti anksčiau atliktų 44 tyrimų, kuriuose dalyvavo daugiau nei 7 tūkst. besilaukiančių moterų, rezultatai.

Londono mokslininkų grupės teigimu, sveikos dietos laikymasis ir nevalgymas už du padeda apsisaugoti nuo papildomų kilogramų ir komplikacijų grėsmės.

Tuo tarpu dabar medikai laikytis dietų nerekomenduoja.

Nacionalinio sveikatos ir klinikinės kompetencijos instituto 2010 metais paskelbtame pranešime teigiama: "Nėštumo laikotarpiu dietos nėra rekomenduojamos, nes tai gali pakenkti negimusio kūdikio sveikatai". Tačiau moterims patariama prieš nėštumą pasiekti sveiką ir tinkamą svorį.

Pusė Didžiosios Britanijos piliečių turi antsvorį ar yra nutukę ir šis skaičius tik didėja.

Europoje ir JAV 20-40 proc. moterų nėštumo laikotarpiu priauga daugiau svorio nei rekomenduojama.

Per didelis svoris yra susijęs su tokiomis komplikacijomis, kaip preeklampsija - būklė iki viso kūno traukulių, kuriai būdingas aukštas arterinis kraujospūdis, pabrinkimai ir baltymas šlapime. Be kita ko, yra diabeto, aukšto kraujo spaudimo bei priešlaikinio gimdymo grėsmė.

Atlikus tyrimą paaiškėjo kad dieta yra efektyviausia priemonė mažinant svorį - moterų svoris sumažėjo beveik 4 kilogramais. Vien sportas lėmė, kad jų svoris nukrito tik 0,7 kilogramo, o dietų ir sporto derinimu svorį galima sumažinti vidutiniškai 1 kilogramu. Kur kas mažiau tikėtina, kad moterims, kurios laikosi kalorijų skaičiavimo dietos, gresia komplikacijos. Tačiau, pasak mokslininkų, šie rezultatai turi būti patikrinti atlikus didesnius tyrimus.

Gimusių kūdikių svoriui dietos įtakos neturi, teigia tyrėjai.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F

Sekite mus „Google“ naujienose.

Esame Facebook: būk su mumis Facebook

Esame Youtube: būk su mumis Youtube

Esame Telegram: būk su mumis Telegram

Partnerių ir užsakomasis turinys (Respublika.lt už šį turinį neatsako)
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar šiai dienai, jūsų nuomone, žodžio laisvė ribojama per daug?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar suplanavote vasaros atostogas?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+10 +15 C

+13 +18 C

+11 +16 C

+22 +25 C

+15 +20 C

+12 +19 C

0-4 m/s

0-5 m/s

0-6 m/s