respublika.lt
LRDT LYRAS

Stipriam imunitetui ligos nebaisios

2019 vasario mėn. 09 d. 08:01:15
Dalia BYČIENĖ

Kaip stiprinti imunitetą, kad organizmas sugebėtų atsispirti virusams? Ką galima padaryti dabar, kai gripo epidemija jau apėmusi daugiau nei pusę krašto? Kalbėjomės su didelę patirtį turinčiais Marijampolės gydytojais. Marijampolės savivaldybė yra viena iš savivaldybių, kurios gyventojų sergamumas gripu vienas mažiausių.

 

Gydytojų komentarai:

Vitas VYŠNIAUSKAS
Gydytojas kardiologas, reanimatologas

Reikia įsidėmėti, kad imunitetas nesukuriamas greitai. Tai ne siena, kurią užsibrėžei, ir nudažei, ne sniego uždrėbtas keliukas, kurį pasiraitojęs rankoves nukasei. Tiek skiepais, tiek medikamentais kovą reikia pradėti iš anksto. Kaip liaudis sako, jei nori, kad rogės gerai slystų žiemą, jas turi sutepti vasarą. Taip ir su imunitetu. Didžiąja dalimi imunitetas yra paveldimas. Kaip namas gali būti pastatytas, tvirtai arba netvirtai, taip ir žmogus. Kiekvienas ateidamas į šį pasaulį atsineša atsparumą ligoms. Nori to ar nenori, vieni esame silpnesni ligoms, kiti - stipresni. Tie, kurie paveldėjo iš tėvų stipresnį imunitetą, tie gali uliavoti, ne taip sveikai maitintis ir ilgą gyvenimo kelią jie išliks sveikesni. Jei gimė su silpnesniu arba labai silpnu imunitetu, jį sustiprinti yra labai sunku. Ypač imunitetas priklauso nuo motinos gyvensenos nėštumo metu. Net ir gerą imunitetą sugadinti galima, tik tai užtruks ilgiau. Ką reikėtų daryti, kad stiprūs liktume kuo ilgiau? Pirmiausia sveikai gyventi. Sveika gyvensena - tai tinkama mityba. Reikėtų kiek įmanoma apriboti angliavandenius, valgyti daugiau žolinio maisto, žuvį. Žuvis organizmui labai naudinga savo riebalų sudėtimi. Žuvį valgyti reikėtų bent du ar tris kartus per savaitę. Tarptautinės kardiologų draugijos rekomendacijomis, kasdien suvartoti reikia 300-400 gramų vaisių ir daržovių. Ne iš karto, o per tris kartus. Organizmą labiausiai stiprina vitaminai A, C, E, iš mikroelementų - selenas. Geriausiai - iš natūralių medžiagų. Iš esmės tam tinka visi lietuviški vaisiai ir daržovės. Išskyrus bulves, nes jose yra daug krakmolo. Maistą, kuriame yra angliavandenių (miltinius produktus, makaronus, duoną, pyragus) ypatingai reikėtų riboti antroje dienos pusėje. Angliavandeniai labai greitai įsisavinami, jie greitai virsta energija. Todėl pažadinti, subudrinti organizmą angliavandeniai tinka. Dauguma žmonių taip ir elgiasi. Tie, kurie skuba, praryja bandelę, saldainį ir tęsia darbus. Tokiu būdu organizmo nesustiprinsi. Didelis kiekis angliavandenių organizmą slopina. Žmonės dažnai prisiskaito, prisiklauso kalbų apie įvairius preparatus, maistą, neva stiprinantį organizmą. Į tai žiūriu atsargiai. To, kas mokslo neįrodyta, nedrįstu propaguoti.

Vaistiniai augalai, kurie stiprina organizmą, nieko nepakeis nei per dieną, nei per savaitę. Jie turi būti naudojami gerokai prieš. Sakyčiau, dabar reikia kovoti su tomis atsargomis, kokias turi susidaręs per savo gyvenimą. Jeigu susirgtum, kovos su gripu tie kariai, kurie jau yra paruošti. Naujų karių šiam gripo antplūdžiui priruošti nebeįmanoma.

Reikia turėti minty, kad persirgus gripu bent kelerius metus nuo to paties gripo sukėlėjo štamo tikrai nesusirgsi. Antikūniai bus prieš. Bloga žinia, kad yra įvairūs gripo tipai, potipiai, nuo kurių susikūrę antikūniai neapsaugos.

Linas BIELIAUSKAS
Šeimos klinikos gydytojas


Kai gripas jau atėjęs, ne laikas kalbėti apie imuniteto stiprinimą. Tuo labiau apie skiepijimąsi. Skiepytis reikėjo, kai buvo laikas. Mūsų klinikoje galėjo pasiskiepyti kiekvienas, kas tik norėjo. Aš pats ir mano šeimos nariai, nuo didžiausio iki mažiausio, pasiskiepiję. Negalima sakyti, kad visi ginklai prieš gripą jau sudėti. Kol nekarščiuoji, reikia judėti, sportuoti, būti gryname ore, vėdinti patalpas. Reikia vengti kontaktų su žmonėmis, nesilankyti viešose vietose, jei nėra didelio reikalo - net medicinos įstaigose. Susirgus ar pasireiškus gripo požymiams, likti namuose. Nieko nenutiks per tą savaitę, kol praeis pavojus užkrėsti kitus.

Šiuo metu savo ligoniams patariu valgyti daug česnako. Geresnio vietinio natūralaus vaisto nežinau. Ir vartoti vitaminus. Jų pasiimti geriausia iš vaisių, tik nereikėtų pamiršti, kad kai kurie jų turi daug cukraus. Labai tinka citrina. Vaistažolės šiuo metu padeda karščiuojantiems numušti temperatūrą, bet ne imunitetui stiprinti.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PASIRAŠĖ: Lietuvos ir Lichtenšteino užsienio reikalų ministrai Linas Linkevičius ir Aurelia Frick Miunchene pasirašė sutartį dėl pajamų ir kapitalo dvigubo apmokestinimo išvengimo ir mokesčių slėpimo prevencijos.
  • SUSITIKO: Prezidentė Dalia Grybauskaitė susitiko su Lietuvoje viešinčiu pasaulinio garso ispanų tenoru Placido Domingo.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
LRDT LEDAS

Ar esate susidūrę su antstoliais?

balsuoti rezultatai

Kiek jums yra tekę laukti greitosios pagalbos (policijos, gaisrinės, medikų)?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-1    +3 C

 0    +1 C

 

  0    +3 C

+1    +3 C

+4   +7 C

 

+3   +5 C

3-4 m/s

4-5 m/s

 

 5-6 m/s