respublika.lt

2018 vasario 18, sekmadienis

Prie gero priprantama: Kaip išsiugdyti naudingus įpročius?nuotraukos

2017 rugpjūčio mėn. 10 d. 08:29:12
Milda KUNSKAITĖ

Sakoma, kad visa tai, kas teikia malonumą, arba kenkia sveikatai, arba storina. Laimė, tai nėra visiška tiesa. Juk yra daugybė dalykų, kurie yra ir labai naudingi, ir labai malonūs!

 

Gerti, rūkyti, persivalgyti, nesilaikyti dienos ir mitybos režimo, neišsimiegoti arba nuolatos persimiegoti, gyventi nejudriai, tuščiai leisti laiką, nuolatos būti viskuo nepatenkintiems - visi šie įpročiai sveikatos neprideda. Kaip jų atsikratyti? Lengviausia tai padaryti juos pakeitus naujais, naudingais įpročiais! Kuo jų bus daugiau, tuo sveikesni ir laimingesni būsite. Jūs jau susiraukėte, laukdami pasakojimo apie dietas ir lankymąsi sporto salėje? Nesibaiminkite, kalbėsime tik apie tai, ką galite daryti su džiaugsmu ir malonumu! Vos tik įgysite naujų naudingų įpročių, mintys apie racionalią mitybą ir sportą jums tikriausiai nebekels tokio siaubo!

Beje, mokslininkai tvirtina, kad bet kuris įprotis įsitvirtina vidutiniškai per tris savaites, jei yra kartojamas kasdien. Vadinasi, viskas, ko reikia, - vos tris savaites kasdien daryti tai, kas yra naudinga, o jau po mėnesio organizmas pats pareikalaus tęsinio!

Taigi pradedame.

1) Kasdien išeikite į lauką pasivaikščioti. Nors pusvalandį. Tai darant reguliariai, savo biologinį amžių galima sumažinti pusantrų metų ir šiaip pastebimai pataisyti sveikatą, o be to, dar ir numesti svorio. Norėdami nepraleisti pasivaikščiojimų, įsitaisykite šunį. Naminiai gyvūnai kaip gamtos dalis labai palankiai veikia sveikatą. Katės gydo hipertoniją, sąnarių ligas ir neuralgijas, šunys - nutukimą ir depresiją, žuvytės ramina nervus. Net žiurkėnai tikriausiai kam nors yra naudingi!

2) Įgykite hobį. Specialistų manymu, jo naudingas poveikis prilygsta meditacijai. Žavėjimasis kokia nors veikla (nesvarbu, kokia - teatro ar šokių būrelio lankymu, sodininkyste, siuvinėjimu arba šuoliais su parašiutu) stiprina sveikatą, kelia nuotaiką, didina darbo našumą pagrindiniame darbe ir net gerina santykius šeimoje. O dar gerina atmintį ir nutolina senatvinės silpnaprotystės pavojų bei didina gebėjimą ieškoti naujų, nebanalių sprendimų. O dar hobis puikiai padeda nukreipti dėmesį, atsitraukti nuo kasdieninių darbų ir rūpesčių, kurie neretai persekioja net sapnuose (tai labai kenksminga). Taigi tai yra geriausias fizinis ir psichologinis poilsis, padedantis sumažinti stresą.

3) Dažniau pažindinkitės su naujais žmonėmis. Reguliariai plėsti pažįstamų ratą yra labai naudinga psichinei sveikatai. Kartu galima įgyti naudingų ryšių, o gal ir susitvarkyti asmeninį gyvenimą.

4) Būkite geranoriški. Jau Biblijoje buvo pasakyta: „Neteiskite ir nebūsite teisiami“. Juk kuo daugiau neigiamos energijos paskleisite, tuo daugiau jos ir gausite atgal. Tai daryti sunku, jei nesate įpratę, bet realu. Jei pavyks išsiugdyti tokį įprotį, gyvenimas taps daug malonesnis. Stenkitės gyvenime dažniau būti ne prokurorai, o advokatai. O jeigu nesiseka ir labai traukia „nusidėti“, mintyse suskaičiuokite iki 10. Paprastai toks noras greitai praeina, tiek laiko užtenka persigalvoti.

5) Vykite šalin blogas mintis. Galvokite apie gera. Londono karališkojo koledžo Psichiatrijos instituto specialistai mano, kad įkyrios neigiamos mintys ne tik nuodija gyvenimą, bet ir gali padidinti Alcheimerio ligos išsivystymo riziką. Išties, kuo ilgiau galvojame apie blogybes, tuo greičiau tos blogybės ir nutinka. Norėdami savo gyvenime rasti pozityvo, pripraskite prieš miegą užsirašyti 3 gerus dalykus, nutikusius šią dieną. Savaitės pabaigoje perskaitykite - tai padės suprasti, kad jūsų gyvenime yra daug gero.

6) Susikurkite paskyrą socialiniame tinkle. Amerikiečiai mokslininkai vyresnio amžiaus žmonėms siūlo neįprastą hipertonijos profilaktikos būdą. Pasak jų, arterinį kraujo spaudimą efektyviai normalizuoja ir širdies bei kraujagyslių darbą gerina aktyvus bendravimas socialiniuose tinkluose. Jis pensininkams 13 proc. mažina hipertoninės ligos išsivystymo riziką. Tai įrodo eksperimentas, kuriame dalyvavo 100 nejaunų savanorių. Svarbiausia - laikytis saiko ir šio pomėgio nepaversti nesveika aistra.

7) Dažniau vaikščiokite į svečius pas draugus ir artimuosius. Jeigu nėra laiko susitikti, pasikalbėkite bent telefonu. Bet, aišku, geriau organizuoti susitikimus „akis į akį“. Ypač su artimiausiais žmonėmis - vaikais, anūkais. Tai yra didžiulis malonumas ir nauda ir jiems, ir jums. Sakoma, kad gyvenimo pabaigoje dar niekas nesigailėjo, kad mažai dirbo, bet labai daug kas gailisi, kad mažai dėmesio skyrė artimiesiems. Nekartokite svetimų klaidų, teisingai susidėliokite gyvenimo prioritetus.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
 

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • SPRĘS: Lenkų tautinės mažumos problemos Lietuvoje bus išspręstos, nes Lietuva laikosi konstruktyvaus požiūrio, sako Lenkijos Prezidentas Andrzejus Duda; anot Lenkijos vadovo, tokį patikinimą jis išgirdo ne tik iš Prezidentės, bet ir iš Premjero.
  • ŽUVO: devyni žmonės žuvo ir vienas sužeistas per gaisrą, kilusį šiukšlių surinkimo ir išvežimo punkte Gvanduno provincijoje, pietinėje Kinijoje, informuoja Kinijos centrinė televizija.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
1. Euras ir toliau plaunamas
2. Prezidentas V.Adamkus: Augau Lietuvos trispalvės šešėlyje
3. Disidentas, buvęs VSD vadovas P.Plumpa: Teisėsauga tarnauja politikams
4. F.Kauzonas: Už Vasario 16-osios šviesą! (beveik tostas, tik ne itin linksmas)
5. Kritikuoti valdžią uždrausta ir provincijoje
6. Akcija „Apšmeižk žinomą asmenybę“. Valomės ar purvinamės?
7. Lemtinga žinomo verslininko Igno Staškevičiaus klaida
8. Prižiūrėtojai su kaliniais jau susikeitė vietomis
9. Skandinavai stumia šnipą į prezidentūrą
10. Slaptas skandinavų planas jau vykdomas
11. Buvęs Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadas J.Milius: Išteisinkite arba pasodinkite
12. „Ką jūs padarėte su Lietuvos dvasia“?.. (Dviejų patriarchų performansas)
13. „TELESKYDINĖJE“ - Artūro Račo iškrova
14. Gintautas Kėvišas mokys serbus, kaip tratinti pinigus
15. N.Mačiulis ves laidą „Labanakt, vaikučiai“nuotraukos
16. Briuselis imituoja rūpinimąsi žmonėmis
17. Uostamiestyje įsiplieskė gaisras: žmonės evakuoti iš „Philip Morris Lietuva“ fabriko
18. Paskutiniai 19-mečio širdies dūžiai: netikėtai miręs kovotojas A.Klemas manė turįs visą gyvenimą prieš akis
19. Kariams trūksta sveikatos. Kas gintų Lietuvą?
20. R.Karbauskio karikatūra per M.A.M.A. Laisvas žodis ar didžiulė desperacija?
21. Buvusio Lietuvos prezidento žmona Laima Paksienė: Mes tebeiname minų lauku
22. Kiek dar sproginėsime ant KGB paliktų minų?
23. A.Veryga siekia nemėgstamiausio politiko karūnos
24. Lietuvos Nepriklausomybės Atkūrimo Akto signataras V.Žiemelis: Rūpindamiesi smulkmenomis pražiūrime valstybę
25. Varžybos dėl trofėjaus „Lietuvos prezidentas“

Ko palinkėtumėte valdžiai Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio proga?

balsuoti rezultatai

Ar šalia jūsų gyvena vieniši senukai, kuriais niekas nesirūpina?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   -5   -3 C

   -3  -2 C

 

   -4  -2 C

    -2   -1 C

   -1  -0 C

 

   -2  -1 C

    2-4 m/s

    4-5 m/s

 

      3-5 m/s

 

USD - 1.2348 PLN - 4.1719
RUB - 70.8493 CHF - 1.1519
GBP - 0.8904 NOK - 9.7148
reklama
Kaleda 2017