respublika.lt

Pradedančiųjų bėgikų klaidos

2019 gegužės mėn. 22 d. 17:39:42
„Laisvalaikio“ inf.

Bėgimui populiarėjant, į šio sporto mėgėjų gretas įsitraukia vis daugiau žmonių, norinčių atsipalaiduoti po darbo, sutvirtinti kūną, pagerinti emocinę būklę ar išbandyti jėgas varžybose. Tačiau ilgų distancijų bėgimui būtina nuosekliai ir tinkamai ruoštis, o nepamatuotos ambicijos varžybose gali baigtis traumomis ir sveikatos problemomis. Ką reikėtų žinoti, kad pradedančiųjų bėgimo entuziazmo netemdytų skausmas?

 

Kiekvienai fizinei veiklai reikia ruoštis ir įvertinti savo galimybes - jeigu daug metų nesportavote, svarbu apgalvotai pasirinkti bėgimo krūvį ir treniruotis su pertraukomis. Staiga padidinus krūvį, padidėja traumų tikimybė.

„Pradedančiajam bėgikui nereikėtų sportuoti kiekvieną dieną, organizmas neretai nespėja prisitaikyti prie intensyvaus krūvio, todėl gali prasidėti antkaulio uždegimas - pradeda skaudėti  šoninę ar priekinę blauzdikaulio dalį. Traumoms gali turėti įtakos ir staigus sporto įpročių keitimas - jeigu visą laiką bėgote ilgas distancijas labai lėtu tempu, nesugalvokite staiga bėgti trumpai, bet greitai, tai iš karto atsiliepia achilo sausgyslei, gali prasidėti uždegimas“, - sako lengvaatletis, bėgimo treneris Vitalijus Kozlovas.

Norint apsisaugoti nuo traumų, svarbi ir bėgimo technika. Kai kurie sportininkai bėga tolygiai ir minkštai, kiti įpratę kelti aukštai kojas ir tarsi mesti koją iš viršaus ant žemės. Pasak V.Kozlovo, pakeisti bėgimo įpročius yra gana sudėtinga, todėl svarbu pasirūpinti minkšta avalyne, kuri suteiks geresnę amortizaciją ir koja bus labiau apsaugota.

„Jeigu batai turi storą padą, jie yra lėtesni, kuo žmogus yra arčiau žemės, tuo avalynė padeda greičiau bėgti, tačiau saugiau rinktis batus aukštesniu kulnu - jis padeda apsaugoti kelius, dubenį ir pėdas nuo smūgių. Tai ypač aktualu bėgiojant žvyrkeliu ar kalnuotomis vietovėmis“, - išskiria lengvaatletis.

Greitėti - palengva

Prieš kiekvieną bėgimą svarbu atlikti apšilimą, pagrindinės taisyklės ypač svarbios ruošiantis varžyboms. Kadangi į starto vietą žmonės dažnai atvyksta transportu, lengvo pasivaikščiojimo apšilti neužtenka. Reikia stebėti kūno siunčiamus ženklus - geras apšilimas atliktas tuomet, jeigu kūne jaučiate šilumą.

„Dažniausiai apšilimas daromas likus 40 min. iki starto. Pirmas 12-15 min. galite lengvai prasibėgti, kad kūnas sušiltų ir lengvai suprakaituotų. Tuomet atlikite keletą viso kūno tempimo pratimų  - pradėkite nuo galvos ir leiskitės žemyn, nepamirškite pečių, dubens, kelių“, - pataria treneris.

Svarbiausia nepersistengti - jeigu raumenys nepratę prie ilgo darbo, labai greitai ims trūkti deguonies.

V.Kozlovas akcentuoja, jog būtent laimės hormonai, kurie užplūsta po sporto, yra didėlė motyvacija tolesnėms treniruotėms.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Kaip manote, ar Lietuvos pedagogai iš tiesų yra patenkinti savo darbu?

balsuoti rezultatai

Ar esate patenkinti gyvenimu Lietuvoje?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+18 +20 C

 +20 +22 C

 

 +13 +15 C

+31 +33 C

 +19 +21 C

 

 +20 +21 C

 0-4 m/s

 2-7 m/s

 

 2-7 m/s

 

reklama
Ūkis
reklama
Sveikata ir grožis