respublika.lt
 

Olimpietės patarimai bėgikams: įvertink savo jėgas bei kruopščiai rinkis avalynę

2019 gegužės mėn. 23 d. 17:29:59
Ingrida Petuchovaitė, Elta

„Bėgiojančių galima sutikti bet kuriuo metu ir bet kokioje vietoje. Be to, žmonės labiau domisi taisyklingu bėgimu, skaito ir mokosi“, - džiaugėsi maratonininkė Vaida Žūsinaitė-Nekriošienė.

×
nuotr. 1 nuotr.
Olimpietės patarimai bėgikams: įvertink savo jėgas bei kruopščiai rinkis avalynę. Roko Lukoševičiaus nuotr.

 

Rio de Žaneiro olimpinių žaidynių dalyvė tikisi, kad bėgimo entuziastai sportuoja atsakingai - tinkamai įvertina savo jėgas bei tausoja sveikatą.

Svarbiausi patarimai ruošiantis Kauno maratonui - iš profesionalės lūpų.

Pasitikrink sveikatą ir įvertink savo jėgas.


Visų pirma, pradedantys bėgikai turėtų pasitikrinti sveikatą ir tik tada pradėti bėgioti. Manau, tą daro labai nedaug bėgioti pradedančių žmonių. Dažnai žmogus tiesiog pervertina savo galimybes ir bėgioja per daug, per greitai. Tokiu būdu jis tik alina savo organizmą, kuriam reikalinga adaptacija krūviui. Mes stiprėjame tada, kai ilsimės, todėl reikėtų išmokti derinti krūvį bei poilsį, mokytis suprasti organizmo siunčiamus signalus.

Kruopščiai išsirink bėgimo batus.

Avalynė yra vienas svarbiausių pirkinių, kuriuos turėtų įsigyti bėgioti pradedantis žmogus. Ir kalba eina ne apie sezono naujoves ar madingus batelius, o apie jų tinkamumą sportuojančiam žmogui. Visų pirma, reikia rinktis batelius skirtus bėgimui – jie turi bėgimui pritaikytą stabilumą, amortizaciją, sukibimą su danga.

Yra batelių, pritaikytų įvairioms bėgimo sąlygoms, distancijoms, tačiau svarbiausia yra atkreipti dėmesį į savo pėdos tipą ir pagal jį išsirinkti sau tinkamiausius batelius. Galima atlikti tam skirtą pėdos testą. Taip pat patarčiau rinktis šiek tiek didesnius batelius, kad kojos pirštai nesiliestų prie batelio, nes kitaip jie trins ir bėgti bus labai nepatogu.

Bėgikas taip pat turėtų įvertinti savo kūno svorį, daugiau sveriantiems žmonėms nepatarčiau pirkti batelių su labai plonu padu. Ir, žinoma, reikia nepamiršti, kad batelius reikia keisti pagal rekomendacijas. Kartais bateliai gali atrodyti nesusidėvėję, tačiau jie jau nebeatliks savo funkcijų, didės traumų tikimybė.

Sek savo pulsą.

Stebėti širdies darbą bėgimo metu yra naudinga kiekvienam, net ir pradedančiajam. Jeigu žmogus turi galimybę įsigyti tokį laikrodį, tai patarčiau taip ir padaryti.

Bėgti mažiau nėra silpnumo požymis.


Kartais, kai nubėgi mažiau, nereiškia, kad esi silpnesnis - tai reiškia, kad esi protingesnis, nes įvertini savo galimybes. Visada patariu rinktis ne kuo ilgesnę distanciją, bet tokią distanciją, kurios pasiruošimui pakaks sveikatos ir laiko. Kai bėgimas yra hobis ir atsipalaidavimo būdas, tai neturi traumuoti ir sukelti labai didelės kančios. Reikia mėgautis bėgimu ir tam tikrai pakanka nubėgti 5 ar 10 kilometrų.

Esant karščiui, nepamiršk nuo jo saugotis.

Kai varžybos vyksta karštu oru, patarčiau dėvėti kepuraitę nuo saulės ir, esant galimybei, ją sudrėkinti. Prieš varžybas ir jų metu rekomenduoju vartoti daugiau skysčių.

Bėgant reikia įvertinti savo galimybes ir pasirinkti tinkamą bėgimo greitį. Karštu metu organizmas naudoja daugiau resursų aušinimui, todėl padažnėja pulsas, krinta tempas. Tada nereikėtų per daug savęs spausti pastebėjus, kad nepavyksta bėgti planuotu greičiu.

Masiškiausios vasaros bėgimo varžybos Laikinojoje sostinėje vyks birželio 9 dieną. Jų metu daugiau nei 7 tūkst. dalyvių varžysis Kauno maratone, pusmaratonyje, 10 km bėgime, 5 km bėgime, 1,5 km šeimų bei 400 m vaikų bėgimuose.

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PAŽADAS: bandant išvengti katastrofiškų klimato kaitos padarinių, 66 šalys parodė ryžtą iki 2050-ųjų pasiekti nulinius anglies dvideginio išmetimo kiekius.
  • SKOLA: Vyriausybė vidaus rinkoje pasiskolino 20 mln. eurų už vidutines 0,267 proc. palūkanas; suma skolinamasi beveik 10 metų.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
Tobago Anthony Joseph.

Ar gerai, kad Seimo nariams leidžiama kandidatuoti kituose rinkimuose nepasibaigus kadencijai?

balsuoti rezultatai

Ar norėtumėte, kad jūsų namuose būtų įjungtas šildymas?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+1 +3 C

 +0 +3 C

 

 +2 +4 C

+11 +13 C

+11 +13 C

 

 +10 +12 C

0-2 m/s

 0-2 m/s

 

0-3 m/s

 

USD - 1.1030 PLN - 4.3575
RUB - 70.3933 CHF - 1.0942
GBP - 0.8823 NOK - 9.9423
reklama
Ūkis