respublika.lt

Keli triukai, kurie padės pagerinti laikysenąnuotraukos

2019 balandžio mėn. 06 d. 08:00:07
Eva Jablonskaitė

Jeigu apsilankytume pas kineziterapeutą, nervų gydytoją ar kitą specialistą, susijusį su laikysena ir stuburo sveikata, prie dažno mūsų jie rastų, ko prikibti. Mat šiuolaikinis žmogus - net ir visai jaunas, dėl įvairių priežasčių bent kartais kūprinasi arba turi rimtesnių stuburo/laikysenos problemų. Tačiau yra keletas būdų, kaip tą laikyseną galima pagerinti - ir be specialisto.

 

Čia nekalbame apie tuos atvejus, kai jau yra rimtų sveikatos problemų. Kalbame apie tai, kai dėl netaisyklingos laikysenos kalti yra tam tikri mūsų įpročiai, gyvenimo būdas ir kai situaciją dar galima pagerinti patiems.

Pilatesas, kalanetika, joga

Šios treniruočių rūšys didele dalimi yra orientuotos į taisyklingą laikyseną, pusiausvyrą, giliuosius kūno raumenis, kurie palaiko visą kūno korpusą. Todėl atlikti šių rūšių mankštą labai tikslinga dėl laikysenos, lankstumo, geresnės savijautos, mažesnių nugaros skausmų ir to paties korpuso tvirtumo. Be to, tai lengviau nei aerobika, jėgos ar kardiotreniruotės ir tinka įvairaus amžiaus bei pasirengimo žmonėms. Tokią mankštą labai pravartu daryti tiems, kurie dirba sėdimą darbą.

Tempimo pratimai


Nepriklausomai nuo to, sportuojate ar ne, tempimo pratimus būtina reguliariai atlikti visiems, norintiems geresnės savijautos, laikysenos ir lankstumo. Darykite tempimo pratimus nugarai, kaklui, sprandui ir su laiku jausite mažesnę raumenų įtampą šiose srityse.

Nekryžiuokite kojų


Arba darykite tai rečiau, nes sėdėjimas užkėlus koją ant kojos iškreipia visą laikyseną, pradedant klubais, baigiant pečiais ir nugara. Geriausia sėdėti tiesiai, nesusikūprinus ar neišsirietus.

Tinkamas kėdės ir stalo aukštis


Mes negalime pasirinkti, prie kokio stalo dirbsime ir ant kokios kėdės sėdėsime darbe, tačiau dažnu atveju galime bent jau reguliuoti kėdės aukštį, kad atsisėdus šlaunys būtų lygiagrečiai su grindimis, o keliai būtų sulenkti 90 laipsnių kampu. Sėdėdami neturėtume susikūprinti - tai reikštų, kad kėdė yra per aukšta, raumenys pernelyg apkraunami ir tai - dažna problema. Jei dirbame kompiuteriu, mūsų sulenktos alkūnės ant stalo ar šalia klaviatūros taip pat turėtų sudaryti statų (90 laipsnių) kampą.

Rankinės padėtis

Šiuolaikinė kuprinių mada laikysenai yra priimtinesnė - jei kuprinę nešiojate tinkamai, o ne ant vieno peties, svoris nugarai ir pečiams pasiskirsto tolygiai. Kas kita, nešiojant rankinę. Ją įprastai nešiojame ant dominuojančiosios rankos peties, o norint jos nepamesti, šiek tiek kilstelėjame petį. Dėl to formuojasi laikysena, kai vienas petys yra truputį aukščiau už kitą. Jei mėgstate rankines, bent kartais nešiokite jas ir ant kito peties.

Beje, pravartu ir peržvelgti kuprinės/rankinės turinį - gal kasdien nešiojamės nereikalingų daiktų ir veltui apkrauname stuburą?

Matymo laukas


Dar viena bėda - žiūrėjimas netinkamu kampu į telefoną, planšetę (ar knygą). Jeigu prigulę ant sofos naršote telefone ar skaitote knygą, formuojasi ne tik dvigubas pagurklis, bet ir gali pablogėti laikysena. Lygiai taip pat kenkia, jei dirbate kompiuteriu, o kompiuterio ekranas - be paaukštinimo. Kaklui ir pečiams taip tenka per didelė apkrova.

Geriausia, kai vaizdas, kurį matome, būna akių lygyje.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • SULAIKYTI: sekmadienį policijos pareigūnams įkliuvo neblaivūs kariai; vienas jų Vilniaus rajone sulaikytas prie vairo, o konfliktavę neblaivūs Didžiosios Britanijos kariuomenės kariai sulaikyti Palangoje.
  • ŽEMĖS DREBĖJIMAS: pirmadienį Rytų Indonezijai smogė galingas 7,3 balo stiprumo žemės drebėjimas, pranešė Jungtinių Valstijų seismologai; visgi dėl cunamio pavojaus jie neįspėjo.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
 Folk Band

Ar pritariate siūlymui, jog beviltiški pacientai nebūtų gaivinami?

balsuoti rezultatai

Ar reikalinga nedarbo diena per Jonines?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+12 +13 C

 +13 +15 C

 

 +13 +15 C

+26 +28 C

 +27 +29 C

 

 +27 +29 C

 3-4 m/s

 2 m/s

 

 2-3 m/s

 

USD - 1.1316 PLN - 4.2584
RUB - 71.5191 CHF - 1.1107
GBP - 0.8943 NOK - 9.6860
reklama
Ūkis
reklama
Sveikata ir grožis