respublika.lt

2018 gegužės 27, sekmadienis

Kas yra teisinga mityba, arba sveikatos nepridedantys mitainuotraukos (1)

2017 gruodžio mėn. 02 d. 08:44:22
Milda KUNSKAITĖ

Rūpintis savo mityba šiandien yra nepaprastai madinga. Bet toli gražu ne visos rekomendacijos, kurias randame knygų puslapiuose, internete arba įvairiuose leidiniuose, iš tiesų būna naudingos ir duoda gerų rezultatų. Deja, įvairiausių mitų šia tema yra daugiau negu veiksmingų patarimų.

 

Štai keletas paplitusių klaidų, kurios sveikatos neprideda.

1. Negalima valgyti po 18-tos valandos

Tiesa yra ta, kad valgyti paskutinį kartą reikia likus 3-4 valandoms iki miego. Ir viskas priklauso nuo to, ką valgote. Įvairūs produktai yra įvairiai virškinami ir įsisavinami. Jeigu tai mėsa, jai suvirškinti prireiks 5 valandų. Daržovėms paprastai prireikia perpus mažiau laiko. Jeigu žmogus dėl savo veiklos ypatumų arba ypatingo režimo gulasi miegoti 4 val. ryto, kaip jis gali paskutinį kartą valgyti 6 val. vakaro?

2. Per parą reikia išgerti 2 litrus vandens


Iš tiesų viskas priklauso nuo medžiagų apykaitos ypatumų. Jeigu ji yra sulėtėjusi, ją reikia išjudinti, kad organizmas nepereitų prie kaupimo režimo. Kai kurie žmonės išgeria iki 3-4 litrų skysčių ir puikiai jaučiasi, o kitiems toks vandens kiekis nėra reikalingas. Tai priklauso ir nuo kūno masės, raumenų masės, treniruočių intensyvumo (jeigu treniruojatės) ir nuo veiklos pobūdžio. Atsižvelkite į visus šiuos veiksnius ir įsiklausykite į savo organizmą.

3. Saldumynų geriau atsisakyti

Ko gera, žmogus neturėtų visai atsisakyti tokio malonumo. Klausimas tik tas, iš kur cukrus patenka į organizmą. Suprantama, kepiniai, tortai, bet kokie saldūs gazuoti gėrimai (ypač dideli jų kiekiai) kenkia. O štai suvalgyti šokoladinį batonėlį, ypač ryte, galima. Taip pat pirmąją dienos pusę galima valgyti bananų, jie yra labai naudingi.

4. Reikia rinktis nekaloringus produktus

Ne visiškai taip. Pavyzdžiui, linų sėmenų aliejus, kurio 100 g yra 1440 kcal (o tai yra daug, praktiškai dienos norma), yra labai naudingas. Riebalai padeda įsisavinti kitus elementus. O karotinas, esantis morkose, nebus naudingas, jeigu kartu nevalgysite riebalų turinčių produktų.

5. Jei nori suliesėti - valgyk riebalus deginančius produktus

Keista rekomendacija, nes tokių produktų nėra. Yra tokių, kurie spartina medžiagų apykaitą (pavyzdžiui, salierai arba burokai).

6. Dietą galima rinktis bet kokią

Tai labai individualus klausimas! Nėra universalios dietos, kuri tiktų absoliučiai visiems. Viskas priklauso nuo vandens kiekio organizme, nuo riebalų sluoksnio, nuo mitybos režimo, miego ir gyvensenos ypatumų. Net emocinė ir psichologinė būklė gali rimtai trukdyti mesti svorį. Todėl geriausia kreiptis į specialistus, o ne užsiimti saviveikla. Ir nustokite studijuoti interneto "išmintį"!


Parengta pagal priedą „Laisvalaikis“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (1)

  • Kas per draudimai 2017 gruodžio mėn. 06 d. 21:10:54

    Vakare po šešių nevalgyti tai ką parėjus iš darbo nesuskubsi taip
    greit maisto pasigaminti.Tai gal jau nuo pietų būtų sąlygos
    nebevalgyti.Vandens gėrimas būtina išgerti du litrus o ar nereikia
    atsižvelgti į žmogaus ūgį ar svorį kurie yra tikrai skirtingi.O kaip
    valgyti maistą kai išsiverdi bulvinę košę pagardintą pienu.Tai jau
    baltymai su angliavandeniais.D mėsą su kuo valgyti jei kopūsto negali
    valgyti dėl to kad nemėgsta skrandis.Taigi geriausiai būtų kad būtų
    skelbiama kaip ką pasigaminti ir valgyti.O senoliai nieko nežinodami
    valgė viską ir vandenį gėrė po sunkaus darbo.Tai gal per daug
    išsilepinom ir daugiau mums reikia fizinio darbo kaip vyresniems taip pat
    labai svarbu jaunimui ir moksleiviams dirbti žemės ūkio darbus talkinti
    ūkininkams bei savo daržuose ir soduose.

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • GAISRINGUMAS: šiuo metu dėl kritulių stokos miškuose labai sausa, o dėl šiltėjančių ir vėjuotų orų miškų gaisringumo rodiklis kasdien didėja vis sparčiau; Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos duomenimis, savaitgalį vyraus antros ir trečios, o vietomis, daugiausia pietiniuose rajonuose, ketvirtos, kai kur penktos klasės miškų gaisringumas.
  • NBA: Šiaurės Amerikos Nacionalinės krepšinio asociacijos Rytų konferencijos finalo šeštosiose rungtynėse penktadienį „Cleveland Cavaliers“ komanda namuose 109:99 įveikė „Boston Celtics“ ekipą ir išlygino serijos iki keturių pergalių rezultatą 3-3.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
DARBAS ADMIN

Ką manote apie miestuose kertamus medžius?

balsuoti rezultatai

Kur šiais metais atostogausite?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +10   +11 C

   +12  +14 C

 

   +12  +13 C

  +24   +25 C

   +25  +26 C

 

   +25   +27 C

     6-12 m/s

    4-9 m/s

 

     4-8 m/s

 

reklama
Ukis 2018