respublika.lt
e3

Kaip sustiprinti sveikatą prieš rudenį

2018 rugpjūčio mėn. 10 d. 08:54:44
„Laisvalaikio“ inf.

Ar žinojote, kad vasarą galime pasisemti gyvybinės energijos visiems metams? Kaip ir puoselėti grožį, o kartu - ir gerą nuotaiką. Pateikiame naudingų patarimų, kaip išnaudoti likusios vasaros gėrybes ir maksimaliai pasikrauti reikalingų mikroelementų.

 

1. Valgykite šviežių daržovių

Vasara - šviežių daržovių metas. Norint gauti reikiamą kiekį vitaminų, per dieną reikia suvalgyti iki 600 gramų šviežių daržovių. Tokiuose produktuose kaip brokoliai, špinatai, moliūgų sėklos, topinambai ir petražolės yra gausu vitaminų bei geležies. Pastarąją organizmas geriau pasisavins papildomai vartojant vitaminą C ir baltymų, į mitybos racioną įtraukiant daugiau žalių daržovių ir mėsos.

2. Pietaukite lauke

Daugumai mūsų geografinių platumų gyventojų trūksta vitamino D. Todėl vasarą aktyvioje saulėje reikėtų praleisti bent 15 minučių per dieną, stengiantis atidengti daugiau odos. Šį laiką galima išnaudoti pietų metu, valgant lauke ar einant pasivaikščioti. Taip pat svarbu vitamino D pasisavinti kartu su maistu - riebia žuvimi, žuvų taukais, jogurtu, grūdais, kiaušinio tryniu, sūriu, grybais, natūraliai spaustomis apelsinų sultimis.

Žinoma, saule mėgautis reikėtų atsakingai ir likusį laiką naudoti apsaugines priemones.

3. Ilsėkitės

Nuovargis - daugelio žmonių problema. Visgi net ir turėdami gausybę mums įdomių darbų bei veiklų turėtume neužmiršti, kad organizmui yra būtinas kokybiškas poilsis. Išnaudokite likusius vasaros savaitgalius iškyloms gamtoje - ramybei ir judesiui.

Tačiau, jeigu nuovargis kankina nuolatos, net ir grįžus po savaitgalio ar ilgesnių atostogų, svarbu žinoti, kad nuovargis - geležies trūkumo simptomas. Nepraeinantis nuovargio jausmas - vienas pirmųjų ženklų, kad organizmui reikia papildomo pastiprinimo. Norint organizmą atstatyti kuo greičiau, rekomenduojama rinktis skystus papildus, nes medžiagų įsisavinimas mūsų organizme bus efektyvesnis.

4. Stiprinkite kaulus

Šiandien vis dažniau kalbame apie vitamino K2 svarbą organizmui. Jis užtikrina, kad mūsų kaulai bei dantys būtų sveiki ir stiprūs. Šio vitamino gausu žaliose daržovėse (brokolis, špinatai, petražolės, briuseliniai kopūstai), taip pat ir gyvulinės kilmės produktuose (organų mėsa, kiaušiniai, sviestas, sūris). Svarbu nepamiršti, kad kaulų atsinaujinimui būtinas vitaminas K veikia kartu su vitaminu D.

5. Lepinkite odą

Būtent šiuo metų laiku, kai renkamės daugiau šviežio maisto, ilsimės, mėgaujamės saule, mūsų oda atsigauna - tampa glotnesnė, šviesesnė, švytinti. Norint pasiekti maksimalų estetinį efektą, į vasarišką mitybą rekomenduojama įtraukti ciberžolės.

Ciberžolėje esantis aktyvusis ingredientas kurkuminas padeda vieno svarbiausių organizmo baltymui (kolageno) formavimuisi. Kurkuminas taip pat yra labai naudingas mūsų odos sveikatai dėl antibakterinio poveikio, todėl yra dažnai naudojamas kaukėms ar kremams gaminti.

6. Stiprinkite nervų sistemą

Miegas, poilsis ir judesys - trys svarbiausi komponentai, kurie užtikrina, kad jaustumėmės gerai ne tik fiziškai, bet ir emociškai. Tiesa, psichinę mūsų sveikatą lemia ir tam tikri, organizmui gyvybiški, komponentai, tokie kaip vitaminas B, kurio trūkumas gali pasireikšti nervingumu ir netgi apatija. Daugiausia vitamino B12 galima rasti mėsoje, žuvyje, kiaušiniuose ir pieno produktuose, taip pat - riešutuose, sėklose ir žalumynuose.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • DIDINS: euro zonos šalies ekonomikai atsigaunant po 2013 m. krizės, Slovėnijos parlamentas ketvirtadienį patvirtino minimalaus mėnesinio atlyginimo (MMA) didinimą 10 proc. per 2 metus.
  • SALA: parduodama viena Folklando salų Peblas - kartu su penkiomis skirtingomis rūšimis pingvinų, gyvenančių čia tūkstančiais, tūkstančiais avių ir dešimtimis paukščių rūšių.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas spaudoj

Ar nemokamai studijavęs jaunimas turėtų atidirbti Lietuvoje?

balsuoti rezultatai

Ar jums yra tekę apsinuodyti kavinėse suvartotu maistu?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  -2     -1 C

-2     -1 C

 

   -3    -1 C

  0    +1 C

 -1     0  C

 

  -2     0 C

    5-9 m/s

    3-6 m/s

 

   2-4 m/s

 

reklama
e2