respublika.lt
LRDT LYRAS

Kaip pagerinti miego kokybę (2)

2018 rugpjūčio mėn. 06 d. 08:33:22
„Laisvalaikio“ inf.

Nemiga - viena iš dažnų problemų, su kuria susiduria ne tik vyresnio amžiaus žmonės. Jei nemiga trunka ilgesnį laiką, tai tampa rimta problema. Kokybiško miego trūkumas gali sukelti įvairių sveikatos problemų: dirglumą, jautrumą, suprastėjusią atmintį. Be to, nepakankamai miegant gali atsirasti virškinamojo trakto sutrikimų.

 

„Eurovaistinės“ vaistininkė Rasa Keraitė sako, kad svarbu ne tik miego kokybė, bet ir miego režimas. Reikėtų gultis ir keltis tuo pačiu metu, nes tik taip susiformuoja sąlyginiai refleksai ir palaikomas organizmo bioritmas, kuris lemia spartesnį užmigimą ir kokybišką poilsį.

„Nors žmogaus miego poreikis yra individualus ir miego trukmė gali skirtis, optimali miego trukmė - 7-8 val. Šios miego normos yra rekomendacinio pobūdžio, todėl galimi nedideli nukrypimai. Tačiau jei kiekvieną naktį žmogus miega mažiau nei 4 valandas arba daugiau nei 10 valandų, tai jau galima vadinti miego sutrikimu ir būtina surasti jo priežastis“, - teigia R.Keraitė.

Nemigą galima slopinti į pagalbą pasitelkus vaistinius augalus: valerijoną, apynį, raudonėlį, melisą, pasiflorą ar sukatžolę. Iš jų gaminami nuovirai ir ekstraktai gali palengvinti užmigimą ir pagerinti miegą.

„Nemigai gydyti galima vartoti ir melatonino turinčius preparatus, nes su amžiumi išskiriamo melatonino kiekis mažėja. Jis reguliuoja miego ir budrumo ritmą, padeda greičiau užmigti ir sutrumpina užmigimo laiką bei efektyviai atpalaiduoja raumenis ir nervus, taip pagerindamas miego kokybę.“

Nemiga atsirasti gali ir dėl vitaminų B bei D trūkumo. „Svarbu atsiminti, jog B grupės vitaminai organizme nesikaupia ir jų būtina gauti kasdien, geriausia - kartu su maistu. Šio vitamino gausu alaus mielėse, lapinėse daržovėse, javų grūduose, grikiuose, avižose, žirneliuose, žemės riešutuose, kiaulienoje, pieno produktuose ir kiaušiniuose“, - sako R.Keraitė.

Nustatyta, kad ir vitamino D trūkumas gali sukelti miego sutrikimus, todėl rekomenduojama saulėtą dieną skirti bent 15-30 minučių pasivaikščiojimui gryname ore. Taip padidinsite savo fizinį aktyvumą ir vitamino D kiekį organizme.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (2)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • REMONTAS: nuo kovo 25-osios iki balandžio 5 d. dėl planuotos inžinerinių tinklų rekonstrukcijos laikinai bus susiaurinta Upės gatvės važiuojamoji gatvės dalis ties G. Baravyko gatve; darbų zoną rekomenduojama apvažiuoti Konstitucijos prospektu ir Kalvarijų gatve.
  • KELIAI: per savaitę, kovo 15-21 dienomis, Lietuvos keliuose, pirminiais duomenimis, įvyko 42 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės; žuvo 57-erių pėsčiasis ir 73 metų keleivė.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
PABUDIMAS

Kaip vertinate įstatymą, leidžiantį kirsti verslo plėtrai trukdančius miškus?

balsuoti rezultatai

Ar mokate užsienio kalbų?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +3    +6 C

-4    -1 C

 

 +1    +3 C

+7   +8 C

+7  +11 C

 

   +6  +10 C

8-13 m/s

2-3 m/s

 

3-4 m/s

 

USD - 1.1387 PLN - 4.2807
RUB - 72.5435 CHF - 1.1309
GBP - 0.8665 NOK - 9.6178
reklama
samba
reklama
Sveikata ir grožis