respublika.lt

2018 rugpjūčio 20, pirmadienis

Kaip pagerinti miego kokybęnuotraukos (2)

2018 rugpjūčio mėn. 06 d. 08:33:22
„Laisvalaikio“ inf.

Nemiga - viena iš dažnų problemų, su kuria susiduria ne tik vyresnio amžiaus žmonės. Jei nemiga trunka ilgesnį laiką, tai tampa rimta problema. Kokybiško miego trūkumas gali sukelti įvairių sveikatos problemų: dirglumą, jautrumą, suprastėjusią atmintį. Be to, nepakankamai miegant gali atsirasti virškinamojo trakto sutrikimų.

 

„Eurovaistinės“ vaistininkė Rasa Keraitė sako, kad svarbu ne tik miego kokybė, bet ir miego režimas. Reikėtų gultis ir keltis tuo pačiu metu, nes tik taip susiformuoja sąlyginiai refleksai ir palaikomas organizmo bioritmas, kuris lemia spartesnį užmigimą ir kokybišką poilsį.

„Nors žmogaus miego poreikis yra individualus ir miego trukmė gali skirtis, optimali miego trukmė - 7-8 val. Šios miego normos yra rekomendacinio pobūdžio, todėl galimi nedideli nukrypimai. Tačiau jei kiekvieną naktį žmogus miega mažiau nei 4 valandas arba daugiau nei 10 valandų, tai jau galima vadinti miego sutrikimu ir būtina surasti jo priežastis“, - teigia R.Keraitė.

Nemigą galima slopinti į pagalbą pasitelkus vaistinius augalus: valerijoną, apynį, raudonėlį, melisą, pasiflorą ar sukatžolę. Iš jų gaminami nuovirai ir ekstraktai gali palengvinti užmigimą ir pagerinti miegą.

„Nemigai gydyti galima vartoti ir melatonino turinčius preparatus, nes su amžiumi išskiriamo melatonino kiekis mažėja. Jis reguliuoja miego ir budrumo ritmą, padeda greičiau užmigti ir sutrumpina užmigimo laiką bei efektyviai atpalaiduoja raumenis ir nervus, taip pagerindamas miego kokybę.“

Nemiga atsirasti gali ir dėl vitaminų B bei D trūkumo. „Svarbu atsiminti, jog B grupės vitaminai organizme nesikaupia ir jų būtina gauti kasdien, geriausia - kartu su maistu. Šio vitamino gausu alaus mielėse, lapinėse daržovėse, javų grūduose, grikiuose, avižose, žirneliuose, žemės riešutuose, kiaulienoje, pieno produktuose ir kiaušiniuose“, - sako R.Keraitė.

Nustatyta, kad ir vitamino D trūkumas gali sukelti miego sutrikimus, todėl rekomenduojama saulėtą dieną skirti bent 15-30 minučių pasivaikščiojimui gryname ore. Taip padidinsite savo fizinį aktyvumą ir vitamino D kiekį organizme.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (2)

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • TRAGEDIJA: potvynių siaubiamose Indijos Keralos valstijos teritorijose žuvusiųjų skaičius perkopė 400; vien tik sekmadienį užlietuose kaimuose rasta mažiausiai 30 kūnų.
  • NETEKTIS: eidama 83-iuosius metus mirė Lietuvos edukologijos universiteto (buv. Vilniaus pedagoginio instituto) absolventė poetė Aldona Sabonytė-Kazlauskienė.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Kiek pinigų išleidžiate savo vaikų reikmėms prieš Rugsėjo 1-ąją?

balsuoti rezultatai

Ar dalyvaujate klasės susitikimuose?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +16   +18 C

   +13  +16 C

 

   +5 +6 C

  +25  +29 C

   +20  +22 C

 

   +18  +19 C

  2-5 m/s

  3-4 m/s

 

    1-2 m/s

 

USD - 1.1391 PLN - 4.3115
RUB - 76.8166 CHF - 1.1338
GBP - 0.8958 NOK - 9.6795
reklama
Ukis 2018