respublika.lt

Kaip pagerinti miego kokybę (2)

2018 rugpjūčio mėn. 06 d. 08:33:22
„Laisvalaikio“ inf.

Nemiga - viena iš dažnų problemų, su kuria susiduria ne tik vyresnio amžiaus žmonės. Jei nemiga trunka ilgesnį laiką, tai tampa rimta problema. Kokybiško miego trūkumas gali sukelti įvairių sveikatos problemų: dirglumą, jautrumą, suprastėjusią atmintį. Be to, nepakankamai miegant gali atsirasti virškinamojo trakto sutrikimų.

 

„Eurovaistinės“ vaistininkė Rasa Keraitė sako, kad svarbu ne tik miego kokybė, bet ir miego režimas. Reikėtų gultis ir keltis tuo pačiu metu, nes tik taip susiformuoja sąlyginiai refleksai ir palaikomas organizmo bioritmas, kuris lemia spartesnį užmigimą ir kokybišką poilsį.

„Nors žmogaus miego poreikis yra individualus ir miego trukmė gali skirtis, optimali miego trukmė - 7-8 val. Šios miego normos yra rekomendacinio pobūdžio, todėl galimi nedideli nukrypimai. Tačiau jei kiekvieną naktį žmogus miega mažiau nei 4 valandas arba daugiau nei 10 valandų, tai jau galima vadinti miego sutrikimu ir būtina surasti jo priežastis“, - teigia R.Keraitė.

Nemigą galima slopinti į pagalbą pasitelkus vaistinius augalus: valerijoną, apynį, raudonėlį, melisą, pasiflorą ar sukatžolę. Iš jų gaminami nuovirai ir ekstraktai gali palengvinti užmigimą ir pagerinti miegą.

„Nemigai gydyti galima vartoti ir melatonino turinčius preparatus, nes su amžiumi išskiriamo melatonino kiekis mažėja. Jis reguliuoja miego ir budrumo ritmą, padeda greičiau užmigti ir sutrumpina užmigimo laiką bei efektyviai atpalaiduoja raumenis ir nervus, taip pagerindamas miego kokybę.“

Nemiga atsirasti gali ir dėl vitaminų B bei D trūkumo. „Svarbu atsiminti, jog B grupės vitaminai organizme nesikaupia ir jų būtina gauti kasdien, geriausia - kartu su maistu. Šio vitamino gausu alaus mielėse, lapinėse daržovėse, javų grūduose, grikiuose, avižose, žirneliuose, žemės riešutuose, kiaulienoje, pieno produktuose ir kiaušiniuose“, - sako R.Keraitė.

Nustatyta, kad ir vitamino D trūkumas gali sukelti miego sutrikimus, todėl rekomenduojama saulėtą dieną skirti bent 15-30 minučių pasivaikščiojimui gryname ore. Taip padidinsite savo fizinį aktyvumą ir vitamino D kiekį organizme.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (2)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • NELENGVA PERGALĖ: Graikijos vyrų krepšinio čempionate pirmadienį Atėnų „Panathinaikos Opap“ klubas, kuriam atstovauja Lukas Lekavičius, namuose 80:75 (21:18, 22:21, 26:17, 11:19) nugalėjo Atėnų „Peristeri Vikos Cola“ ekipą.
  • PATRAUKS: JAV technologijų įmonė „GoPro Inc“, gaminanti gerai žinomas veiksmo kameras, pirmadienį pranešė iš Kinijos patrauksianti kamerų, skirtų Jungtinių Valstijų rinkai, gamybą iki kitų metų vasaros, taip siekiant sumažinti potencialų naujų muitų tarifų poveikį, informuoja „Reuters“.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas vadyb

Ar moterys turėtų būti šaukiamos privalomai karo tarnybai?

balsuoti rezultatai

Ar jums yra tekę apsinuodyti kavinėse suvartotu maistu?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  -1    +1 C

-1     0 C

 

   -1   +1 C

 +1    +3 C

-1   +1  C

 

  +1   +2 C

    4-6 m/s

    3-2 m/s

 

   2-4 m/s

 

USD - 1.1371 PLN - 4.2895
RUB - 75.8850 CHF - 1.1299
GBP - 0.8909 NOK - 9.6970