respublika.lt

2018 rugsėjo 20, ketvirtadienis

Kaip atsikratyti vasariškų nuodėmiųnuotraukos

2018 rugsėjo mėn. 08 d. 13:21:23
Jurgita Gižaitė-Tulabienė

Vasarą lengva pasiduoti saldžioms pagundoms, tačiau ruduo - tinkamiausias metas grįžti prie sveikų mitybos principų. Atsikratyti įpročio valgyti saldumynus iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti nemenkas iššūkis, tačiau Vilniaus „Kardiolitos“ klinikų Sveikos mitybos centro gydytoja dietologė Eugenija Repšienė sako, kad tam tereikia šiek tiek laiko ir - jokių dietų.

 

Vasarą dažnai gaivinamės ledais ir saldintais gėrimais, kuriuose gausu paprastųjų angliavandenių - greitai iki gliukozės suskylančių įvairios kilmės cukrų. Jie taip pat randami baltoje duonoje, bandelėse, sausuose pusryčiuose, uogienėse ir kituose saldumynuose. Gliukozė greitai patenka į kraują ir akimirksniu sukelia laukiamą efektą: smegenys pradeda geriau dirbti, tampame aktyvesni, lengviau susikaupti. Tačiau kaip greitai nuotaikos ir energijos antplūdis atsiranda, taip greitai jis ir praeina.

„Būtent todėl paprastuosius angliavandenius reikėtų keisti sudėtiniais angliavandeniais - krakmolu, kurio gausu rupių miltų kepiniuose, kruopose, bulvėse ir ankštinėse daržovėse. Jie pasisavinami kur kas lėčiau ir nors neturi tokio malonaus poveikio organizmui kaip paprastieji, sudėtiniai angliavandeniai organizmui daug naudingesni. Jie suteikia ilgesnį sotumo jausmą, gerina žarnyno veiklą ir palaiko vienodą gliukozės kiekį kraujyje. Sudėtiniai angliavandeniai turėtų sudaryti mūsų mitybos pagrindą“, - teigia dietologė.

Specialistės teigimu, norą valgyti saldumynus mažina reguliari mityba, atsižvelgiant į individualų alkio ir sotumo pojūtį.

„Angliavandenius vartoti skatina mūsų smegenyse gaminama cheminė medžiaga - neuropeptidas Y (NPY). Natūraliai didžiausias NPY kiekis būna ryte - po trumpalaikio badavimo naktį. Štai todėl labai svarbu pavalgyti pusryčius“, - pabrėžia E.Repšienė.

Saldumynai neturėtų pakeisti patiekalų - esant poreikiui, juos geriausia rinktis kaip užkandį pirmoje dienos pusėje.

Pasak dietologės, mityba yra neatsiejama nuo emocinės būsenos, o subalansuota mityba gali tapti puikiu vaistu nuo rudeninės depresijos, kai, mažėjant saulės šviesos kiekiui, žmogaus smegenyse sutrinka melatonino gamyba. Dėl to padidėja miego poreikis, apima bloga nuotaika, atsiranda didesnis potraukis saldumynams ir riebiam maistui.

„Melatonino gamybą sureguliuoti gali saulė ir šviesa, tačiau, tinkamai valgant, organizme gaminasi serotonino - hormono, kuris praskaidrina nuotaiką, o jo pirmtako - amino rūgšties triptofano yra ir sezoninėse rudens daržovėse - pupelėse, lęšiuose, ropėse, brokoliuose, kalafioruose, Briuselio kopūstuose, taip pat ir sūriuose, moliūgų sėklose, vištienoje, kalakutienoje, bananuose, tune ir krevetėse. Vieninteliai vitaminai, kurių rudens metu gali trūkti net ir tinkamai maitinantis - vitaminas D ir omega-3 riebalų rūgštys, čia gali prireikti maisto papildų“, - teigia E.Repšienė.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
 

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PASVEIKINO: Ūkio ministras Virginijus Sinkevičius ir Vilniaus meras Remigijus Šimašius pasveikino metinės augančio smulkiojo ir vidutinio verslo konferencijos „Gazelė 2018“ apdovanojimų ceremonijos dalyvius.
  • STABDYS: per popiežiaus vizitą bus stabdoma dalis darbų keliuose
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
DARBAS ADMIN

Ar stebėsite su popiežiaus Pranciškaus vizitu Lietuvoje susijusius renginius?

balsuoti rezultatai

Ar pažįstate šimtamečių žmonių?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +11 +16 C

   +13  +15 C

 

   +12  +13 C

  +23  +26 C

   +24  +26 C

 

   +16  +17 C

  4-8 m/s

 2-5 m/s

 

    3-5 m/s

 

USD - 1.1667 PLN - 4.2951
RUB - 78.0688 CHF - 1.1304
GBP - 0.8881 NOK - 9.5470
reklama
Ukis 2018