respublika.lt

Iš kur traukti energijos?

2014 vasario mėn. 14 d. 08:50:02
Įsitikinimas, kad kava iš pat ryto prabudins ir suteiks energijos - klaidingas mitas, ją geriau gerti popiet

Bent kartą gyvenime tikriausiai norėjai tapti robotu. Pavargai - pakeitei baterijas, ir - jokių problemų. Deja, mes kartais kelis mėnesius iš eilės jaučiamės vangūs, lyg sudaužyti. Bet kad visada būtum geros formos, pakanka laikytis paprastų taisyklių.

1. Mankštinkis

Visai nebūtina iki pamėlynavimo tampyti gelžgalius. Pasilankstyk, padaryk keletą atsispaudimų, pritūpimų, nusišypsok veidrodžiui, spjauk pro langą - ir bėgte į darbelį.

2. Pusryčiauk kasdien

Atsigėręs vandens ir pažaidęs su svarmenimis, sėsk pusryčiauti. Pusryčiai turi būti sotūs ir skanūs - košė, daržovės, vaisiai, kiaušiniai. Rytinis nenoras valgyti gydomas paprastai - nereikia prisivalgyti nakčiai.

3. Gerk tyrą vandenėlį


Gerk vandenį rytais, nepriklausomai nuo to, kaip praleidai vakarą. Ir toliau gerk visą dieną, mažomis porcijomis. Vandens trūkumas organizme kelia neįveikiamą nuovargį.

4. Lengvai užkąsk

Laiko atkarpoje nuo pusryčių iki pietų tavo organizmas išnaudoja visas energijos atsargas. Jei kentėsi iki pietų pertraukos - būtinai apsivalgysi. Todėl būtinai nešiokis bananą, jogurtą ar saują riešutų.

5. Būk kompanijos siela

Eik pietauti kaskart su kitu bendradarbiu, kalbėkis su bosu apie poledinę žūklę, suburk žolės riedulio komandą - žodžiu, net darbe gyvenk visapusišką gyvenimą.

6. Daryk pertraukėles

Jei sunksi iš savęs mintis, lyg gręžtum šlapią rankšluostį, naudos nebus jokios. Pavargai - pailsėk. Atsilošk krėsle, užsimerk ir giliai kvėpuok. 5-10 minučių. Ir dažniau kasykis galvą - ne tik atrodysi protingesnis, bet ir suaktyvinsi kraujo cirkuliavimą.

7. Nueik atsigerti arbatos

Pakeliui pasiimk nuo spausdintuvo savo verslo planą. Iki aparato pėdink pats, o ne siųsk sekretorę. Žodžiu, išnaudok menkiausią galimybę atsikelti nuo kėdės ir šiek tiek pajudėti.

8. Susirask linksmų draugų

Tik giminaičių negali pasirinkti, bet ne draugų. Pasistenk, kad tave suptų ne tik protingi ir talentingi, bet ir energingi žmonės. Jų draugijoje mažiau samprotauk apie žmonijos likimą ir daugiau vaikščiok, keliauk ir apskritai mėgaukis gyvenimu.

9. Negerk kavos rytais


Kovodami su mieguistumu ryte, mes dažnai puodais ryjame kavą. Nieko gero iš to nebus. Geriau išgerk mažą puodelį stiprios kavos popiet - tai labai palankiai veikia visą organizmą. Bet ne vėliau nei likus keturioms valandoms iki miego.

10. Dainuok vonioje

Atsisakyti tokio chrestomatinio malonumo ne tik kvaila, bet ir žalinga. Mokslininkai nustatė, kad kasdieniai balso pratimai vonioje kelia endorfinų lygį kraujyje ir mažina stresą. Ypač gerai nuteiks dainos apie lietų ir jūros tolius.

11. Nesikūprink

Jei vaikštai taip, lyg būtum ką nors pametęs ir niekaip negalėtum rasti, o kolegos už akių tave vadina Kabliu - metas išsigąsti. Nors gal geriau išsitiesk ir kartkartėmis atlik paprastą pratimą: atsistok tiesiai, atlošk pečius ir smakru paliesk krūtinę. Dabar keliskart pakinknok galva ir grįžk prie darbų, jei nori.

12. Treniruok stuburą

Turėti galvą ant pečių, ypač jei ji ne tuščia - nelengva. Paprastai būtent ji ir slegia stuburą. Taigi nepraleisk galimybės patreniruoti nugarą. Galima ir treniruokliu.

13. Nemiegok per ilgai

Nesaikingas miegas kenkia taip pat, kaip ir jo stygius. Laikykis normos - 8 valandų per parą.

14. Medituok

Meditacija - geras būdas atsikratyti streso. Atsisėsk ant grindų, užsimerk ir susikoncentruok, kvėpuok lėtai, tolygiai.

15. Stiprėk

Kūno mankšta dar niekam nepakenkė. Neužmiršk retkarčiais įsitverti štangos. Atpildas tau bus gera savijauta ir susižavėję merginų žvilgsniai.

16. Kramsnok

Sėsdamas į mašiną, pasiimk teises, atlasą ir riešutų bei razinų maišiuką. Arba jų turėk ant stalo darbe. Razinos - puikus energijos šaltinis, o riešutai turtingi magnio. Jei organizmui jo trūksta, jis ima gaminti pieno rūgštį, ir tuomet užplūsta nuovargis.

17. Duok sau pipirų


Kai kurių prieskonių (rozmarino, mėtų, imbiero) kvapai suteikia žvalumo. Turėk rašomajame stalčiuje kokį kvapnų paketuką.

18. Kalk geležį

Pasitikrink poliklinikoje geležies kiekį kraujyje. Jei jis žemas, organizmas blogai gamina hemoglobiną, ir tu greitai pavargsti.

19. Juokis

Gerai juokiasi tas, kas juokiasi daug. Juokas ne tik verčia atsikratyti liūdnų minčių - aktyviai dirbant veido raumenims gerėja kraujotaka.

20. Nevartok

Jei prieš miegą išlenksi stikliuką, jokių sapnų nelauk. Alkoholis stipriai veikia greitojo miego stadiją, kurios metu tave ir lanko sapnai.

21. Treniruokis vakarais

Tai padės tau sumažinti širdžiai tenkantį krūvį, geriau jaustis rytais ir pakelti testosterono lygį.

22. Keisk dislokacijos vietą


Mokslininkai mano, kad kartkartėmis keisti miego vietą gana naudinga. Dėk galvą ten, kur paprastai ištiesi kojas, pasiklok svetainėje, nuvažiuok aplankyti tėvų ir ten apsinakvok. Jungtis prie draugiškos požeminių komunikacijų komandos visai nebūtina.

Parengta pagal užsienio spaudą


Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • TRYLIKTAS: Singapūre vykstančio paskutiniojo - septintojo - pasaulio plaukimo trumpajame (25 m) baseine etapo vyrų 200 m plaukimo nugara rungties atrankoje ketvirtadienį Lietuvos atstovas Arijus Pavlidis užėmė 13-ąją vietą.
  • PERGALĖ: Kinijos krepšinio čempionate (CBA) ketvirtadienį Šandongo „Golden Stars“ komanda, kuriai atstovauja Donatas Motiejūnas, svečiuose 113:105 nugalėjo Fudziano „Sturgeons“ klubą; lietuvis per pelnė 19 taškų, atkovojo 13 kamuolių ir atliko 9 rezultatyvius perdavimus.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas vadyb

Ar savo mieste matėte žmonių, kurie dalyvavo „Raudono baliono“ akcijoje?

balsuoti rezultatai

Kaip vertinate savo finansinę padėtį?

balsuoti rezultatai
reklama
liu desertine 2
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +4   +7 C

    0  +4 C

 

   +4  +3 C

  +6   +9 C

   +3  +6 C

 

   +3  +8 C

 3-8 m/s

 1-2 m/s

 

   1-2 m/s

 

USD - 1.1296 PLN - 4.2911
RUB - 76.3414 CHF - 1.1395
GBP - 0.8705 NOK - 9.5990
reklama
Ukis 2018