respublika.lt

2018 vasario 21, trečiadienis

Gyvenkite ilgai ir, svarbiausia, sveikai (2)

2018 sausio mėn. 20 d. 13:53:22
Milda KUNSKAITĖ

Vargu ar atsiras bent vienas žmogus, kuris nenorėtų gyventi ilgai, laimingai ir nesirgti. Deja, amžinos jaunystės balzamo dar niekas neišrado. Medicinos mokslas kasdien pasiekia naujų laimėjimų, bet atkakli statistika rodo priešingai - sergančių žmonių vis daugėja. Nuolat sukuriama naujų vaistų paplitusioms ligoms veiksmingai gydyti. Bet žmonės, kaip ir anksčiau, serga, daugybė jų miršta nuo širdies ir kraujagyslių, onkologinių ir kitokių ligų. Žinoma, daug kas priklauso nuo ekologijos. Ją keisti yra labai sudėtinga, tam būtinos viso pasaulio žmonių pastangos, o vienas žmogus tokios galimybės beveik neturi. Tačiau gyvenantys tomis pačiomis sąlygomis to paties amžiaus žmonės vieni yra sveiki, o kiti serga. Kodėl vienų organizmas susidoroja su nepalankiomis sąlygomis, o kitų ne?

Sveikatą ir gyvenimo trukmę lemia visas kompleksas priežasčių, o ne viena. Oro, dirvos, vandens užterštumo vienas žmogus nesumažins. Neįmanoma keisti ir paveldimumo. Medikai tvirtina: jeigu jūsų seneliai ir proseneliai buvo ilgaamžiai, didėja ir jūsų šansas gyventi ilgai. Bet kartais, iš gamtos gavę puikią sveikatą, žmonės gali ją prarasti taip, kaip lengvabūdžiai jaunuoliai iššvaisto milijoninį tėvų turtą. Bet galima iš gamtos gauti ir silpnoką sveikatą, pradėti ją sąmoningai stiprinti ir gyventi ilgai ir laimingai!

Yra pražūtingų sveikatai veiksnių, kurių poveikį galima sumažinti arba juos visiškai pašalinti iš savo gyvenimo. O tai yra prieinama absoliučiai visiems. Reikia tik noro ir pastangų.

Pagrindiniai sveikatai kenkiantys veiksniai:

    stresas,

    miego trūkumas,

    netinkama mityba,

    judėjimo trūkumas,

    žalingi įpročiai,

    padidėjusi elektromagnetinė spinduliuotė.

Sveika mityba

    daugiau vaisių ir daržovių,

    rupaus malimo grūdų produktų,

    ankštinių,

    saikingai vartoti augalinius riebalus. Aliejų yra riešutuose ir sėklose,

    minimaliai ir nedažnai valgyti mėsos, pieno, kiaušinių,

    atsisakyti transriebalų (margarinas),

    mėsą naudinga keisti žuvimi,

    atsisakyti smarkiai sūdytų produktų,

    daug saldumynų sveikatos tikrai neprideda,

    nepamiršti gerti vandens (apie 2 l per dieną paprasto gryno vandens).

Miegas


Miegant organizmas visiškai atsigauna, neutralizuojamas streso poveikis. Gerai išsimiegant stiprėja imunitetas, greičiau įveikiamos ligos. Naudingiausias miegas - nuo 22 iki 24 valandos. Todėl neverta užsisėdėti iki vėlumos, o atsikelti galima ir ankstėliau. Augimo hormonas (atsakingas už jaunatviškumą) ir hormonas melatoninas (lėtinantis senėjimą ir didinantis atsparumą stresui) yra gaminami miegant. Bet tik sveikai miegant! 7-8 valandos kasdienio miego prisideda prie ilgaamžiškumo, o štai nemiga gali pavogti 2-3 gyvenimo metus.

Stresas

Stresas ne visada yra blogai, jis gali žmogui padėti išvengti pavojaus, taip pat mobilizuoti jėgas. Bet dažni ir užsitęsę stresai naikina organizmo rezervus, vystosi įvairūs sutrikimai. Stresą įveikti padeda: visavertis miegas, mėgstama veikla (mezgimas, siuvinėjimas, žūklė, darbas sode, bet kokia kūryba), malonus bendravimas, pasivaikščiojimai. Svarbu ne susikoncentruoti į neigiamybes, o sąmoningai kreipti dėmesį į tai, kas kelia teigiamas emocijas. Užkirsti kelią stresinei situacijai padeda dar vienas svarbus veiksnys - mąstymas. Žmonės, kurie mąsto apie gyvenimą, apie sėkmės laikinumą ir analizuoja kitų gyvenimą, daug rečiau patiria stresą. Neverta pernelyg daug galvoti ir kalbėti apie problemas, geriau imtis to, kas padės išvengti nemalonių situacijų ateityje. Apėmus stresui teigiamai veikia kontrastinis dušas ir kvėpavimo mankšta. Taip pat gerai suvalgyti truputį šokolado arba bananų, kurie didina išskiriamo serotonino kiekį. Kiekvienas gali turėti savo metodą. Svarbiausia - valdyti emocijas.

Judėjimas

Nebūtina lankytis sporto klubuose ir mokėti pinigus. Užtenka kasryt trumpai pasimankštinti. Taip pat eiti pasivaikščioti, slidinėti, plaukioti, šokti - tinka bet koks judėjimas, teikiantis jums malonumą. Judėti reikia ne mažiau kaip 30 min. per dieną.

Beje, labai įdomi informacija:  jeigu jums skauda keliai, jų neišgydysite, nepakeitę mitybos;  jeigu skauda klubo sąnariai, neišsigydysite, nepradėję kasdien mankštintis.

Nejudrumas - pagrindinis ilgaamžiškumo ir sveikatos priešas. Jau senovės graikai sakė: „Judėjimas - tai gyvenimas“. Sportavimas ir fizinis krūvis 3 kartus per savaitę po 40-50 min., mokslininkų tvirtinimu, prideda 4-5 sveiko gyvenimo metus. O nuolatinis drybsojimas priešais televizorių gyvenimą sutrumpina 6-8 metais.

Žalingi įpročiai

Nėra reikalo aiškinti, kad rūkymas ir nesaikingas alkoholio vartojimas labai kenkia. Išgyvendinus šiuos įpročius, galima pagerinti sveikatą ir pailginti gyvenimą. O ir gyvenimo kokybė bus visai kitokia.

Elektromagnetinės bangos

Būkite atsargūs su mobiliaisiais telefonais. Jų skleidžiama spinduliuotė veikia vidaus organus, pirmiausia smegenis. Todėl reikia mažinti jos poveikį:

    nereikia miegant telefono pasidėti šalia,

    kalbantis geriau naudoti garsiakalbį, kad nereikėtų jo laikyti prie galvos,

    geriau nesinešioti telefono kišenėje, ant grandinėlės, prie kūno,

    kai yra galimybė, telefonas tegu būna ne arčiau kaip per metrą nuo kūno.

O pagrindinė rekomendacija visiems, kas nori gyventi ilgai: būtinai reikia laimingai vesti, ištekėti arba bent jau įsitaisyti katę arba šunį. Harmoningi santykiai šeimoje, švelnūs žodžiai, prisilietimai, žinojimas, kad esi kažkam reikalingas, pastebimai jaunina organizmą. Panašiai veikia ir bendravimas su gyvūnais. Kiekvienam žmogui yra būtina rūpintis kita būtybe ir jausti jos prieraišumo, dėkingumo ir meilės bangas. Visa tai prideda 8-10 gyvenimo metų. Kokybiškai gyvenimą ilgina lavinimasis ir savišvieta, geros literatūros skaitymas, užsienio kalbų mokymasis, kryžiažodžių sprendimas, draugiški pokalbiai. Net labai solidaus amžiaus žmonės atrodo jaunatviškesni ir laimingesni, jeigu turi gerų draugų, su kuriais maloniai bendrauja. Organizmui teigiamą poveikį daro pakili nuotaika, pozityvus nusiteikimas, o štai liūdesys, pavydas, pyktis ne tik trumpina gyvenimą, bet dar ir kenkia grožiui, suteikia veido odai nesveiką spalvą ir prideda raukšlių.

Patikėkite, laikydamiesi šių paprastų ir anaiptol ne naujų patarimų sustiprinsite organizmą ir pailginsite savo gyvenimą.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“


Pasidalink: Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (2)

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • KELIAS: Egiptas keturioms dienoms (nuo trečiadienio) atidarė pagrindinį perėjimo punktą užblokuoto Gazos Ruožo gyventojams.
  • DIPLOMATIJA: Maskva trečiadienį pareiškė, kad pataisyti JAV ir Rusijos santykius, kurie dėl kaltinimų Maskvai kišimusi į JAV rinkimus ir Ukrainos bei Sirijos krizių pasiekė Šaltojo karo laikų žemumas, bus sunku.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
1. NUO ATGIMIMO IKI IŠSIGIMIMO
2. ŠVENTINIS VITO TOMKAUS REPORTAŽAS IŠ DAR ŠVENTIŠKESNIŲ SEIMO RŪMŲ
3. PATRIARCHAI
4. „Vakaro žinių“ ir „Respublikos“ auditorija sparčiai auga
5. Regimanto Adomaičio laiškas tėvynainiams: Kviečiu į susitaikymą
6. Rolandas Paksas: Apie alternatyvą Lietuvai bijoma net prasižioti
7. Olava Strikulienė: Penki lietuvio stebuklai, saugoję valstybę
8. Euras ir toliau plaunamas
9. Prezidentas V.Adamkus: Augau Lietuvos trispalvės šešėlyje
10. Disidentas, buvęs VSD vadovas P.Plumpa: Teisėsauga tarnauja politikams
11. F.Kauzonas: Už Vasario 16-osios šviesą! (beveik tostas, tik ne itin linksmas)
12. Kritikuoti valdžią uždrausta ir provincijoje
13. Akcija „Apšmeižk žinomą asmenybę“. Valomės ar purvinamės?
14. Prižiūrėtojai su kaliniais jau susikeitė vietomis
15. Skandinavai stumia šnipą į prezidentūrą
16. Slaptas skandinavų planas jau vykdomas
17. Buvęs Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadas J.Milius: Išteisinkite arba pasodinkite
18. „Ką jūs padarėte su Lietuvos dvasia“?.. (Dviejų patriarchų performansas)
19. „TELESKYDINĖJE“ - Artūro Račo iškrova
20. Gintautas Kėvišas mokys serbus, kaip tratinti pinigus
21. N.Mačiulis ves laidą „Labanakt, vaikučiai“nuotraukos
22. Briuselis imituoja rūpinimąsi žmonėmis
23. Uostamiestyje įsiplieskė gaisras: žmonės evakuoti iš „Philip Morris Lietuva“ fabriko
24. Paskutiniai 19-mečio širdies dūžiai: netikėtai miręs kovotojas A.Klemas manė turįs visą gyvenimą prieš akis
25. Kariams trūksta sveikatos. Kas gintų Lietuvą?

Ar Latvijos bankų krizė gali persikelti ir į Lietuvą?

balsuoti rezultatai

Ar sau leidžiate valgyti restoranuose ar kavinėse?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   -15   -5 C

   -16  -12 C

 

   -23  -16 C

    -6   -2 C

   -9  -5 C

 

   -10  -2 C

    1-3 m/s

    1-3 m/s

 

      1-2 m/s

 

USD - 1.2340 PLN - 4.1467
RUB - 69.9071 CHF - 1.1537
GBP - 0.8817 NOK - 9.6683
reklama
Kaleda 2017