respublika.lt

Efektyvūs judesiai - ir raumenims, ir protui (1)

2019 birželio mėn. 03 d. 14:56:38
„Laisvalaikio“ inf.

„Nepaisant to, kad sporto klubai perpildyti, lietuviai juda per mažai“, - sako judesio treneris Rokas Bakstys, žinomas kaip Rokas Move. Anot jo, kasdienio judėjimo, kai vykstame į darbą, tvarkomės namuose, vedžiojame šunį, net nereikėtų laikyti efektyviais judesiais.

 

Judesys prasideda tada, kai jis neleidžia raumenims nykti ir skatina juos vystytis. Treneris dalijasi keliais patarimais, kaip kasdienį judėjimą praturtinti kūną lavinančiais judesiais.

„Treniruodamas žmones, asmeniškai susiduriu su situacijomis, kai jiems sunku susidoroti ir išspręsti gana paprastas judėjimo užduotis. Vadinasi, plušimas sporto klube kelis kartus per savaitę dar nereiškia, kad esame judrūs. Greičiausiai į sporto klubą važiuojate automobiliu, po treniruotės taip pat sėdate į automobilį. Ypač matau, kad judėjimo trūksta šiuolaikiniam jaunimui“, - pastebėjimais dalijasi R.Bakstys.

Galime susidaryti klaidingą įspūdį, kad judame nuolat. Keliamės iš lovos, sėdamės, stojamės, einame, pasilenkiame ką nors pakelti, stiebiamės, kad pasiektume geidžiamą daiktą aukščiausioje parduotuvės lentynoje ir pan. Tačiau visi šie kasdienės mūsų rutinos judesiai, anot trenerio, net nelaikytini tikraisiais judesiais, įdarbinančiais raumenis.

„Svarbu tai, kiek judesių atliekame, tačiau dar svarbiau - kaip kokybiškai juos atliekame, kokiu tikslu tai darome. Kiek kartų pritupiate per dieną? Tarkim, dešimt. Ar tokios stimuliacijos užtenka raumenims, kad jie progresuotų? Tikrai ne, reikėtų bent šimto, bet dar geriau padaryti 10 skirtingų variacijų pritūpimų, siekiant sveikatingumo ir visapusiškos jėgos. Reikėtų žinoti savo intenciją, kodėl yra atliekamas tam tikras veiksmas. Visgi didesnį dėmesį skirkite ne kiekiui, o judesių kokybei. Mūsų rutinoje tikrai nėra tiek daug pasikartojančių kokybiškų judesių“, - kasdienį judrumą skaičiuoja R.Bakstys.

Judesio treneris atkreipia dėmesį, kad efektyvūs judesiai turėtų treniruoti ne tik raumenis, bet ir protą, skatinti pasukti galvą.

Kad judėjimas būtų efektyvus, svarbu pasirinkti ir tinkamą, judesių nevaržančią ir drėgmę garinančią aprangą. O judant lauke Lietuvoje rekomenduojama turėti nuo vėjo saugantį viršutinį sluoksnį.

Pradėti didinti judrumą treneris rekomenduoja nuo paprastų dalykų: į parduotuvę ne važiuoti automobiliu, o nueiti pėsčiomis; naudotis ne liftu ar eskalatoriumi, o laiptais. Ir nereikia koncentruotis į atskiras raumenų grupes. Jeigu nesiekiate specifinių tikslų ar nesigydote po traumos, geriausia treniruoti visą kūną.

Kitas trenerio patarimas - susikurti namuose ir darbe tokią aplinką, kuri paskatintų judėti daugiau: „Namuose galite tarp durų įtaisyti skersinį ir patys sau susikurti taisyklę: kiekvieną kartą, kai einate pro duris, užsikabinkite ant skersino ir padarykite keletą prisitraukimų ar pakilnokite kojas. Kokią aplinką susikursite, tiek stimuliacijos raumenys ir gaus kasdien.“

Sėdimą darbą dirbantiems ir mažai judantiems žmonėms Rokas Move rekomenduoja pradėti nuo savo kūno ir jo galimybių pažinimo.

„Atrasti kūno judesių galimybes padės atskirų sąnarių judinimas. Pasirinkite bet kurį sąnarį ir jį judinkite visais įmanomais būdais: pieškite ratą, pabandykite judinti tik vieną sąnarį, lenkite pirmyn-atgal. Tokia treniruotė ypač tinka ryte, kai, pradėdami nuo čiurnių, kelių ir klubo sąnarių, tęsdami stuburo, pečių sąnariais ir užbaigdami alkūnėmis ir riešais išjudinate visą kūną. Vieną sąnarį įvairiomis kryptimis judinkite nuo minutės iki penkių. Pajusite skirtingus pojūčius ir atrasite savo kūno galimybes, vėliau pereikite prie sudėtingesnių judesių ir jų junginių.“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (1)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Kaip manote, ar Lietuvos pedagogai iš tiesų yra patenkinti savo darbu?

balsuoti rezultatai

Ar esate patenkinti gyvenimu Lietuvoje?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+18 +20 C

 +20 +22 C

 

 +13 +15 C

+31 +33 C

 +19 +21 C

 

 +20 +21 C

 0-4 m/s

 2-7 m/s

 

 2-7 m/s

 

USD - 1.1388 PLN - 4.2563
RUB - 71.4389 CHF - 1.1108
GBP - 0.8949 NOK - 9.6855
reklama
Ūkis
reklama
Sveikata ir grožis