Bananai mažina kraujospūdį ir gerina nuotaikąnuotraukos

2018 birželio mėn. 13 d. 11:12:21 Perskaitė 408

Bananų senų seniausiai nebelaikome egzotika. Geltoni vaisiai mums dabar yra tokie pat įprasti kaip obuoliai. Bet ar viską apie juos žinome?

 

Iš pirmo žvilgsnio bananai - niekuo ypatingi - pagal vitaminų kiekį jie mažai skiriasi nuo daugumos vaisių. Nors tai, aišku, nereiškia, kad šie saldūs vaisiai nėra naudingi. Bananai tinka žmonėms, sergantiems skrandžio opalige arba gastritu su padidėjusiu rūgštingumu - jiems saldūs vaisiai yra idealus užkandis. Šiaip bananai nemažina skrandžio rūgštingumo, bet veikia kaip tam tikras skydas - apsaugo skrandžio gleivinę nuo įvairių dirgiklių. Taigi net tiems, kurie neturi virškinimo problemų, aštrų maistą geriau derinti su bananais. Bananai yra lengvai virškinami ir kaloringi, todėl jų verta valgyti persišaldžius ir sergant gripu. Kai neturite apetito, o organizmui reikia energijos kovoti su virusu, pasigaminkite tirštą kokteilį iš sutrinto banano, kefyro arba jogurto. Pieno produktai sustiprina naudingas bananų savybes.

Kam negalima


Metantiems svorį. 100 g sunokusio banano yra 99 kcal. Tiems, kas aktyviai kovoja su antsvoriu, tiek yra per daug. Vienintelė išimtis - bananų kokteilis, išgertas tiesiog per treniruotę sporto salėje. Fizinio krūvio metu fruktozė yra įsisavinama ne taip, kaip visada, ir nesukelia staigaus cukraus kiekio kraujyje padidėjimo, vadinasi, svorio nedidina.

Sergantiems 2-ojo tipo diabetu. Bananuose yra daug cukraus ir krakmolo, todėl diabetikai šių vaisių gali valgyti tik nedaug. Sergantiems 1-ojo tipo diabetu taip pat reikėtų nepiktnaudžiauti bananais ir atsižvelgti į suvalgytų vaisių kiekį skaičiuojant insulino dozę.

Hipoalergiški vaisiai?


Daug kas mano, kad bananai niekada nesukelia alergijos. Alerginė reakcija į šiuos vaisius išties pasitaiko labai retai, bet, deja, ne viskas yra taip paprasta. Mat bananai yra skinami žali, o kad vaisiai sunoktų kelyje, bet nesugestų, prieš transportuojant yra apdorojami įvairiomis cheminėmis medžiagomis, kurios tikrai gali sukelti alergiją.

Plauti ar neplauti?


Nemažai žmonių mano: jei jau bananai valgomi be žievės, tai ir plauti jų nebūtina. Nuvilsime higienos priešininkus: vos tik pradedate lupti bananą, kenksmingi mikrobai ir cheminės medžiagos, kuriomis buvo apdoroti bananai, lengvai gali patekti ant minkštimo. Todėl, jeigu nėra galimybės nuplauti banano, bent aptrinkite jį servetėle arba spiritiniu losjonu rankoms.

Dideli ir maži


Maži bananai yra naudingesni už savo stambesnius gentainius. Ne veltui tropikų šalyse dideli bananai dažnai yra naudojami pašarui, o maži valgomi švieži arba kepami ir paskui valgomi su riešutais, uogomis arba gražgarstėmis. Jei sumanysite pasigaminti tokį desertą, atsiminkite, kad bananus reikia pjaustyti ne riekutėmis, o išilgai, kitaip vaisiai keptuvėje ištiš. Dar vieną egzotišką desertą gamina kinai: bananai įmerkiami į saldžią masę iš riebalų ir cukraus, paskui greitai apkepinami ir patiekiami karšti. O kad nenusidegintų, prieš dėdami į burną valgytojai kiekvieną kąsnį įmerkia į ledinį vandenį.

***

Kuo naudingi bananai


Oda. Čia padės ne patys bananai, o jų žievelė. Jei įkando uodas, patrinkite tą vietą vidine banano žievės puse - niežulys iškart praeis.

Širdis. Bananuose yra daug kalio, kuris mažina arterinį kraujo spaudimą ir mažina pabrinkimus. Šie vaisiai gali būti labai naudingi sergant įvairiomis hipertonijos formomis, taip pat inkstų ligomis.

Nervų sistema. Bananai didina geros nuotaikos hormono - serotonino - kiekį, mat juose yra daug triptofano - serotonino pirmtako. Todėl, apėmus slogiai nuotaikai, geriau suvalgyti bananą, o ne šokoladuką, kuris nuotaiką pakelia, bet nepasotina. O juk kalorijų šokolade - daugiau negu bananuose.

Smegenys. Bananai naudingi pervargus nuo protinio darbo, o kadangi jie dar ir gerina nuotaiką, padės įveikti stresą - neatskiriamą intelektualinės veiklos palydovą. Norėdami sustiprinti bananų poveikį, pridėkite prie jų riešutų, tik atsiminkite, kad desertas bus labai kaloringas, taigi po tokio užkandžio nereikia planuoti sočios vakarienės.

Raumenys. Bananai - energijos šaltinis, taigi yra puikus užkandis sportininkams. Ypač tinka pieniški bananų kokteiliai: bananai suteiks jėgų ilgai treniruotei, o pieno produktai padės auginti raumenis.

Skrandis. Prieš valgydami aštrų patiekalą, suvalgykite bananą. Skrandis bus jums dėkingas!





"Respublikos" leidiniai", Smetonos g. 2, Vilnius, Tel. , Faks. , El. paštas info@respublika.net