respublika.lt

Alyvuogių aliejuje keptas maistas nedidina širdies ligų rizikos

(0)
Publikuota: 2012 sausio 25 13:32:19,
×

Mitybos ekspertai teigia, kad keptas maistas gali nebūti toks kenksmingas širdžiai, kaip manyta iki šiol, jei jam pagaminti vartojamas alyvuogių arba saulėgrąžų aliejus, praneša BBC.

Ekspertai nerado ryšio tarp širdies ligų ar priešlaikinės mirties ir alyvuogių ar saulėgrąžų aliejuje kepto maisto. Vis dėlto mitybos ekspertai pabrėžia, kad šiuos rezultatus gavo ištyrę tradicinę Ispanijos virtuvę, kur labai dažnai naudojami šie nekenksmingi aliejai. Tai nereiškia, kad nekenkia maistas, keptas taukuose ar kitokiame aliejuje.

Autonominis Madrido universitetas apklausė 40 757 suaugusiuosius. Tyrimo dalyviai turėjo atsakyti į klausimus apie tai, kokį maistą valgo ir kaip jis paruošiamas. 11 metų trukusio tyrimo pradžioje nė vienas dalyvis neturėjo širdies problemų. Pasibaigus tyrimui 606 dalyviai buvo susirgę širdies ligomis, o 1 134 mirė. Ekspertai kruopščiai ištyrė širdies ligų atvejus ir nerado jokio ryšio su tyrimo dalyvių dieta. Manoma, kad ryšio nėra todėl, kad jie vartojo alyvuogių ir saulėgrąžų aliejų.

Mitybos ekspertai pabrėžia, kad tai nereiškia, jog dažnas keptų patiekalų vartojamas nepakenks sveikatai. Buvo tiriami Viduržemio jūros regiono gyventojai, kurių mityba nuo seno laikoma labai sveika ir subalansuota. Labai svarbu tai, kad jie vartoja būtent alyvuogių ir saulėgrąžų aliejų, daug ląstelienos turinčių daržovių ir vaisių bei mažai riebių patiekalų.

Gydytojai primena, kad bet koks riebus maistas nėra sveikas. Kepant maistas prisigeria aliejaus ir tampa kaloringesnis. Dėl to kyla grėsmė priaugti svorio, o antsvoris ir nutukimas didina širdies ligų riziką.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F

Sekite mus „Google“ naujienose.

Esame Facebook: būk su mumis Facebook

Esame Youtube: būk su mumis Youtube

Esame Telegram: būk su mumis Telegram

Partnerių ir užsakomasis turinys (Respublika.lt už šį turinį neatsako)
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kaip vertinate socialdemokratų sprendimą sudaryti naują koaliciją be „Nemuno aušros“?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar suplanavote vasaros atostogas?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+10 +15 C

+13 +18 C

+11 +16 C

+22 +25 C

+15 +20 C

+12 +19 C

0-4 m/s

0-5 m/s

0-6 m/s