respublika.lt
 

10 patarimų, kaip sustiprinti širdį (3)

2019 rugpjūčio mėn. 06 d. 14:00:18
„Laisvalaikio“ inf.

Medikų teigimu, karštuoju metų laikotarpiu žmonių, besiskundžiančių širdies ir kraujagyslių ligomis, itin padaugėja. Kaip prižiūrėti sveikatą vasarą ir ką reikėtų daryti, kad išvengtume su širdimi susijusių sveikatos problemų?

 

Pasak „Benu“ vaistininkės Ingos Norkienės, jeigu vasarą aplanko šiltesni ir tvankesni orai, žmonėms sunkiau kontroliuoti kraujospūdį, organizmas gali netekti tam tikrų mineralų, apsunksta širdies darbas.

„Užklupus karštiems orams reikėtų stengtis būti vėsesnėse vietose, rengtis lengvais, natūralaus pluošto drabužiais. Visgi reikėtų nepersistengti kondicionuoti patalpų, nes per daug atsišaldžius galima peršalti. Taip pat svarbu palaikyti tinkamą mitybą, valgyti lengvai virškinamą maistą, kad organizmas neišeikvotų daug energijos; gerti mineralinį vandenį, palaikyti mineralų organizme balansą“, - pataria I.Norkienė.

Kaip sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę:

1. Kontroliuokite kraujo spaudimą. Aukštas kraujospūdis yra vienas pagrindinių širdies ligų rizikos veiksnių. Svarbu reguliariai tikrinti kraujospūdį ir imtis veiksmų, įskaitant gyvenimo būdo pokyčius, siekiant užkirsti kelią aukštam kraujospūdžiui ir jį kontroliuoti.

2. Kontroliuokite cholesterolio ir trigliceridų kiekį. Didelis cholesterolio kiekis gali užkimšti arterijas ir padidinti širdies ligų riziką. Gyvenimo būdo pokyčiai ir vaistai (jei reikia) gali sumažinti cholesterolio kiekį.

3. Palaikykite sveiką svorį. Antsvoris ar nutukimas gali padidinti širdies ligų riziką.

4. Sveikai maitinkitės. Stenkitės apriboti daug sočiųjų riebalų, druskos, pridėtinio cukraus turinčių maisto produktų kiekį. Valgykite daug šviežių vaisių, daržovių ir skaidulinio maisto. Tai gali padėti sumažinti kraujo spaudimą ir cholesterolio kiekį kraujyje.

5. Reguliariai mankštinkitės. Sportas turi daug privalumų, įskaitant širdies stiprinimą ir kraujo apytakos gerinimą. Mankštinimasis taip pat gali padėti išlaikyti sveiką svorį ir sumažinti cholesterolio kiekį bei kraujo spaudimą.

6. Saikingai vartokite alkoholį. Per dažnas alkoholio vartojimas gali padidinti kraujo spaudimą.

7. Nerūkykite. Cigarečių rūkymas padidina kraujospūdį ir didina grėsmę būti ištiktam širdies smūgio bei insulto.

8. Valdykite stresą. Stresas gali būti susijęs su daugybe širdies problemų. Jis didina širdies kraujospūdį, o labai didelis stresas gali būti širdies smūgio katalizatorius. Be to, būdai, kurie „padeda“ susidoroti su stresu, pvz., nervinis valgymas, alkoholio vartojimas ir rūkymas, taip pat kenkia širdžiai. Specialistai stresą malšinti pataria įvairiomis meditacijomis, mėgstamomis ir ramiomis veiklomis, sportu, muzika. Jei tai nepadeda, nebijokite kreiptis į psichologą ar psichoterapeutą.

9. Gydykite diabetą. Cukrinis diabetas padvigubina riziką susirgti širdies ligomis, nes igainiui dideli cukraus kiekiai kraujyje gali pakenkti jūsų kraujagyslėms ir nervams, kurie kontroliuoja širdies darbą.

10. Išsimiegokite. Jei neišsimiegate, didinate aukšto kraujospūdžio, nutukimo ir diabeto riziką. Daugumai suaugusiųjų per naktį reikia miegoti maždaug 7-9 valandas. Ugdykite tinkamus miego įpročius.

×
-->
Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (3)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Ar tikite, jog Punios šilą reikia kirsti?

balsuoti rezultatai

Ar žinotumėte, kaip elgtis atominės avarijos atveju?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+8 +10 C

 +10 +11 C

 

 +12 +14 C

+22 +24 C

 +24 +25 C

 

 +23 +25 C

0-2 m/s

 0-3 m/s

 

0-5 m/s

 

reklama
Ūkis
reklama
Sveikata ir grožis