2017 spalio 18, trečiadienis

Žmogus yra daug senesnis nei iki šiol manytanuotraukos

2017 birželio mėn. 08 d. 09:24:54
Rasa Strimaitytė, Elta

Žmogus gyveno daug anksčiau nei iki šiol manyta. Tai įrodo Maroke rasti kaulai, teigia Makso Planko (Max Planck) evoliucinės antropologijos instituto Leipcige mokslininkai, kuriais remiasi agentūra AFP.

Jų duomenimis, Homo sapiens yra 100 000 metų senesnis nei spėta. Tai „seniausias kada nors Afrikoje ar kur nors kitur rastas Homo sapiens“, - sakė vienas trečiadienį paskelbto tyrimo autorių Žanas Žakas Hublinas (Jean-Jacques Hublin). Kaulai rasti per kasinėjimus Džbel Irhude Maroko šiaurės vakaruose. Iki šiol seniausios žmogaus fosilijos buvo aptiktos Etiopijoje - buvo nustatyta, kad joms 195 000 metų.

Ž. Ž. Hublinas kalbėjo apie „reikšmingus“ radinius. Ypač vertas dėmesio esą yra „žmogaus veidas“ ir „apatinis žandikaulis - ko gero gražiausias afrikiečio Homo sapiens apatinis žandikaulis“.

Mokslininkai apie sensacingą radinį paskelbė dvi studijas mokslo žurnale „Nature“. „Vieno šių ankstyvųjų Homo sapiens veidas yra tarsi veidas žmogaus, kurį galime sutikti metro“, - kalbėjo paleontologas. Jei jis dėvėtų skrybėlę, esą nesiskirtų nuo dabartinių žmonių. Kaukolės ertmė tuo tarpu, anot mokslininko, aiškiai skiriasi nuo dabartinio žmogaus.

Džbel Irhudas yra Safio regione, esančiame už 400 km į pietus nuo Maroko sostinės Rabato. Ši kasinėjimų vieta archeologams turi milžinišką reikšmę. Jau 1968-aisiais čia rastos Homo sapiens vaiko liekanos. Pradžioje manyta, kad joms 40 000 metų, o vėliau - kad 160 000.

• BURIUOTOJA: Japonijoje vykstančio pirmojo pasaulio buriavimo taurės etapo moterų „Laser Radial“ jachtų klasėje po keturių plaukimų lietuvė Viktorija Andrulytė užima penktąją vietą.
  • NETIKĖTAI: Lietuvos ledo ritulio čempionate antradienį Vilniaus „Geležinio vilko“ komanda išvykoje po pratęsimo kiek netikėtai 7:6 nugalėjo „Juodupės“ ekipą; pergalingą įvartį 27-ąją pratęsimo sekundę pelnė Dominykas Bisturys.

Kodėl „Lidl“ tyčiojasi iš religijos?

Ar kultūros paveldą, vardan verslo, galima paaukoti?

+9   +12 C