respublika.lt

2018 rugsėjo 25, antradienis

Patarimai tiems, kurie nori žygiuotinuotraukos

2018 liepos mėn. 08 d. 21:18:12
„Laisvalaikio“ inf.

Trys iš keturių lietuvių mėgsta aktyvų poilsį. Be to, tarp skirtingų amžiaus grupių ir skirtingų regionų gyventojų skirtumai yra minimalūs - tokius rezultatus parodė „4F“ prekių ženklo apklausa. Tiems, kurie šią vasarą planuoja mėgautis ne tik dviračių sportu ar mankšta, bet ir žygiavimu, žygeivis Edgaras Zagarinsas (Edgars Zagarins) pateikia keletą patarimų: kur eiti ir ką apsvarstyti prieš pradedant kelionę.

 

Žinių apie žygiavimą Suomijoje sėmęsis ekspertas tvirtina, kad visi, kurie nori aktyvaus laisvalaikio, gali keliauti į žygį po Lietuvos miškus ir takelius: „Daugelis žmonių mano, kad jie jau pernelyg seni žygiams pėsčiomis, o iš tiesų amžius visiškai nesvarbus. Galite žygiuoti 3 valandas ar 3 dienas - tai priklauso nuo jūsų fizinės formos ir pageidavimų.“

1. Sunki kuprinė greitai taps dar sunkesnė

Pradedantiesiems reikėtų atsižvelgti į tai, kad po kelių valandų vaikščiojimo netgi lengviausia kuprinė bus daug kartų sunkesnė. „Kuprinės dydis, žinoma, priklauso tik nuo mūsų pačių nuogąstavimų: jeigu bijome sušalti, tai imsime šiltus rūbus, jei mes bijome drėgmės - lietpaltį ir skalbinių virvę, jei bado - maisto atsargų, susižeisti - pirmosios pagalbos vaistinėlę ir t.t. Optimalus kuprinės dydis - 20 litrų, pageidautina su dirželiu, kuris padės patogiai pritvirtinti kuprinę ant nugaros. Trumpam žygiui rekomenduočiau pasiimti šiuos daiktus: šiltą megztinį, keletą batonėlių ir vandens buteliuką. Tuomet neatrodys, kad vietoj kuprinės ant nugaros nešiojate drabužių spintą“, - aiškina žygių bendrovės steigėjas E.Zagarinsas.

Jis taip pat primena, kad prieš išvykstant patartina ištyrinėti kelionės maršrutą: nereikia pasiimti visos dienos maisto ir vandens atsargų, nes, greičiausia, pakeliui rasite parduotuvę, kurioje galėsite papildyti savo atsargas. Tai jūsų kuprinę padarys lengvesnę pora kilogramų.

2. Profesionali įranga nėra būtina - būtinas komfortas

Prisižiūrėję nuotykių filmų neretai manome, kad turistiniai batai, specialūs švarkai ir striukės bei įvairūs komplektai yra būtini žygiams pėsčiomis, tačiau ekspertas įsitikinęs, kad Lietuvoje tai nėra svarbu, nes čia nėra kalnų ar audringų upių. „Lietuvos miškai ir pėsčiųjų takai nėra kalvoti, taigi viskas, ko jums reikia, tai patogūs sportiniai bateliai, orui laidūs marškiniai ar megztinis, o jei žygis suplanuotas vėjuotą dieną, tuomet reikėtų pagalvoti apie pūkinę striukę. Žygio apranga vadovaujasi svogūno principu: jei karšta - nusiimkite vieną megztinį, o tada antrą. Taip būsite pasirengę bet kokioms oro sąlygoms. Jei šalta, tada su savimi pasiimkite kepurę, o jei karšta - praverstų kepuraitė, kuri apsaugos nuo saulės. Pirmenybę teikite kelnėms, o ne šortams, nes jos apsaugos nuo įbrėžimų ir erkių.“

3. Pasigaminti vakarienę pakanka peilio, prikaistuvio ir nešiojamos dujinės viryklės

Žygiuodami nepamirškite, kad maisto produktus galite nusipirkti pakeliui. Pati vakarienė gali būti paruošta naudojant peilį, šaukštą, nedidelį prikaistuvį ir nešiojamą dujinę viryklę - jų galima ir išsinuomoti. Be to, pietus galite gaminti ir ant atviros ugnies, specialiai tam įrengtose vietose.

4. Atsisiųskite keletą programėlių ir įjunkite „lėktuvo režimą“

„Aš naudoju programėlę „Baltijos žemėlapiai“, kurioje galite planuoti maršrutą, nurodydami sustojimo vietas. Taip pat joje bus matomas bendras atstumas. Lietuvoje yra visiškai saugu suplanuoti maršrutą savarankiškai, nes čia beveik neįmanoma pasimesti, lengvai rasite gyvenvietę ar artimiausią kelią, be to, beveik visur yra mobilusis ryšys, todėl visada galėsite paskambinti gelbėtojams. Trumpai tariant: nebijokite ir tiesiog keliaukite!“ - sako E.Zagarinsas.

Ir nepamirškite savo telefone įjungti „lėktuvo režimo“, nes tik taip iš tiesų atsipalaiduosite gamtoje.

5. Būtinų daiktų rinkinys - žemėlapis, pleistrai, peilis ir vanduo

Nepaisant technologijų plėtros, visada turėtumėte pasiimti seną gerą žemėlapį, peilį ir buteliuką vandens. Pilna pirmosios pagalbos vaistinėlė tikrai nereikalinga vienai dienai, pakanka turėti pleistrą, jei netyčia susižeistumėte. „Žinoma, jeigu žmogus rimtai susižalojo, tada geriau jo nejudinti, kad neapsunkintumėte nukentėjusiojo būklės. Patartina iš karto kreiptis pagalbos, išskyrus tuos atvejus, kai žmogus gavo saulės smūgį ar prarado sąmonę. Tokiu atveju turėtumėte jį perkelti į šešėlį bei duoti atsigerti vandens, o tik tada ieškoti pagalbos.“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
 

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PATEKO: Didžiojoje Britanijoje vykstančio Tarptautinės teniso federacijos (ITF) „Futures“ serijos turnyro vienetų atrankoje lietuvis Simonas Žukauskas 2:6, 1:6 pralaimėjo atrankos favoritui 20-mečiui amerikiečiui Roy'ui Smithui (1378-oji pasaulio raketė), tačiau pateko į pagrindines varžybas kaip „laimingas pralaimėjusysis“ (lucky loser).
  • VADOVAUS: Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų kuriamam Verslo kompetencijų ir paslaugų centrui nuo pirmadienio vadovauja ilgametę patirtį turinti Ramunė Vaičiūnienė.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas vadyb

Ar savo akimis matėte popiežių Pranciškų?

balsuoti rezultatai

Ar jums su darbdaviu pavyksta susitarti dėl atostogų datos ir terminų?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +6   +9 C

   +3   +4 C

 

   0  +2 C

  +11  +12 C

   +8  +9 C

 

   +7  +9 C

  1-6 m/s

 4-5 m/s

 

    3-6 m/s

 

reklama
Sveikata Grožis