2018 rugsėjo 19, trečiadienis

Nuošaliose Antarkties salose aptikta 1,5 mln. pingvinųnuotraukos (3)

2018 kovo mėn. 05 d. 16:47:46
Rasa Strimaitytė, Elta

Antarktyje aptiktos milžiniškų pingvinų kolonijos apstulbino mokslininkus: nuošaliose Danger salose (Danger Islands) Antarktidos pusiasalio rytuose jie rado iš viso 1,5 mln. Adelės pingvinų.

Vos už 160 km į vakarus nuo salyno dėl tirpstančio ledo šios rūšies pingvinų mažėja, sakoma specializuotame žurnale „Scientific Reports“ pasirodžiusiame straipsnyje.

Kad maži pingvinai baltais pilvais, juoda galva ir baltai apvestomis akimis gyvena mažiausiai devyniose salose Vedelio jūroje, buvo žinoma. Tačiau dabar paaiškėjo, kad jų skaičius yra daug didesnis.

JAV, Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos mokslininkai atradimą padarė išanalizavę iš palydovų darytas NASA nuotraukas, sakė Heather Lynch iš Stony Brookk universiteto JAV. „Pradžioje aš maniau, kad tai klaida“, - pasakojo ji. Tačiau paaiškėjo, kad iš tikrųjų padarytas „reikšmingas atradimas“.

Adelės pingvinai gyvena išsibarstę Antarktidoje. Rūšių apsaugos organizacijos IUCN duomenimis, apskritai jų populiacija didėja, tačiau tyrimai pastaruoju metu rodė, kad kai kurios kolonijos mažėja.

Kai kurių Adelės pingvinų kolonijų mažėjimo priežastis, anot ekspertų, kol kas nėra žinoma. Tarp galimų priežasčių gali būti „klimato kaita, žvejyba ir tiesioginiai žmogaus vykdomi trikdžiai“.

• TAI CIA 2018 kovo mėn. 07 d. 09:20:31

EMIGRANTAI IS LIETUVOS

• Gluši mokslininkai 2018 kovo mėn. 07 d. 00:25:51

Kad parašė kur.

• puiku 2018 kovo mėn. 06 d. 13:05:45

kad tiek daug šių gražuolių!

• APSINUODIJO: dešimtims vieno Sidnėjaus penkių žvaigždučių viešbučio svečių prireikė medikų pagalbos po to, kai darbuotojui netyčia sumaišius chemikalus, pastato ventiliacijos sistemoje pasklido pavojingi garai.
  • TRAUKIASI: Klaipėdos „Koralo“ klubo direktorius Arvydas Kazlauskas informavo Lietuvos futbolo federaciją, kad klubas traukiasi iš LFF I lygos pirmenybių.

DARBAS ADMIN

Ar P. Gražulis turėtų trauktis iš Seimo Žmogaus teisių komiteto?

Ar pažįstate šimtamečių žmonių?

Ukis 2018