2017 balandžio 24, pirmadienis

Naujai atrastose egzoplanetose gali būti gyvybei palankios sąlygosnuotraukos (14)

2017 vasario mėn. 25 d. 08:27:33
Respublika.lt, Eltos inf.

Mokslininkai paskelbė atradę septynias Žemės dydžio planetas, besisukančias aplink nykštukinę žvaigždę TRAPPIST-1, esančią už 40 šviesmečių nuo Žemės, praneša "Euronews".

JAV Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos (NASA) Spicerio mokslo centro infraraudonųjų spindulių teleskopu įrašyti duomenys atskleidė, kad trys iš septynių planetų yra gyvybės zonoje ir labai tikėtina, kad jose gali būti vandens. Tai reiškia, kad jose gali būti aptikta gyvybės ženklų, kurie galbūt netgi galėtų tapti tam tikra ekosistema, aiškino tarptautinė Europos ir JAV tyrėjų komanda.

"Trys iš šių planetų yra gyvybės zonoje, kur skystas vanduo gali telkšoti planetos paviršiuje. Tiesą sakant, esant tinkamoms atmosferos sąlygoms, vandens galėtų būti kiekvienoje iš šių planetų", - sakė NASA mokslo misijos direktorato vadovas Tomas Zurbuchenas (Thomas Zurbuchen).

Šios planetos viena kitos yra gerokai arčiau nei Saulės sistemos planetos. Stovėdami vienoje iš šių egzoplanetų artimiausią planetą matytumėte taip pat gerai, kaip mes Žemėje matome Mėnulį.

NASA Spicerio mokslo centro vadybininkas Šonas Keris (Sean Carey) šį atradimą pavadino labiausiai jaudinamu per beveik 14 metų centro teleskopo veikimo laikotarpį.

• ĮVEIKĖ: Italijos vyrų krepšinio čempionato 28-ojo turo rungtynėse sekmadienį Sasario „Banco di Sardegna“ komanda, kuriai atstovauja Tautvydas Lydeka, svečiuose 87:79 įveikė Turino „Fiat“ ekipą.
  • NUGALĖJO: Lietuvos moterų rankinio čempionato rungtynėse sekmadienį Kauno rajono „Garliava SM-Cascada“ svečiuose 35:34 įveikė Kauno „Acme-Žalgirio“ ekipą.

darbas

Ar reikia alkoholio ribojimo įstatymo?

Ar dažnai naudojatės pašto paslaugomis?

-2    +1 C