2017 rugsėjo 22, penktadienis

Laisvalaik kortel

Naujai atrastose egzoplanetose gali būti gyvybei palankios sąlygosnuotraukos (14)

2017 vasario mėn. 25 d. 08:27:33
Respublika.lt, Eltos inf.

Mokslininkai paskelbė atradę septynias Žemės dydžio planetas, besisukančias aplink nykštukinę žvaigždę TRAPPIST-1, esančią už 40 šviesmečių nuo Žemės, praneša "Euronews".

JAV Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos (NASA) Spicerio mokslo centro infraraudonųjų spindulių teleskopu įrašyti duomenys atskleidė, kad trys iš septynių planetų yra gyvybės zonoje ir labai tikėtina, kad jose gali būti vandens. Tai reiškia, kad jose gali būti aptikta gyvybės ženklų, kurie galbūt netgi galėtų tapti tam tikra ekosistema, aiškino tarptautinė Europos ir JAV tyrėjų komanda.

"Trys iš šių planetų yra gyvybės zonoje, kur skystas vanduo gali telkšoti planetos paviršiuje. Tiesą sakant, esant tinkamoms atmosferos sąlygoms, vandens galėtų būti kiekvienoje iš šių planetų", - sakė NASA mokslo misijos direktorato vadovas Tomas Zurbuchenas (Thomas Zurbuchen).

Šios planetos viena kitos yra gerokai arčiau nei Saulės sistemos planetos. Stovėdami vienoje iš šių egzoplanetų artimiausią planetą matytumėte taip pat gerai, kaip mes Žemėje matome Mėnulį.

NASA Spicerio mokslo centro vadybininkas Šonas Keris (Sean Carey) šį atradimą pavadino labiausiai jaudinamu per beveik 14 metų centro teleskopo veikimo laikotarpį.

• ĮTEIKĖ: Lietuvos ambasadorius prie Šventojo Sosto ir Suverenaus Maltos ordino Petras Zapolskas ketvirtadienį įteikė skiriamuosius raštus Popiežiui Pranciškui.
  • SUSITIKO: finansų ministras Vilius Šapoka ketvirtadienį susitiko su Lietuvos pensininkų sąjungos „Bočiai“ atstovais; susitikime aptarta II pensijų pakopa, numatomas pensijų indeksavimas, „Sodros“ finansinė situacija ir kiti klausimai.

darbas

Ar esate patenkinti savo atlyginimu?

Ar tikite materialinės pagalbos prašymais, skelbiamais socialiniuose tinkluose?

+9   +11 C