2018 birželio 23, šeštadienis

Naujai atrastose egzoplanetose gali būti gyvybei palankios sąlygosnuotraukos (14)

2017 vasario mėn. 25 d. 08:27:33
Respublika.lt, Eltos inf.

Mokslininkai paskelbė atradę septynias Žemės dydžio planetas, besisukančias aplink nykštukinę žvaigždę TRAPPIST-1, esančią už 40 šviesmečių nuo Žemės, praneša "Euronews".

JAV Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos (NASA) Spicerio mokslo centro infraraudonųjų spindulių teleskopu įrašyti duomenys atskleidė, kad trys iš septynių planetų yra gyvybės zonoje ir labai tikėtina, kad jose gali būti vandens. Tai reiškia, kad jose gali būti aptikta gyvybės ženklų, kurie galbūt netgi galėtų tapti tam tikra ekosistema, aiškino tarptautinė Europos ir JAV tyrėjų komanda.

"Trys iš šių planetų yra gyvybės zonoje, kur skystas vanduo gali telkšoti planetos paviršiuje. Tiesą sakant, esant tinkamoms atmosferos sąlygoms, vandens galėtų būti kiekvienoje iš šių planetų", - sakė NASA mokslo misijos direktorato vadovas Tomas Zurbuchenas (Thomas Zurbuchen).

Šios planetos viena kitos yra gerokai arčiau nei Saulės sistemos planetos. Stovėdami vienoje iš šių egzoplanetų artimiausią planetą matytumėte taip pat gerai, kaip mes Žemėje matome Mėnulį.

NASA Spicerio mokslo centro vadybininkas Šonas Keris (Sean Carey) šį atradimą pavadino labiausiai jaudinamu per beveik 14 metų centro teleskopo veikimo laikotarpį.

• NELAIMĖ: šeštadienį Kauno Aleksoto aerodrome avariniu būdu privalėjo leistis lėktuvas „Jak-52“; į ligoninę išvežta lėktuvo pilotė Rita Eriksonienė; ji - akrobatinio sporto meistrė bei Lietuvos čempionė; kartu su ja skridusiam vyrui medikų pagalbos neprireikė.
  • MOLDOVA: Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja penktadienį palaikė Didžiosios Britanijos, Kanados, Lenkijos, Lietuvos ir dar septynių šalių raginimą Rusijai išvesti savo pajėgas iš atsiskyrusio Moldovos regiono.

darbas spaudoj

Ar švenčiate Jonines?

Ar kada buvote apgauti, kai nuomojotės būstą?

+8   +12 C