respublika.lt

2018 rugsėjo 20, ketvirtadienis

Kaip susikurti asmeninį prekės ženklą?nuotraukos (1)

2018 rugsėjo mėn. 13 d. 08:58:11
Dalia DAŠKEVIČIŪTĖ

Vis daugiau žmonių suvokia, kokią didelę įtaką daro socialiniai tinklai - tai, ką juose skelbiame, gali turėti įtakos mūsų ateičiai, karjerai, būsimiems ar esamiems santykiams su žmonėmis. Taip pat daugėja žmonių, kurie nori savo vardą naudoti kaip asmeninį prekės ženklą - kas tai yra ir kokios įtakos tai gali turėti, pasakoja rinkodaros ir viešųjų ryšių konsultantė Kamilė Kaselytė.

 

- Kamile, ką reiškia žmogui sukurti savo prekės ženklą - kas tai yra „personal branding“?

- Prekės ženklas, tiek asmeninis, tiek komercinis, visų pirma, yra identitetas. Nuolatinė komunikacija, kas esate, ką veikiate - tai žinutė, su kuria norite asocijuotis. Asmeninis prekės ženklas dažniausiai simbolizuoja ir už žmogaus slypinčią veiklą ar misiją - ne pelno siekiančios organizacijos vadovas, startuolio įkūrėjas, knygų autorius, sportininkas ar pan.

„Personal branding“ sukūrimas reiškia ne tik identiteto sukūrimą, bet ir bendravimą su tiksline auditorija. Natūralu, kad jeigu propaguojate sveiką mitybą ar siekiate prisidėti prie visuomeninių projektų, norite, kad jus išgirstų tinkami žmonės. Būtent tai ir padeda įgyvendinti „personal branding“: tam tikrai auditorijai komunikuojate apie savo patirtį, žinias ir siekiate tapti nuomonės formuotoju toje srityje tam, kad dar geriau atliktumėte savo misiją. O ji, žinoma, gali būti labai įvairi.

- Dalis darbdavių, prieš įdarbindami žmogų, pasidomi juo „Google“. Ši tendencija tik stiprės. Kiek mes patys galime turėti įtakos tam, ką ši paieškos sistema apie mus rodo ir ką rodo pirmiausia? Kaip tai vyksta?

- Pirmiausia reikia suprasti, kad „Google“ turi tam tikrą sistemą, pagal kurią indeksuoja turinį, t.y. prioretizuoja, kuriuos rezultatus apie jus rodys pirmiausia. Ir dažniausiai jie - žmonių socialinių tinklų paskyros. Taip atsitinka todėl, kad socialiniai tinklai turi ženkliai didesnius vartotojų srautus, negu internetiniai portalai, taigi net jei ir apie jus buvo rašoma įvairiuose portaluose, tikėtina, kad jūsų „Facebook“ paskyra bus vienas pirmųjų paieškos rezultatų.

Kuriant asmeninį prekės ženklą, svarbu nusistatyti strategiją. Kaip kalbėsite apie save ir per kokius kanalus tai darysite? Taigi jeigu nesiruošiate užsiimti socialiniais tinklais, o savo „Facebook“ ar „Instagram“ paskyrose šiuo metu dalijatės asmeninio gyvenimo detalėmis, siūlau pasirūpinti savo anketų nustatymais. Jose galite lengvai nustatyti, kad visas turinys, kuriuo dalijatės, būtų matomas tik žmonėms jūsų kontaktų sąraše. „Facebook“ socialinis tinklas taip pat lengvai leidžia pasirinkti, ar norite, kad jūsų paskyra būtų matoma „Google“ paieškos sistemoje.

Taip pat svarbu paminėti, kad beieškantys darbo dažnai pamiršta apsaugoti savo „Instagram“ paskyrą. Jei žmogus susikuria paskyrą savo vardu arba ją susieja su savo „Facebook“ profiliu (tai populiarus pasirinkimas tam, kad tuo pačiu turiniu būtų galima dalytis abiejuose socialiniuose tinkluose), „Google“ paieškos sistemoje atsiranda ne tik nuoroda į jūsų „Instagram“ paskyrą, bet dauguma nuotraukų iš ten taip pat atsiranda ir „Google“ vaizdų sekcijoje, vos tik darbdavys įveda jūsų vardą.

- „Google“ paieškoje pirmiausi rezultatai neretai būna ir „LinkedIn“. Tačiau dar pastarajai platformai skiriame nedaug dėmesio. Kaip turėtų atrodyti geras profilis, juk per „LinkedIn“ net ir lietuvius kartais atranda „galvų medžiotojai“ ir pasiūlo darbą?

- Džiaugiuosi, kad pastaruoju metu Lietuvoje vis didesnis dėmesys skiriamas „LinkedIn“ - ši platforma tampa vis labiau išnaudojama tiek kompanijų, tiek savo asmeninį prekės ženklą kuriančių žmonių. Dabar tam puikus metas, nes šis socialinis tinklas dar nėra toks populiarus kaip „Facebook“, „Instagram“ ar „Twitter“, todėl „LinkedIn“ platformoje galima tikėtis didesnio matomumo nei kitur. O tam, žinoma, svarbu turėti bendrinius reikalavimus atitinkantį profilį.

Visų pirma, jūsų profilis turi būti atnaujintas - tvarkingai išdėstyta visa svarbiausia informacija: išsilavinimas, darbovietės, apdovanojimai ir kompetencijos sritys. „LinkedIn“ turi puikų funkcionalumą, kuris leidžia pasitikrinti, ar viską darote teisingai, todėl pildydami profilį matysite apskritimą, kuris pamažu pildosi, ir kai pateiksite visą informaciją, prie savo profilio gausite ženkliuką, kuris indikuoja, jog pateikėte visą reikiamą informaciją.

„LinkedIn“, priešingai nei kituose socialiniuose tinkluose, labai svarbus ir kontaktų, kuriuos turite, skaičius. Čia rekomenduojama turėti daugiau negu 500 žmonių, su kuriais dalijatės savo profesinėmis naujienomis. Kodėl toks skaičius? Darbdaviams svarbu matyti, kad esate komunikabilus, linkęs bendrauti savo profesinėje sferoje, siekiate plėsti savo žinias ir norite mokytis iš kitų. Ieškant darbo, taip pat patarčiau išnaudoti ir „LinkedIn“ funkcionalumą, kuris leidžia pažymėti savo anketoje, kad ieškote darbo. Tokiu būdu „galvų medžiotojai“ jūsų profilį geriau matys paieškos rezultatuose.

- Socialinių tinklų galia - didelė. Jie gali padėti kilti karjeros laiptais, išgarsėti, rasti sekėjų arba - sugriauti reputaciją. Kaip elgtis teisingai?

- Socialiniai tinklai tuo ir įdomūs, kad kartais net ir labai netikėti sprendimai ima ir pasiteisina. Žinoma, kartais jie gali būti ir per aštrūs, todėl gali sugadinti santykius, įžeisti sekėjus, o ekstremaliu atveju - ir nutraukti karjerą. Iš kitos pusės, elgtis teisingai - labai lengva, kai žinai, kas esi, ir turi savo strategiją. Pavyzdžiui, vienai sekamiausių Lietuvos moterų - Agnei Jagelavičiūtei - tinka drąsūs, kiek kandesni pareiškimai, todėl jos sekėjų ratas kaip tik nustebtų, jei vieną dieną Agnė savo „Facebook“ paskyroje pradėtų visus liaupsinti ar kelti trumpus, vieno sakinio įrašus.

Kiekvienas nuomonės formuotojas ar savo srities profesionalas susikuria strategiją - kokiomis temomis kalbės, kokiu stiliumi apie jas rašys, kokiais socialiniais tinklais naudosis. Tai asmeninio prekės ženklo kūrimo dalis, nes pradžia visuomet labai svarbi - kokiu stiliumi pradėsite komunikuoti, tokį ir turėsite išlaikyti. Klaidų padeda išvengti ir turinio peržiūrėjimas prieš publikuojant: savo žinute pasidalykite su keliais pažįstamais ir paklauskite, ar aiškiai iškomunikuojate savo mintis. Kartais problema nėra pats turinys, tačiau neteisingai pasirinkti žodžiai ar netinkama struktūra gali iškreipti jūsų žinutę.

- Ar pastebite, kad, pvz., jūsų klientai ar jūs pati, labai galvoja apie tai, kaip reiškiasi socialiniuose tinkluose? Kokias nuotraukas deda, netgi ant kieno įrašų spaudžia „patinka“?

- Taip, manau, kuo toliau, tuo labiau žmonės sureikšmina elgseną socialiniuose tinkluose. Profesine prasme tai labiau pozityvus dalykas: galvojame, ką komunikuojame, todėl turinys tampa geresnis ir įdomesnis. Tačiau tam prireikia daugiau laiko ir išteklių: nuotraukas redaguojame pasitelkę specialias programėles, o mūsų tekstus taiso redaktoriai. Todėl tampame labiau įsitempę: laukiame, kiek „patinka“ surinks mūsų nuotraukos, kas pakomentuos po mūsų įrašais ir pan.

Man tai labai įdomus procesas ir ne tik rinkodaros prasme, bet ir asmenine. Matau, kiek įtampos socialiniai tinklai atneša į mūsų šeimas, draugystes: esame įpratę lygintis, konkuruoti, sekti vieni kitus. Manau, kad tai ta dalis, kuri mane verčia vis labiau įsigilinti į asmeninio prekės ženklo kūrimą ir vis mažiau komunikuoti apie asmeninį gyvenimą, nes socialiniai tinklai jį labai iškreipia.

- Neseniai paatviravote, kad paskutiniu metu esate nusivylusi instagramu - tai tarsi „platforma iki tobulybės nufotošopintoms nuotraukoms“. Daug žmonių tai pastebi, tačiau „Instagram“ dar vis itin populiarus. Kodėl?

- Šis tinklas toks populiarus, nes mes mėgstame žiūrėti į tai, kas gražu, nepasiekiama, nežinoma, o gal dar ir todėl, kad mėgstame atitrūkti nuo realybės. Žinoma, yra ir begalės kitų faktorių, pavyzdžiui, limituota „Instagram“ turinio forma - į socialinį tinklą keliamos nuotraukos arba trumpi filmukai, tad šiuolaikinis socialinių tinklų vartotojas dar gali išlaikyti dėmesį (tyrimai rodo, kad žmogaus dėmesį geriausiai išlaiko turinys, kurio trukmė iki 10 sekundžių). Kitas patrauklus dalykas yra tai, kad anksti instagrame pradėję komunikuoti mados, grožio ar kitų industrijų profesionalai šį tinklą išnaudoja kaip reklamos šaltinį. Todėl daugeliui tai - darbo įrankis, kanalas publikuoti naujienas, skelbti kolaboracijas ir sėkmingai plėtoti savo verslą.

- Kokios viso to tendencijos matomos užsienyje? Galbūt žmonės pradės rodyti save natūralius, ne tik tada, kai linksma, kai yra gražioje vietoje, kai gerai atrodo ir pan.?

- Visame pasaulyje žmonės vis labiau pradeda matyti ir jausti kitą socialinių tinklų pusę. Nors žmonės daugiau kalba apie tai, kad socialiniai tinklai idealizuoja realybę, fiktyviai sukuria tobulo gyvenimo įvaizdį, manau, kad pakeisti vartojimo įpročius - sunku. Matau vis daugiau individualių pasirinkimų, kuomet žmonės nuoširdžiai įsivertina, kiek naudos ar kiek negatyvių emocijų jiems atneša socialiniai tinklai. Tuo atveju, kai žmogus jaučia, kad socialiniai tinklai jam nepadeda kurti asmeninio prekės ženklo, plėtoti verslo, bet atima daug laiko ir verčia jaustis, kad jam nesiseka taip gerai kaip kitiems, reikia pertraukos. Vis daugiau mano pažįstamų naudoja programėles savo telefonuose, kurios limituoja, kiek laiko per dieną galima praleisti socialiniuose tinkluose. Nors šiuo metu manau, kad žmonės nebus linkę dalytis sunkiomis gyvenimo akimirkomis socialiniuose tinkluose, tačiau mes tampame vis labiau sąmoningi ir po truputį keičiame savo vartojimo įpročius.

- Dažna problema, kad žmonės apskritai kuria labai nuo realybės nutolusį vaizdą apie save internete. Kokios gali būti to pasekmės?

- Turbūt ne vieną iš mūsų nuolatos pasiekia straipsniai apie tai, kaip žmonės, stebintys nuo realybės nutolusius kitų gyvenimus, praranda pasitikėjimą savimi, nustoja džiaugtis savo pasiekimais ir suserga įvairiomis psichologinėmis ligomis. Net jeigu ir žmogaus socialinių tinklų naudojimas taip stipriai nepaveikia, turbūt beveik kiekvienas pastebės, kad yra susikūręs tam tikrus lūkesčius. Džiugiais ir šeimyniškais kadrais numargintas „Facebook“ naujienų srautas ne vienam sukėlė įtampą, kad šeimą reikia sukurti dar iki 30-ies, o „Instagram“ kiekvieną dieną mums primena, kad per retai atostogaujame, kad esame ne tokie turtingi, garsūs ar tiesiog šiandien iš savo antros pusės dar negavome gėlių. Natūralu, kad nuolatinis stebėjimas, lyginimasis ir noras pasipuikuoti ženkliai blogina mūsų gyvenimo kokybę.

- Koks būtų esminis patarimas žmogui, kurio karjera yra ar bus vienaip ar kitaip susijusi su internetu, viešumu, kalbant apie asmeninį prekės ženklą?

- Prieš pradėdamas kurti asmeninį prekės ženklą, kiekvienas turi nuoširdžiai atsakyti sau, kodėl tai daro. Jei atsakymas aiškus ir žmogus įsivertina, kad komunikacija ir jo įdirbis padės pasiekti norimą tikslą, tada verta kurti savo asmeninį prekės ženklą. Atsiminkite, kad tiek kiekvienas produktas, tiek kiekvienas žmogus turi savo paskirtį, nišą ir pašaukimą tam tikrai sričiai, todėl būkite drąsūs ir paklauskite savęs, kas jums iš tikrųjų rūpi.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (1)

  • rrs 2018 rugsėjo mėn. 13 d. 15:44:54

    kazkada ir norejau savo zenkla registruot,bet domejausi ir pastebejau kad
    tai kruvas pinigu kainuoja,juk ji reikia registruoti pasauliniu lygiu,o tam
    tikrose valstybese dideli registracijos mokesciai,tai gali kainuoti
    desimtis tukstanciu euru,beto net iki keleto metu gali prisieiti laukti kol
    uzregistruos jusu zenkla,juk tikrina ar nera tokio pacio zenklo kitose
    valstybese... tai ir neregistravau, vistiek autorines saugo...

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PASVEIKINO: Ūkio ministras Virginijus Sinkevičius ir Vilniaus meras Remigijus Šimašius pasveikino metinės augančio smulkiojo ir vidutinio verslo konferencijos „Gazelė 2018“ apdovanojimų ceremonijos dalyvius.
  • STABDYS: per popiežiaus vizitą bus stabdoma dalis darbų keliuose
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas vadyb

Ar stebėsite su popiežiaus Pranciškaus vizitu Lietuvoje susijusius renginius?

balsuoti rezultatai

Ar pažįstate šimtamečių žmonių?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +11 +16 C

   +13  +15 C

 

   +12  +13 C

  +23  +26 C

   +24  +26 C

 

   +16  +17 C

  4-8 m/s

 2-5 m/s

 

    3-5 m/s

 

USD - 1.1667 PLN - 4.2951
RUB - 78.0688 CHF - 1.1304
GBP - 0.8881 NOK - 9.5470
reklama
Sveikata Grožis