respublika.lt

Fotosenėjimas - kas tai? (1)

2018 rugpjūčio mėn. 24 d. 17:21:15
„Laisvalaikio“ inf.

Pastebėjote, kad besibaigiant vasarai oda tapo sausesnė, labiau pleiskanoja, atsirado smulkios raukšlelės, pakito veido spalva? Dėl to gali būti kaltas priešlaikinis odos senėjimas, dar kitaip vadinamas fotosenėjimu. Šis senėjimas dažniausiai atsiranda dėl visų ultravioletinio saulės spindulių spektro. Ypatingą žalą daro UVA spinduliai.

 

„Eurovaistinės“ vaistininkė Regina Molotkova paaiškina, kad su amžiumi lėtėja išorinio odos sluoksnio atsinaujinimo greitis, todėl keičiasi ir odos apsauginės savybės - pažeidimai tampa labiau pastebimi ir išlieka ilgiau.

„Esminis fotosenėjimo skirtumas nuo natūralaus odos senėjimo yra tas, kad daugelis požymių dar gali būti paveikti ir sustabdyti, todėl, norint išsaugoti skaisčią, jauną ir elastingą odą, vasarą turime skirti itin didelį dėmesį jos apsaugai.“

Fotosenėjimui būdingi simptomai - odos sausumas, pigmentinės dėmės, kraujagyslių pakitimai, pavyzdžiui, kraujagyslių žvaigždutės (voratinkliai, tinklelis), taip pat odos elastingumo praradimas. Tačiau negydomi fotosenėjimo požymiai gali sukelti ir rimtus struktūrinius odos pažeidimus, kurie gali virsti randais.

Viena iš svarbiausių priemonių, galinčių sulėtinti fotosenėjimo procesą ir išsaugoti odos jaunystę, yra priemonės, saugančios odą nuo žalingų faktorių poveikio bei mažinančios apsauginei odos sistemai tenkantį krūvį.

„Rekomenduojama naudoti kremus su vitaminais A, C, E, hialurono rūgštimi ir apsauginius kremus nuo saulės su UVA, UVB filtrais. Šias priemones reikėtų rinktis pagal odos savybes, metų laiką ir darbo pobūdį. Taip pat pastebima, kad žmonės kovai su fotosenėjimu vis dažniau renkasi šveitimą su vaisinėmis rūgštimis“, - sako R.Molotkova. Tuomet nusilupa sustorėjęs odos raginis sluoksnis, paskatinamas ląstelių atsinaujinimo procesas ir pradeda gamintis naujas kolagenas - visa tai lemia smulkių raukšlių išnykimą.

Patarimai, kaip išvengti fotosenėjimo

1. Stenkitės mažiau būti saulėje, ypač nuo 35+ metų.

2. Saugokite odą ir naudokite apsauginius kremus ar losjonus su UVA ir UVB filtrais.

3. Valgykite maisto produktų, turinčių daug vitaminų A, C ir E.

4. Kūno odą patepkite drėkinamuoju pieneliu ar natūraliais aliejais. Raukšles lygina alijošiaus, jojobos, ramunėlių, levandos veikliosios medžiagos.

5. Rinkitės tirštesnį veido ar kūno kremą, nes jame lipidų daugiau nei vandens. Toks kremas išlaikys daugiau odos drėgmės.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (1)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • FUTBOLAS: futbolo Tautų lygos turnyro A diviziono 2 grupės rungtynėse ketvirtadienį pasaulio vicečempionė Kroatija namuose 3:2 (0:0) nugalėjo Ispanijos komandą.
  • PRALAIMĖJO: Alytuje vykstančio salės futbolo Čempionų lygos elitinio etapo A grupės turnyro antrojo turo rungtynėse ketvirtadienį Kauno „Vytis“ 1:2 (0:1) pralaimėjo Slovėnijos čempionei „KMN Dobovec“ ekipai ir patyrė antrąją nesėkmę.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas spaudoj

Ar savo mieste matėte žmonių, kurie dalyvavo „Raudono baliono“ akcijoje?

balsuoti rezultatai

Kaip vertinate savo finansinę padėtį?

balsuoti rezultatai
reklama
liu desertine 2
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +4   +7 C

    0  +4 C

 

   +4  +3 C

  +6   +9 C

   +3  +6 C

 

   +3  +8 C

 3-8 m/s

 1-2 m/s

 

   1-2 m/s

 

reklama
Sveikata Grožis