2018 rugsėjo 26, trečiadienis

• Gdansko įlankoje rastas 200 metų senumo butelis su mineraliniu vandeniu

Lenkijos jūrų archeologai per nardymus Gdansko įlankoje rado 200 metų senumo butelį su mineraliniu vandeniu. Molinis butelis yra neįprastai gerai išsilaikęs, Gdanske pranešė Jūrų muziejus. Spėjama, kad jis yra 1806-1830 metų.

2014 liepos mėn. 03 d. 15:59:06

• Ateityje karių apranga gali būti iš voro šilko

Itin stiprus voro šilkas, vienas iš sudėtingiausių žinomų natūralių pluoštų, vieną dieną gali apsaugoti karius nuo kulkų ir kitų grėsmių mūšio lauke, teigia viena užsienio kompanija. Voro šilkas yra lengvas ir lankstus bei daug kartų stipresnis nei aukštos kokybės plienas.

2014 liepos mėn. 02 d. 08:37:25

• Saturno palydove užfiksuota paslaptinga „sala“

Viename iš Saturno palydovų – Titane – astronomai aptiko įdomų geologinį objektą. „Cassini“ misijos radarų užfiksuotas darinys pavadintas „Magiška sala“.

2014 birželio mėn. 30 d. 08:35:42

• Protėvių atmintis egzistuoja

Tėvo įgytąją patirtį, blogą ar gerą, paveldės jo vaikai ir net anūkai. Pavyzdžiui, jei tėvas skendo, jo sūnus paniškai bijos vandens. O sūnaus sūnus - taip pat. Jei degė - vengs ugnies, badavo - bus linkę į apsirijimą.

2014 birželio mėn. 28 d. 15:16:23

• Ar pažįsti savo namų šeimininkę?

Žmonija pasidalijo į dvi kategorijas - šunų ir kačių mylėtojus. Šįkart pateikiame faktus apie kates. Sužinosite, kokios naudos turi kačių laikymas ir kokiais gebėjimais jos pasižymi. Galbūt perskaitę ir jūs užsimanysite pūkuoto murkiančio draugo...

2014 birželio mėn. 27 d. 08:52:00

• Ideali moters diena minučių tikslumu

Psichologai vis dar bando įvairiais būdais išmatuoti mūsų laimę. Sebastijanas Pokuta ir Kristijanas Krolis nusprendė sudaryti idealios dienos planą šiuolaikinei moteriai. Jie atliko sociologinį tyrimą: paprašė 900 moterų minutėmis sudėlioti, kuo jos norėtų užsiimti dealią dieną.

2014 birželio mėn. 25 d. 08:30:07

• Priežastys, kodėl pamirštami žmonių vardai

Dažnam iš mūsų pasitaiko gatvėje ar kur kitur sutikti žmogų, kurio veidą puikiai atsimename, netgi žinome, kur jis dirba, gyvena, kiek vaikų turi, o štai kuo vardu... Kas jį užblokuoja mūsų atmintyje? Išsiblaškymas, nuovargis, užgulę rūpesčiai?

2014 birželio mėn. 22 d. 11:54:42

• Morkos - ne tik oranžinės spalvos

Morka – viena seniausių žmonių auginamų daržovių. Tačiau prieš tūkstantmečius morkos, kaip ir jų giminaičiai krapai ar kmynai, buvo auginamos ne dėl šaknų, o dėl lapų ir sėklų.

2014 birželio mėn. 21 d. 08:41:40

• Uraganų moteriškais vardais žmonės bijo mažiau

Jungtinėse Amerikos Valstijose atliktas tyrimas rodo, kad uraganai pavadinti moteriškais vardais padaro gerokai daugiau žalos nei uraganai, pavadinti vyriškais. Tyrėjai mano, jog taip yra todėl, kad uraganų moteriškais vardais žmonės mažiau bijo ir jiems mažiau ruošiasi.

2014 birželio mėn. 18 d. 14:56:23

• Raumeningi veido bruožai išsivystė dėl kumštynių

Nauja teorija teigia, kad žmogaus vyriškos lyties protėviams raumeningi veido bruožai išsivystė kaip gynyba nuo kovų kumščiais, praneša britų transliuotojas BBC.

2014 birželio mėn. 17 d. 11:27:35

• Karibų koralinis rifas gali išnykti per 20 metų

Pasaulinės gamtos apsaugos organizacijos ataskaitoje teigiama, kad per ateinančius 20 metų gali išnykti didžioji Karibų koralinio rifo dalis. Remiantis daugiau nei 35 tūkst. atliktų tyrimų duomenimis, nuo praėjusio šimtmečio 8-ojo dešimtmečio koralų sumažėjo daugiau nei 50 proc.

2014 liepos mėn. 03 d. 08:36:10

• Trumpiausi moksliniai straipsniai

Kartais mokslininkai glumina pasaulį ne tik sunkiai suvokiama tarptautinių žodžių iškalba, bet ir neregėtu lakoniškumu. Žurnalo „Evolutionary Antropology“ 2013 m. lapkričio/gruodžio mėn. numeryje buvo publikuotas vienas trumpiausių istorijoje mokslinių straipsnių – iš 2 žodžių.

2014 liepos mėn. 01 d. 12:00:05

• Kodėl naudinga žiūrėti futbolą

Žiūrėti futbolą ne tik įdomu, bet ir naudinga. Mokslininkai tvirtina: net sėdint su draugais prie televizoriaus galima numesti svorio, pataisyti sveikatą ir treniruoti smegenis... Galbūt ateityje žmonija sportuos nesikeldama nuo sofos ir neatsitraukdama nuo televizoriaus ekrano. Jau šiandien australų mokslininkai iškėlė hipotezę, kad vien žiūrėdamas sporto varžybas žmogus gali treniruoti širdies ir kraujagyslių sistemą.

2014 birželio mėn. 29 d. 08:49:38

• Kiek trunka viena minutė?

Mokslininkai ilgai bandė įminti žmogaus laiko pojūčio mįslę, nes jau senovės graikai skyrė matuojamąjį laiką nuo juntamojo. Mokslininkai jau seniau žinojo, kad būtent nuo organizmo signalų, žmogaus dėmesio ir jo jausmų priklauso, ar tam tikras laiko tarpsnis jam pasirodys ilgas, ar trumpas.

2014 birželio mėn. 28 d. 08:52:45

• Faktai, kurių nežinojote apie Braziliją

Šiandien Brazilijos vardas skamba visame pasaulyje. Ši šalis atlieka šeimininkės vaidmenį FIFA pasaulio futbolo čempionate. Tačiau tai ne tik futbolo šalis. Sužinokite tai, ko iki šiol nežinotote apie Braziliją.

2014 birželio mėn. 26 d. 08:10:24

• Ar pažįsti savo geriausią draugą?

Šunys šalia žmogaus gyvena ne vieną šimtą metų. Ir mus myli daug labiau, negu mes į juos. O ar žinote, kad mūsų keturkojų draugų intelektas prilygsta dvejų metų vaiko intelektui? Kad jie geba suprasti iki 250 žodžių ir gestų, moka išspręsti paprasčiausius uždavinius ir net suskaičiuoti iki penkių?

2014 birželio mėn. 23 d. 09:30:40

• Naujovė: dantų gydymas be grąžtų, plombų ir skausmo

Londone dirbantys mokslininkai sugalvojo naują skausmo nesukeliantį dantų gydymo metodą, leidžiantį dantims sugyti savaime – nereikės nei grąžtų, nei plombų, nei nuskausminamųjų, skelbia „The Guardian“. Tai puiki žinia visiems, bijantiems odontologų.

2014 birželio mėn. 21 d. 17:51:41

• Atradimas: mėlyna šviesa suteikia organizmui energijos

Norintiems išlikti žvaliais ir budriais, vietoje stiprios kavos rekomenduojama dirbti ar pabūti aplinkoje, kur dega mėlyna šviesa, nustatė Švedijos mokslininkai. Jų teigimu, mėlyna šviesa veikia kur kas geriau nei kofeinas.

2014 birželio mėn. 19 d. 13:35:01

• Londono mokslininkai išrado maliarinių uodų susinaikinimo būdą

Londono mokslininkai teigia atradę būdą, kaip pažaboti maliariją. Jie genetiniu būdu paveikė maliarinius uodus, kad šie susilauktų tik vyriškos lyties palikuonių. Taip siekiama gerokai sumažinti šių kenkėjų populiaciją.

2014 birželio mėn. 18 d. 11:22:10

• Vėl statomas Nojaus laivas

JAV, Didižiosios Britanijos, Italijos ir Nyderlandų mokslininkai šiuo metu kuria kosminį laivą, kuriame galėtų gyventi tūkstančiai žmonių, savotišką kosminę Nojaus arką, kuria po kokių šimto metų bus galima išskristi iš mirštančios Žemės.

2014 birželio mėn. 16 d. 08:04:13

• APSINUODIJO: daugiau kaip 170 žmonių apsinuodijo centrinėje Čilės dalyje esančio Valparaiso regiono pramonės įmonių išmetalais.
  • NEPAVYKO: Baku (Azerbaidžanas) vykstančiame pasaulio dziudo čempionate Lietuvos sportininkams iškovoti apdovanojimų nepavyko.

darbas spaudoj

Ar norėtumėte, kad jūsų name jau būtų įjungtas šildymas?

Ar jums su darbdaviu pavyksta susitarti dėl atostogų datos ir terminų?

+2   +10 C