respublika.lt

2017 spalio 23, pirmadienis

Rusijos transliuotojo paprašyta pasiaiškinti dėl galimų pažeidimų TVCI programojenuotraukos (6)

2017 vasario mėn. 20 d. 17:19:21
Respublika.lt, Eltos inf.

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) Rusijoje registruoto transliuotojo "TV TSENTR" prašo pasiaiškinti dėl sausį televizijos programos TVCI parodytos laidos, kurioje tendencingai pateikiami 1991 metų sausio įvykiai Lietuvoje, įžvelgiamas galimas neapykantos kurstymas.

 

LRTK Visuomenės informavimo skyriaus vedėja Birutė Keršienė teigė, kad anksčiau šio transliuotojo programose pažeidimų nebuvo pastebėta.

Trečiadienį posėdžiavusi komisija nusprendė kreiptis į "TV TSENTR", nurodydama įžvelgtus pažeidimus ir prašydama iki kovo 14 dienos pateikti pasiaiškinimą.

"Tik gavę tolimesnę reakciją suprasime, kokį galutinį sprendimą priimti (...), pažeidimai pakankamai rinkti, susiję su dezinformacija, neapykantos kurstymu", - Eltai sakė D. Radzevičius.

Galimas pažeidimas nustatytas TVCI programoje šių metų sausio 27 dieną transliuotoje informacinėje laidoje "Įvykių centre su Ana Prochorova", kur buvo rodomas reportažas apie Lietuvos apeliacinio teismo nuosprendį buvusiam "omonininkui" Vladimirui Razvodovui. Reportaže teigiama, kad Lietuvos atsiskyrimas nuo Sovietų Sąjungos buvo neteisėtas ir antikonstitucinis, Sąjūdžio veikėjai vadinti "radikalais" ir "separatistais", taip pat teigta, kad 1991 m. pradžioje "lietuvių nacionalistai pradėjo blokuoti tarybinių institucijų darbą". Reportažo rengėjų kalbintas buvęs Vilniaus OMON pareigūnas Viktoras Roščinas tikino, kad 1991 m. sausį Televizijos bokštas ir kiti pastatai buvo šturmuojami siekiant nutraukti Sąjūdžio skleidžiamą "melą ir propagandą".

Komisija laidą taip pat paprašė įvertinti Krašto apsaugos ministerijos Strateginės komunikacijos departamento.

"Mūsų (LRTK - ELTA) (...) stebėsenos išvadose įžvelgta netgi šiek tiek daugiau galimų pažeidimų negu Strateginės komunikacijos departamento (išvadose - ELTA). Jie įžvelgė nesantaikos kurstymą ir dezinformaciją, bet tiesioginio karo kurstymo neįžvelgė (...), mes įžvelgėme ir galimą karo kurstymą", - teigė D. Radzevičius.

Dėl panašaus pobūdžio pažeidimų LRTK anksčiau buvo priėmusi sprendimus riboti "NTV Mir Lithuania", "PBK Lithuania", "RTR Planeta" kanalų retransliaciją. Pastarojo kanalo retransliacija už karo ir neapykantos kurstymą 3 mėnesiams buvo apribota pernai lapkritį.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (6)

  • Man atrodo 2017 vasario mėn. 24 d. 10:47:20

    kad mes irgi nesam geru pavyzdžiu ieškoti gražios ir kultūringos bei
    diplomatiškos kalbos apie kitus tame tarpe ir viduje tarpusavyje.Ir
    prisiklausom ir matom ir skaitom.

  • jankis 2017 vasario mėn. 23 d. 08:09:04

    landzberginiai fašistai bijo teisybės,o šitą kgbistų ir niekam
    netijusių pitdalių komisiją reik vaikyt lauk

  • Taigi,demokratija 2017 vasario mėn. 20 d. 23:25:08

    subujojo visu graažumu.Kažkokia komisija sprendžia,ką žiūrėti,kaip
    vertinti įvykius, ko negalima žiūrėti, nustato laiką ir datą.Tai kur
    mes gyvenam,kad kažkokie pusgalviai reguliuja ir leidžia ar neleidžia to
    ar kito žiūrėti tv kanalo.Kur konstitucijoje įtvirtinta jiems tokia
    teisė?

  • nuomonė 2017 vasario mėn. 20 d. 18:24:47

    Manau senai laikas uždaryti visas lietuviškas televizijas, nes melo ir
    karo kurstymo ten nors vežimu vežk.

  • net juokina 2017 vasario mėn. 20 d. 18:12:47

    Tie mūsų televizijos prievaizdai. Gana dažnai pasižiūriu ir rusų
    televizijos žinias. Ir man atrodo, kad ten nėra tiek bjaurasties apie
    mus, kiek tos bjaurasties apie Rusiją kasdien papila mūsų televizija
    arba interneto portalai. Išvis manau, kad tiesa yra kažkur per vidurį,
    reikia žinoti, ką kalba ir kiti, kitų šalių žmonės. Ne visada tik
    mes teisūs.

  • Demokratija 2017 vasario mėn. 20 d. 18:05:56

    Kas yra tie nepriklausomi ekspertai ir kur jie randasi? Teisinėje
    valstybėje tokiu nepriklausomu ekspertu gali būti tik Teismas. Lietuvos
    valstybės privati žiniasklaida ir vieša valdžia savo dezinformacija
    "rusai puola" ir Astravo AE atžvilgiu nei kiek nenusileidžia rusiškąjai
    žinisklaidai. Gal net lenkia neapykantos kurstymu.

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PRALAIMĖJO: Baltarusijos ledo ritulio antrojo diviziono čempionato rungtynėse pirmadienį Elektrėnų „Energijos“ komanda išvykoje 2:9 pralaimėjo Baltarusijos 18-mečių rinktinei.
  • SUMAŽĖJO: per pastaruosius dešimt metų nelaimingų paauglių skaičius Lietuvoje reikšmingai sumažėjo - dabar šalyje nelaimingais save laiko 8 proc. berniukų ir 15 proc. mergaičių, rodo tyrimas.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas

Ar šiais laikais lengva įsigyti būstą?

balsuoti rezultatai

Kaip turėtų būti elgiamasi su pertvarkomuose parkuose esančiais medžiais?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   -2    0 C

   0   +2 C

 

   -1   0 C

   +5   +6 C

  +2  +4 C

 

   +2  +3 C

    2-3 m/s

     3-5 m/s

 

      4-5 m/s

 

USD - 1.1818 PLN - 4.2363
RUB - 67.8679 CHF - 1.1597
GBP - 0.8962 NOK - 9.4145
reklama
Respublikos spaustuvė 2014-12