respublika.lt

2017 kovo 23, ketvirtadienis

Rusijos transliuotojo paprašyta pasiaiškinti dėl galimų pažeidimų TVCI programojenuotraukos (6)

2017 vasario mėn. 20 d. 17:19:21
Respublika.lt, Eltos inf.

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) Rusijoje registruoto transliuotojo "TV TSENTR" prašo pasiaiškinti dėl sausį televizijos programos TVCI parodytos laidos, kurioje tendencingai pateikiami 1991 metų sausio įvykiai Lietuvoje, įžvelgiamas galimas neapykantos kurstymas.

 

LRTK Visuomenės informavimo skyriaus vedėja Birutė Keršienė teigė, kad anksčiau šio transliuotojo programose pažeidimų nebuvo pastebėta.

Trečiadienį posėdžiavusi komisija nusprendė kreiptis į "TV TSENTR", nurodydama įžvelgtus pažeidimus ir prašydama iki kovo 14 dienos pateikti pasiaiškinimą.

"Tik gavę tolimesnę reakciją suprasime, kokį galutinį sprendimą priimti (...), pažeidimai pakankamai rinkti, susiję su dezinformacija, neapykantos kurstymu", - Eltai sakė D. Radzevičius.

Galimas pažeidimas nustatytas TVCI programoje šių metų sausio 27 dieną transliuotoje informacinėje laidoje "Įvykių centre su Ana Prochorova", kur buvo rodomas reportažas apie Lietuvos apeliacinio teismo nuosprendį buvusiam "omonininkui" Vladimirui Razvodovui. Reportaže teigiama, kad Lietuvos atsiskyrimas nuo Sovietų Sąjungos buvo neteisėtas ir antikonstitucinis, Sąjūdžio veikėjai vadinti "radikalais" ir "separatistais", taip pat teigta, kad 1991 m. pradžioje "lietuvių nacionalistai pradėjo blokuoti tarybinių institucijų darbą". Reportažo rengėjų kalbintas buvęs Vilniaus OMON pareigūnas Viktoras Roščinas tikino, kad 1991 m. sausį Televizijos bokštas ir kiti pastatai buvo šturmuojami siekiant nutraukti Sąjūdžio skleidžiamą "melą ir propagandą".

Komisija laidą taip pat paprašė įvertinti Krašto apsaugos ministerijos Strateginės komunikacijos departamento.

"Mūsų (LRTK - ELTA) (...) stebėsenos išvadose įžvelgta netgi šiek tiek daugiau galimų pažeidimų negu Strateginės komunikacijos departamento (išvadose - ELTA). Jie įžvelgė nesantaikos kurstymą ir dezinformaciją, bet tiesioginio karo kurstymo neįžvelgė (...), mes įžvelgėme ir galimą karo kurstymą", - teigė D. Radzevičius.

Dėl panašaus pobūdžio pažeidimų LRTK anksčiau buvo priėmusi sprendimus riboti "NTV Mir Lithuania", "PBK Lithuania", "RTR Planeta" kanalų retransliaciją. Pastarojo kanalo retransliacija už karo ir neapykantos kurstymą 3 mėnesiams buvo apribota pernai lapkritį.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (6)

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • UŽĖMĖ: trečiadienį Belgijoje surengtose klasikinėse dviračių lenktynėse „Dwars door Vlaanderen" lietuvis Gediminas Bagdonas užėmė 54-ąją vietą.
  • PERGALĖ: Latvijos vyrų krepšinio čempionate trečiadienį Rygos „Barons kvartals" klubas, kuriam atstovauja Tauras Jogėla ir Denisas Krestininas, savo aikštėje 80:71 nugalėjo Rygos VEF ekipą su Arnu Labucku.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
jogle rugsejis

Kaip vertinate, jog norima ilginti mokslo metus ir vaikus leisti į mokyklą nuo 6 metų?

balsuoti rezultatai

Ar keliaujate į užsienį apsipirkti?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

 +1   +5 C

 -3   +1 C

 

   -1   +2 C

  +6   +9 C

  +8   +11 C

 

    +7   +10 C

    5-10 m/s

     2-7 m/s

 

      4-9 m/s

USD - 1.0807 PLN - 4.2816
RUB - 62.6509 CHF - 1.0714
GBP - 0.8679 NOK - 9.1463
reklama
Respublikos spaustuvė 2014-12