respublika.lt

2018 rugpjūčio 16, ketvirtadienis

V.Sutkus: kol verslas turės dalyvauti žiurkių lenktynėse, „šešėlis“ nemažėsnuotraukos (1)

2018 birželio mėn. 06 d. 13:38:00
Rūta Grigolytė, Elta

Šešėlis statybos ir rangos darbuose iš tiesų yra vienas didžiausių, tačiau to priežastis - „žiurkių lenktynės“, kurias lemia viešųjų pirkimų organizavimo tvarka, Eltai sakė Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Valdas Sutkus. Kol ji nebus pakeista, tikėtis verslo elgsenos pokyčio esą negalima.

 

„Negalima tikėtis sukūrus tam tikras sąlygas, kad verslas jų nesilaikys. Kalbėdamas su politikais, vis primenu, kad politika yra menas. Daug dalykų tarpusavyje susiję, pakeitus vieną dalyką, kitoje vietoje atsiranda pasekmės, kurių gal ir nebuvo prognozuota. Jeigu nustatai, kad kuo mažesnė kaina, tuo geriau, tai ta kaina mažinama visais būdais. Sąnaudos yra pagrindinės medžiagos ir darbuotojai. Jeigu ant medžiagų sutaupyti sudėtinga, ant darbuotojų - paprasčiau. Čia ir atsiranda šešėliniai dalykai. Reikia pereiti nuo mažiausios kainos prie ekonominio naudingumo kriterijaus viešuosiuose pirkimuose“, - kalbėjo V. Sutkus.

„Šešėlio“ mažinimo priemonių, kurios padarytų didesnę įtaką šiam sektoriui, anot V. Sutkaus, Ministrų Kabineto parengtose reformose nėra.

„Vyriausybės reformų siūlymuose, kurie dabar teikiami, aš to nematau. Policinės priemonės yra reikalingos, bet ne tokios efektyvios, kaip sąlygų keitimas“, - sakė LVK prezidentas.

Jo teigimu, ankstyvą pavasarį buvo susitikimas su susisiekimo ministru, ir tada šis kalbėjo optimistiškai.

„Dabar matome, kad tas optimizmas sunkiai realizuojasi. LVK kartu su profesinėmis sąjungomis su ministru pirmininku esame pasirašę nacionalinį susitarimą, manau, kad jo formate mes inicijuosime platesnį problemų aptarimą, nes sektorius po truputėlį smunka žemyn“, - teigė V. Sutkus.

ELTA jau rašė, kad LVK Transporto komisija parengė infrastruktūros sektoriaus apžvalgą, kurioje teigiama, kad, vertinant rinkos pelningumą, 2017 m. bus rekordiškai nuostolingi, rinkos dalyvių apyvartos taip pat mažėja.


V. Sutkus: kelių kokybė prasta, nes įmonės neturi galimybių pradėti darbų anksčiau

Iki gegužės pabaigos pasirašyta tik 20 proc. numatytų sutarčių dėl žvyrkelių asfaltavimo. Įmonės negali planuotis darbų apimčių, projektavimą yra priverstos vykdyti vasarą, darbus pradėti rudenį, dėl to keliai būna prastos kokybės. Ir taip - kasmet, nes kelių finansavimo programos faktiškai planuojamos metams, teigia Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Valdas Sutkus.

LVK Transporto komisija parengė infrastruktūros sektoriaus apžvalgą, kurioje įvertino Lietuvos kelių būklę, investicijų ir rinkos tendencijas bei pagrindines problemas.

LVK prezidentas V. Sutkus sakė, kad konfederacijai rūpi ir darbuotojų gerovė, yra įsipareigojimai darniai plėtoti infrastruktūrą.

„Tad norime viešai išsakyti savo nuomonę“, - kalbėjo V. Sutkus.

LVK prezidento teigimu, egzistuoja esminės infrastruktūros finansavimo problemos.

„Daug kas pamiršta, kad egzistuoja daug mokesčių. Noriu priminti, kad mes visi, kurie važiuoja autobusais, traukiniais ir asmeniniais automobiliais, tiesiogiai ar netiesiogiai susimokame degalų akcizą, kuris skirtas keliams ir infrastruktūrai. Dabar tik 45 proc. šio tikslinio mokesčio skiriama keliams“, - pabrėžė V. Sutkus.

Anot LVK prezidento, degalų akcizas tam ir skirtas, kad būtų skirtas keliams, bet realybė yra kitokia.

„Matome, kad nėra ilgalaikės ir detalios Kelių priežiūros ir plėtros programos. Faktiškai planuojama metams į priekį, dokumentacija viešiesiems pirkimams ruošiama tik numačius tų metų programą. Sutarčių pasirašymas nusikelia į vasarą, tada vyksta projektavimo darbai, tad darbai prasideda tik rudenį, prasideda šalčiai, viskas lemia prastą kelių kokybę, visi skundžiasi“, - problemas vardijo V. Sutkus.

Kitas dalykas, anot jo, kad dėl vėluojančių projektų nespėjama išleisti numatomų kelių finansavimo programos lėšų, o įmonėms tai reiškia, kad jos negali išlaikyti darbuotojų, planuoti darbų apimties.

„Iki praėjusio mėnesio pabaigos buvo pasirašytos tik 20 proc. numatytų sutarčių dėl žvyrkelių asfaltavimo“, - spaudos konferencijoje teigė konfederacijos prezidentas.

ELTA jau rašė, kad Susisiekimo ministerija, siekdama gerinti eismo sąlygas šalies regionuose ir šalia žvyrkelių gyvenančių žmonių gyvenimo kokybę, 2018-2020 m. yra numačiusi išasfaltuoti 1 009 km žvyruotų kelių.

Pasak Susisiekimo ministerijos, ilgiausi žvyrkelių ruožai (10 km ir ilgesni) numatomi asfaltuoti Elektrėnų, Jonavos, Jurbarko, Klaipėdos, Pasvalio, Plungės, Prienų, Raseinių, Širvintų, Švenčionių, Šiaulių rajonuose.

2018-2020 m. žvyrkelių asfaltavimo darbai finansuojami Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis. Šiemet valstybinės reikšmės žvyrkelių ruožams, jungiantiems asfaltuotus kelių ruožus, asfaltuoti iš programos numatyta skirti per 53 mln. eurų.


V. Sutkus: praėję metai transporto infrastruktūros sektoriui bus rekordiškai nuostolingi

Kelių sektoriui praėję metai bus rekordiškai nuostolingi, sako Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Valdas Sutkus. Didžiausių keturių transporto infrastruktūros sektoriaus įmonių nuostolių vidurkis, jo teigimu, siekia beveik 5 mln. eurų.

LVK teigimu, kad situacija transporto infrastruktūros sektoriuje gerėtų, valstybei būtina įgyvendinti ilgalaikį - bent 5-7 metams į priekį - investicijų į infrastruktūrą planavimą bei šio plano laikymąsi. Trumpesnio laikotarpio planai, V. Sutkaus teigimu, neleidžia įmonėms planuotis darbų apimčių, investicijų, atlikti kelių priežiūros ir tiesimo darbų palankiausiu metų laiku, kad jie būtų kokybiški.

„Verslas, kurio sektoriaus bebūtų, gyvena iš turimų kontraktų. Jeigu turi pasirašytą sutartį, turi darbo, tada turi pinigų ir iš ko mokėti atlyginimus. Kai konkursai skelbiami ir viskas vyksta sklandžiai, įmonės moka atlyginimus, perka medžiagas, ir viskas būna gerai. Jeigu to nėra, užsitęsia konkursas, kažkiek galima gyventi iš rezervo laukiant, kada bus galima dirbti. Bet galiausiai vidiniai rezervai išnaudojami, ir įmonės pradeda eiti į nuostolį“, - apie nuostolių kilmę pasakojo V. Sutkus.

Pasak jo, mėgindamos išvengti didesnių nuostolių, įmonės atleidinėjo darbuotojus.

„Bet negali atleisti per daug, nes liks tik direktorius ir sekretorė“, - sakė V. Sutkus.

LVK duomenimis, vien asociacijai „Lietuvos keliai“ atstovaujančiose įmonėse, kurios sudaro apie 80 proc. infrastruktūros statybos rinkos, per pastaruosius dvejus metus dirbančiųjų sumažėjo 33 proc. - nuo 9 tūkst. iki 6 tūkst.

„Tada mūsų žmonės kelius tiesia Švedijoje. Mes visi, mokesčių mokėtojai, investavome į jų mokslus, per biudžetą finansuodami universitetus. Tačiau jauni žmonės nebemato perspektyvos“, - kalbėjo V. Sutkus.

LVK Transporto komisijos parengtoje infrastruktūros sektoriaus apžvalgoje teigiama, kad, vertinant rinkos pelningumą, 2017 m. bus rekordiškai nuostolingi, rinkos dalyvių apyvartos taip pat mažėja. Pagrindinių 10 įmonių pardavimų pajamos, vertinant transporto infrastruktūros darbus, 2014-2015 m. sumažėjo 30 proc., o 2015-2016 m. susitraukė dar 5 proc.

Vertinant darbų apimtis to meto kainomis, 2017 m. jos buvo 31 proc. mažesnės lyginant su prieškriziniu laikotarpiu - 2008 m.

Pagal viešųjų pirkimų duomenis, iki gegužės 28 dienos pasirašytos statybos darbų sutartys už 45,75 mln. eurų, ši suma sudaro 12,6 proc. visų šiems metams numatomų Kelių priežiūros ir plėtros programos infrastruktūros remontui ir statybai skirtų lėšų.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (1)

  • Įdomu 2018 birželio mėn. 10 d. 12:51:00

    Verslininkų konped*rastija, Pramonininkų konped*rastija-daug
    organizcijų,ojas vienija tik vienas bendras žodis.Yra pasiūlymas, ponas
    Sutkau. Jūs gi superprotingas, todėl į paskelbtus pavėluotus
    viešuosius pirkimus neikite,nedalyvaukite, nes,pagal jūsų
    postringavimus,vistiek padarysite blogai. Nors žinote, kada reikia taisyti
    kelius, vistiek taisysite nelaiku,kad gautųsi blogai ir neužilgo vėl
    taisysite. Amžinas verslas-nieko nedaryti tinkamai.

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • FINALE: Dubline vyksiančio Europos neįgaliųjų plaukimo čempionato vyrų 100 m plaukimo nugara atrankos varžybose ketvirtadienį Lietuvos atstovas Mindaugas Dvylaitis užėmė šeštąją vietą ir pateko į finalą.
  • NEPATVIRTINO: ketvirtadienį Vyriausioji rinkimų komisija nepatvirtino Lauros Radzevičiūtės kandidatūros į Seimą vienmandatėje Zanavykų rinkimų apygardoje dėl nepakankamo rinkėjų parašų skaičiaus; po VRK patikrinimo rasta 34 proc. negaliojančių rinkėjų parašų.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Ar įsigaliojus naujam kompensuojamųjų vaistų kainynui, jūsų vartojamų vaistų kaina pakito?

balsuoti rezultatai

Kaip vertinate naująją Vilniaus miesto reklamą "G taškas"?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +14   +16 C

   +14  +16 C

 

   +15 +18 C

  +20  +23 C

   +24  +26 C

 

   +24  +27 C

   3-6 m/s

  1-2 m/s

 

    1-2 m/s

 

USD - 1.1321 PLN - 4.3284
RUB - 75.9875 CHF - 1.1289
GBP - 0.8913 NOK - 9.5508
reklama
Ukis 2018