respublika.lt

Vizija: sunkvežimius pakeis laivai

(0)
Publikuota: 2014 vasario 14 18:14:19, Danas NAGELĖ, „Respublikos“ žurnalistas
×

Vyriausybė nusprendė, kad reikia investuoti beveik 300 mln. litų į Nemuno uostų plėtrą, kad Lietuvoje būtų išplėtota krovininė laivyba. Esą tai padės „nuimti“ dalį transporto nuo sausumos kelių ir sumažės oro tarša. Tačiau ar tai nėra tik utopija? Ypač prisimenant Vilniaus politikų ankstesnius planus Nerį paversti vandens keliu, kad dalis vilniečių iš troleibusų persėstų į maršrutinius laivus.

Vyriausybė vakar priėmė sprendimą įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą „Nemuno uostų (prieplaukų) išvystymas“, kurio tikslas - Marvelės krovininės prieplaukos infrastruktūros ir krovininės laivybos Nemuno upėje plėtra. Projektu esą bus siekiama dalį transporto srautų perkelti iš sausumos kelių ir sumažinti aplinkos taršą.

Projekto maksimali vertė - 295 mln. litų. Koncesijos sutarties laikotarpis - 25 metai. Bus skelbiamas koncesijos konkursas ir ieškoma privataus investuotojo, su kuriuo Susisiekimo ministerija pasirašytų sutartį.

Dokumente apie patį projektą daugiau nieko nerašoma, išskyrus tai, kodėl pasirinktas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdas. Jis esą nereikalauja didelių viešojo sektoriaus pradinių investicijų, greičiau sukuriama reikiama infrastruktūra, didžioji dalis su projektu susijusių rizikų perduodama privačiam sektoriui.

Ar tai reiškia, jog Nemunas bus gilinamas, kad juo galėtų plaukioti krovininiai laivai? Ar iš tikrųjų tikimasi, kad krovininiai automobiliai dings iš gatvių ir kroviniai bus vežiojami upėmis? Susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas „Respublikai“ paaiškino, kad projekto esmė kiek kitokia. Beveik 300 mln. litų ketinama išleisti vien Marvelės krovininės prieplaukos Kaune infrastruktūros plėtrai ir teikiant baržų švartavimosi, krovinių krovimo, krovinių sandėliavimo, sandėlių nuomos ir kitas susijusias paslaugas.

Pasak S.Girdausko, dar pernai Kaune pradėti Marvelės upių uosto statybos darbai. Už maždaug 13 mln. litų valstybės biudžeto ir ES lėšų ketinama įrengti kroviniams iškrauti pritaikytą 120 metrų ilgio prieplauką bei aikšteles kroviniams sandėliuoti. Planuojama, kad Marvelėje laivai galės švartuotis jau kitąmet. Tikslas - Nemunu sujungti Kauną su Klaipėdos jūrų uostu.

„Pirmas Marvelės uosto statybos etapas jau vyksta. O antrojo etapo metu bus papildomai pastatyta dar 80 metrų krantinės ir visa logistika. Tačiau visa tai darys privatus operatorius. Savo lėšomis. Valstybė prisidės tik pirmame etape išleistais pinigais. O operatoriui investicijos atsipirks iš mokesčių už sandėliavimo, krovos ir kitas paslaugas. Uostas veiks kaip logistikos centras“, - tvirtino S.Girdauskas.

Viceministras tikisi, kad paklausa gabenti krovinius upe išaugs.

„Tai susiję su verslo ketinimais gabenti anhidritą, skaldą, žvyrą. Yra susidomėjimas ir iš užsienio kompanijų, kurios nori baržomis gabenti krovinius Nemunu. Esamo upės gylio užtenka. Jau ir praėjusiame sezone dalis krovinių buvo vežama upe. Tačiau norime, kad daugiau transporto būtų atitraukta nuo sausumos kelių, kad sunkvežimiais būtų vežama kuo mažiau krovinių“, - sakė S.Girdauskas.

 

Parengta pagal dienraštį „Respublika“

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar paspirtukininkams šalmai turėtų būti privalomi?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +9 C

+5 +10 C

+7 +10 C

+14 +17 C

+9 +13 C

+12 +18 C

0-7 m/s

0-8 m/s

0-5 m/s