Vis daugiau smulkiųjų ūkininkų savo produkciją realizuoja prekybos centruosenuotraukos

2018 rugpjūčio mėn. 21 d. 14:16:16 Perskaitė 330

Augant natūralios lietuviškos kaimiškos produkcijos poreikiui, smulkieji Lietuvos ūkininkai vis dažniau savo produkciją renkasi pardavinėti ne turguose, bet didelėse parduotuvėse. Šalies ūkininkus vienijančių kooperatyvų teigimu, taip smulkiųjų ar šeimos ūkių produkciją daug dažniau pastebi ir perka miesto pirkėjai. Gamintojams tai padeda greičiau gauti norimas pajamas, kurias ilgainiui investuoja į gamybos plėtrą ir naujų darbo vietų kūrimą. Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, vien per šių metų pirmą pusmetį didžiosiose parduotuvėse atsirado per 80 naujų maisto produktų, kurios tiekė šalies ūkininkai. Per praėjusius metus šis skaičius siekė 130.

 

Žemės ūkio kooperatyvo „Lietuviško ūkio kokybė“ direktoriaus pavaduotoja Vilma Eimutienė sako, kad Lietuvos gamintojams labai svarbu greitai ir patogiai realizuoti savo produktus. Vien pernai kooperatyvo narių produkcijos pardavimai „Maximos“ tinklo parduotuvėse siekė beveik milijoną eurų.

„Kiekvienas ūkininkas žino, kiek produkcijos gali pristatyti į parduotuves. Pagal tai jis orientuojasi, kelių parduotuvių lentynose atsiras jo produkcijos. Pavyzdžiui, viena ūkininko šeima pieno produktus pristato į tris parduotuves Kaune, kita turi savo maršrutą Šiauliuose. Yra ir tokių ūkių, kurių produkcijos jau galima įsigyti ir kone visoje Lietuvoje“, - teigia V. Eimutienė.

Vienas iš ūkininkų, tiekiančių produkciją prekybos tinklui „Maxima“, Virgilijaus Kuprevičiaus iš Kėdainių rajono teigimu, skyriuje „Linkėjimai iš kaimo“ pirkėjai gali rasti jo ūkyje užaugintų morkų, kopūstų. Galimybė dirbti su prekybos tinklu žemdirbiui padėjo išplėsti ūkį, sukurti beveik 30 naujų darbo vietų, o Lietuvos laukuose užaugintos morkos į prekybos tinklą netrukus galės būti tiekiamos beveik ištisus metus.

„Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė teigia, kad vis dažniau bendradarbiavimą su prekybos tinklu renkasi ir smulkieji ūkininkai.

„Šiandien šviežias daržoves, pieno produktus, kiaušinius, duonos gaminius ir kitas maisto prekes „Maximai“ tiekia šeimų ūkiai, kuriuose darbuojasi nuo 2 iki 80 darbuotojų. Galimybę atrasti savo nišą suteikiame kiekvienam ūkiui - smulkieji partneriai ypač vertina suteikiamą galimybę realizuoti tokį kiekį produkcijos, kokį jie pasirenka atvežti į parduotuves“, - pabrėžia V. Drulienė.

ŽŪK „Lietuviško ūkio kokybė“ atstovė V. Eimutienė atkreipia dėmesį, kad prekybos tinklas ūkininkų produkcijai suteikia didesnį žinomumą ir matomumą - augintojams ir gamintojams tai duoda papildomų paskatų dalyvauti įvairiose parodose ir konkursuose, kur unikali produkcija sulaukia pripažinimo. Pavyzdžiui, „Agrobalt“ parodos medaliais įvertintas ne vienas ūkininkų gaminys: nuo šakočių ir glazūruotų grybukų iki duonos bei sūrio gaminių.

„Maximos“ komercijos vadovė V. Drulienė pažymi, kad daugiau negu šimtas bendradarbiaujančių ūkininkų drąsiai eksperimentuoja ir nuolat pasiūlo naujovių - netikėtų skonio derinių, įdomių produktų ar patogesnę pakuotę. Pasak jos, prekybos tinklo specialistai ūkininkams padeda geriau suprasti vartotojų poreikius, atrasti savo nišą rinkoje.

„Ūkininkams labai svarbu žinoti, kad jų darbo vaisiai pasieks vartotojų stalą. Tiekdami savo produkciją į didžiausio prekybos tinklo parduotuves, smulkieji gamintojai gali lengviau prognozuoti savo finansines įplaukas ir planuoti investicijas. Matydami aiškią perspektyvą, ūkininkai iš anksto apsirūpina reikiama įranga - investuoja, kad produkcija būtų aukščiausios kokybės ir atitiktų standartus“, - teigia bendrovės „Jomarko prekyba“ vadovas Karolis Zokaitis.

Anot K. Zokaičio, stebėdami, kaip kyla jų produkcijos paklausa, ūkininkai pasiryžta auginti ir gaminti daugiau, kurti naujus receptus ir plėsti produkcijos asortimentą. „Manau, kad bendradarbiavimas su dideliu prekybos tinklu paskatino mažuosius ūkininkus, šeimynas atverti savo virtuvių duris ir pasidalinti išradingais receptais, unikaliais gaminiais“, - sako K. Zokaitis.

Prekybos tinklo duomenimis, „Maximos“ parduotuvėse net 7 iš 10 nuperkamų šviežio maisto prekių yra lietuviškos. Lietuviškų produktų gausa parduotuvėse išsiskiria kulinarijos, šviežios mėsos ir paukštienos, duonos gaminių ir konditerijos skyriai. Juose daugiau nei 90 proc. siūlomų prekių yra lietuviškos.

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės - mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia 244 „Maximos“ parduotuvės, kuriose dirba daugiau nei 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.





"Respublikos" leidiniai", Smetonos g. 2, Vilnius, Tel. , Faks. , El. paštas info@respublika.net