respublika.lt
e3

Vartotojus pas save vilioja ir kvapais (1)

2018 lapkričio mėn. 30 d. 08:40:11
Nerijus BUDRYS

Vis greitėjant gyvenimo tempui, o aplinkoje augant informacijos kiekiui, tradiciniai marketingo būdai tampa ne tokie efektyvūs. Todėl verslo organizacijos, norėdamos atkreipti vartotojų dėmesį, imasi naujų, inovatyvių būdų. Dėl to vis svarbesnis tampa juslių marketingas. Viena įdomiausių jo šakų - kvapų panaudojimas.

 

„Pastaruoju metu juslių kuriamai patirčiai vartotojų elgsenos moksliniuose tyrimuose skiriamas nemažas dėmesys. Šią tyrimų kryptį apibūdina vadinamasis „juslių marketingas“, kuris remiasi suvokimu, kad vartotojų pasirinkimas dažnai yra pagrįstas emocijomis, jausmais, o ne racionaliais sprendimais“, - teigė Kauno technologijos universiteto Rinkodaros studijų krypties programų vadovė doc. dr. Žaneta Piligrimienė.

Daugiau pojūčių - daugiau įtakos vartotojui

Mokslininkai sako, kad kuo daugiau pojūčių sužadinama, tuo geresnė vartotojų patirtis kuriama. Ir tuo didesnė įtaka daroma jų pirkimo elgsenai. Teigiama, kad būtent pojūčiais pagrįsti emociniai ryšiai tarp įmonės ir vartotojo yra glaudūs ir ilgalaikiai. Kiekvieną juslę - vaizdo, garso, kvapo, skonio ir lytėjimo - galima panaudoti siekiant marketingo tikslų: kuriant geresnį, stipresnį ir patvaresnį prekės ženklą, įtaigesnę prekės ženklo komunikaciją.

„Praktikoje jau kurį laiką yra naudojami juslių marketingo sprendimai prekybos vietoje. Pirmieji bandymai apėmė vaizdinius stimulus (šviesos ir estetiško prekių išdėstymo) bei garsą (fone skambančią muziką) prekybos vietoje. Atlikti tyrimai rodo, kad vaizdiniai stimulai darė poveikį pirkėjų emocijoms, o garsas neretai siejamas su laiko, praleisto prekybos vietoje trukme. Yra duomenų, kad lėtas švelnus muzikinis fonas prailgina laiko, praleidžiamo prekybos vietoje, trukmę, o greito tempo, tranki muzika - sutrumpina“, - aiškino Ž.Piligrimienė.

Kvapo negalima „išjungti“

Pasak jos, pastaruoju metu ypatinga svarba prekybos vietoje skiriama kvapui. „Kadangi kvapas yra pojūtis, kurio negalima išjungti, jis turi unikalią savybę tiesiogiai paveikti žmogaus emocijas ir elgseną. Kvapas prekybos vietoje tiek vartotojams, tiek darbuotojams kuria teigiamą atmosferą bei gerovės pojūtį. Nustatyta, kad pirkėjui malonus kvapas skatina impulsyvius pirkimus“, - sakė KTU docentė.

Ji pastebi, kad kvapas gali būti paveikus ir ne visai tiesiogiai. Pavyzdžiui, parduodant automobilius - naudojamas „naujo automobilio“ kvapas. Bet parduodant namus potencialaus pirkėjo sprendimą gali paveikti sklindantis malonus orkaitėje kepamo pyrago kvapas, bylojantis klientui apie namų jaukumą ir saugumą.

Kvapai ne tik prekybai

Bendrovės „Kvapai verslui“ direktorius Ignas Gaigalas sako, kad kvapai naudojami ne tik prekyboje, bet ir kitose verslo srityse.

„Naudojantis kvapų rinkodara sukuriama aplinka, kurioje vyrauja teigiamos emocijos. Tai reiškia, kad kvapai kels gražius prisiminimus bei ramybės, atsipalaidavimo ir laimės pojūčius.

Kvapai verslui yra subtilus ir itin efektyvus rinkodaros metodas, kuriuo galima ne tik sukurti geriausią apsipirkimo patirtį, bet ir leisti jais mėgautis svečiams. Taip pat skatinti darbuotojus dirbti ar tiesiog formuoti puikią atmosferą“, - sako kvapais verslui užsiimančios bendrovės vadovas.

Anot jo, specialių įrenginių pagalba skleidžiami kvapai yra pritaikomi pagal veiklos sritį. Pavyzdžiui, viešbučiuose, medicinos įstaigose parenkami tokie kvapai, kurie ramina ir skatina atsipalaiduoti. Viešose vietose, transporto stotyse ir panašiuose pastatuose parenkami kvapai sukeliantys švaros, tvarkos ir saugumo pojūčius. Pramogoms skirtose įstaigose kvapai skatins gerai jaustis ir sustiprins smagius pojūčius.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (1)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PRALAIMĖJO: Jungtinės Valstijos laimėjo ginčą su Meksika dėl tuno ženklinimo „Nežaloja delfinų“ (Dolphin Safe) ženklu, kai Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) teisėjai atmetė Meksikos kaltinimus, neva JAV tuno ženklinimo taisyklės pažeidžia PPO taisykles, praneša „Reuters“.
  • MIRĖ: mirė ketvirtas žmogus, sužeistas per antradienį Strasbūro Kalėdų mugėje įvykusias šaudynes, pranešė Paryžiaus prokuratūra, kuria remiasi BBC.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas spaudoj

Ar turėtume reikalauti SSRS žalos atlyginimo?

balsuoti rezultatai

Ar jums yra tekę apsinuodyti kavinėse suvartotu maistu?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  -3     -1 C

-3     -2 C

 

   -4    -2 C

  -2     0 C

  -2    +1  C

 

  -3     -1 C

    5-9 m/s

    2-3 m/s

 

   4-6 m/s

 

reklama
Kalėdos 2018