respublika.lt

Teisybę įmanoma rasti ir Lietuvoje

(0)
Publikuota: 2018 spalio 24 12:40:44, Danas NAGELĖ
×
nuotr. 1 nuotr.
Teisybę įmanoma rasti ir Lietuvoje. Asociatyvi redakcijos archyvo nuotr.

Jei esate nusivylę dėl to, kad niekas negina jūsų, kaip vartotojų, teisių, nuotaiką turėtų pagerinti Airijoje pastaruoju metu gyvenančio Virginijaus Steponavičiaus istorija. „Vakaro žinių“ pagalba vyrui pavyko išsikovoti, kad „Swedbank“ atblokuotų jo asmeninę sąskaitą, kurioje žmogus buvo sukaupęs apie 1,3 tūkst. eurų - šie pinigai sutaupyti sudarius gyvybės draudimo sutartį. V.Steponavičius nuosavus pinigus pagaliau išsigrynino, tačiau sąskaitą kaipmat uždarė, nes su „Swedbank“ nebenori turėti jokių reikalų.

 

Į „Vakaro žinių“ redakciją į Vilnių iš Šiaulių pusdieniui specialiai su žmona atvykęs V.Steponavičius kreipėsi rugpjūčio pabaigoje. Vyras pasakojo sudaręs investicinio gyvybės draudimo sutartį su „Hansabanku“, kuris dabar vadinasi „Swedbank“. Tiesa, užėjus krizei pusė sukauptų pinigų dingo - iš 15 tūkst. litų liko 7 tūkst. litų. Nuvažiavęs į banko filialą Šiaulių apskrityje vyras pareikalavo grąžinti likutį, kuris sudarė apie 1,3 tūkst. eurų (nes kiek anksčiau viena banko darbuotoja buvo sutikusi atiduoti bent 500 eurų).

„Tačiau iš manęs pareikalavo mano, kaip Airijos gyventojo, mokesčių mokėtojo kodo. Nedaviau, nes tai ne jų reikalas. Bankas yra bankas, o ne kokia mokesčių inspekcija. Nes banko darbuotojas gali prisistatyti mano vardu ir, žinodamas mano mokesčių mokėtojo kodą, gali mano vardu paskolą pasiimti ar dar ką nors padaryti. Pareiškė, kad, jei neatskleisiu kodo, pinigų neatgausiu. Motyvavo tuo, kad tokios yra banko vidaus taisyklės. Daugiau jokių argumentų nepateikė“, - pasakojo V.Steponavičius.

Vyras sakė teturintis banko išduotą išrašą, rodantį sąskaitos likutį, tačiau iš jo jokios naudos. Bankas į kalbas nesileidžia. Su žmona pasitaręs nutarė vykti į Vilnių ir kreiptis į valstybinę vartotojų teises ginančią instituciją, tačiau kaip miesto svečiai nurodytu adresu jos nerado, todėl paprašė „Vakaro žinių“ pagalbos. Mielai sutikome. Tačiau Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba sakė, kad ginti banko klientų teises - ne jos reikalas ir pasiuntė į Lietuvos banko centrinę būstinę, įsikūrusią sostinės Gedimino prospekte. Čia V.Steponavičius parašė skundą, kurį banko darbuotoja pažadėjo persiųsti į kitą sostinės galą - į Žirmūnus, kur įsikūrusi Lietuvos banko priežiūros tarnyba. Skundą priėmusi moteris pažadėjo, kad į jį per 20 darbo dienų bus atsakyta.

„Nors gali užtrukti ir ilgiau. Juk suprantate - vasara, daug kas atostogauja“, - perspėjo Lietuvos banko darbuotoja.

Taip ir atsitiko, užtruko ilgiau. Tačiau po mėnesio V.Steponavičius pagaliau gavo atsakymą. Tiesa, iš pirmo žvilgsnio jis neatrodė paguodžiantis, nes tebuvo eilinis atsirašinėjimas.

„Atsakydami informuojame, kad Lietuvos bankas kreipėsi į banką, prašydamas pateikti paaiškinimus dėl Jūsų kreipimesi nurodytų aplinkybių. Lietuvos bankui pateiktuose paaiškinimuose bankas nurodė, kad banko Klausimyne fiziniams asmenims (toliau - Klausimynas) bankas prašo klientų nurodyti mokesčių mokėjimo valstybės ir mokesčių mokėtojų kodų informaciją, kadangi bankas turi pareigą vykdyti teisės aktų reikalavimus (...). Atsižvelgiant į tai pažymėtina, kad banko reikalavimas pateikti papildomus duomenis yra įprasta praktika tiek Lietuvoje, tiek Europos Sąjungoje, bankų veikla yra griežtai reglamentuota, jie yra licencijuoti finansų rinkos subjektai, todėl banko klientui rekomenduotina bendradarbiauti su banku ir pateikti reikiamus dokumentus (duomenis).Vadovaudamiesi viešojo administravimo principais, informuojame, kad jei nesutinkate su šiuo Lietuvos banko atsakymu, turite teisę teisės aktų nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo įteikimo dienos jį apskųsti Vilniaus apygardos administraciniam teismui“, - dėstoma Lietuvos banko priežiūros tarnybos direktoriaus Vytauto Valvonio pasirašytame rašte.

Tačiau ir toks atsakymas, pasirodo, buvo geriau negu jokio, bent jau „Swedbank“ Lietuvos banko reakcija, atrodo, padarė įspūdį.

„Ačiū „Vakaro žinioms“ už pagalbą. Nors Lietuvos bankas nusiplovė rankas ir visą medžiagą perdavė „Swedbank“, vietoj to, kad būtų išsikvietęs jo atstovus pas save ir „patarkuotų“, vis tik „Swedbank“ atblokavo mano sąskaitą. Nusiėmiau pinigus ir iškart ją uždariau, nes nebenoriu turėti su juo reikalų. Negana to, „Swedbank“ atstovė pareiškė, kad sąskaita net... nebuvo užblokuota, nors anksčiau man tiesiai šviesiai pasakė, kad, neatskleidus mokėtojo kodo, sąskaita bus užblokuota, o aš tuo ir asmeniškai įsitikinau“, - „Vakaro žinioms“ sakė V.Steponavičius.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar paspirtukininkams šalmai turėtų būti privalomi?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s