respublika.lt

2017 gruodžio 15, penktadienis

koncertas

Prie euro ir draudimas neįkandamasnuotraukos (13)

2017 balandžio mėn. 12 d. 08:12:01
Justina GAFUROVA, zinios@vakarozinios.lt

Draudimo kainų kilimo nebepakeliantys Lietuvos vežėjai vakar prie Šv.apaštalų Petro ir Povilo bažnyčios surengė protesto akciją, kurios metu pademonstravo pigesnių būdų apsisaugoti nuo kelyje tykančių nelaimių. Vežėjai tvirtina, kad jei Lietuvoje ir toliau draudimo srityje nebus matyti konkurencijos, jie bus priversti pasitelkti tokias apsisaugojimo priemones kaip pagalvės ar tiesiog kunigo palaiminimas.

 

Vietoj draudimo - kunigo palaiminimas

Būtent teatralizuotu dvasininku persirengusio aktoriaus palaiminimu vakar ir prasidėjo vežėjų organizuotas protestas.

Vežėjai tvirtina, kad jei privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kaina kils ir toliau taip sparčiai, tokie palaiminimai gali tapti paskutiniu išsigelbėjimu, norint apsisaugoti nuo eismo įvykių. Mat draustis bus per brangu. O kad važiuoti būtų dar saugiau, vežėjai sako bandysiantys apsisaugoti patys ir kaip pavyzdį parodo vilkiką, rūpestingai apkaišytą pagalvėmis. Šios skirtos smūgiams suminkštinti.

Graudžią situaciją šmaikščiai pateikti bandydami vežėjai neslepia, kad situacija ir yra tarsi juokas pro ašaras. „Suprantame, kad nei Dievo Apvaizda, nei žąsų pūkai nuo nuostolių mūsų tikrai neapsaugos, bet visa tai įprasmina absurdą, kuriame esame atsidūrę šiandien, kai draudimo polisas mėnesiui gali kainuoti tiek pat, kiek prieš kelerius metus kainuodavo 12 mėnesių draudimo polisas. Be to, mūsų įmonės iki šiol nedraudžia įvykių, nutikusių kitose šalyse. Įvykus avarijai, užsienio draudikų kompanija pateikia ataskaitą Lietuvos draudimo biurui, jis sumoka, o visa ta suma tuomet gula ant vežėjų pečių. Ir niekas nesidomi, realiai nuostoliai apskaičiuoti ar ne“, - situaciją nupasakoja Lietuvos ir Vokietijos vežimo bendrovės vadovas Juozas Kuklys.

Pasak jo, problema nėra nauja ir ji buvo viešinta ne kartą. Vežėjai tvirtina jau kreipęsi į visas įmanomas institucijas: Lietuvos banką, Konkurencijos tarybą. Buvo suorganizuotas susitikimas ir su premjeru Sauliumi Skverneliu, tačiau draudimo kainos ir toliau liko tokios pačios. Kad draudimo rinką prižiūrinčios institucijos pagaliau praregėtų, jų atstovams protestuotojai paruošė dovanų - didinamuosius stiklus, kurie padėtų pagaliau įžiūrėti problemos svarbą ir pamatyti, kaip kyla kainos.

Draudikai prieš kelis mėnesius garsiai paskelbė, kad privalomojo draudimo kainos kils ne tik įmonėms, bet ir gyventojams, mat daugėja avarijų. Paklaustas, ar tai atrodo įtikinamas argumentas, J.Kuklys nusijuokė: „Draudikams būtų labai linksma ir gera gyventi, jei mes visi draustumėmės, o draudikams išmokų nereikėtų mokėti. Tai būtų idealu. Bet taip nėra.“

Draudimo kompanijų monopolis

Vežėjų teigimu, tikroji problema - konkurencijos trūkumas rinkoje. „Akivaizdu, kad draudimo rinka monopolizuota, nes liko dvi kompanijos, kurios draudžia komercinį transportą privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu. Bet draudikų niekas nereguliuoja, jie gali mums pateikti tokias kainas, kokias nori. Per kelerius metus kai kurioms transporto įmonėms draudimo kainos išaugo net 30 kartų: nuo 1500 eurų iki 5000 ar net 15 000 eurų draudimo kainos vienam vilkikui. Latvijoje toks draudimas kainuoja apie 800 eurų, Lenkijoje - 1000 eurų, Estijoje taip pat apie 1000 eurų. Toks kainų šuolis Lietuvoje yra nesuvokiamas sveiku protu ir mums, vežėjams, yra visiškai nepakeliamas“, - sunkiai suvokiamas kainas vardija J.Kuklys.

Tačiau vežėjai žino, kad situaciją galima išspręsti gana paprastu būdu - valdžiai imantis atsakomybės ir patobulinant jau ne vieną kartą Seime teiktą Civilinės atsakomybės draudimo įstatymą. Pasak J.Kuklio, tai, kad įstatymas vis įstringa, kelia įtarimų: „Asociacija „Linava“ jau dukart teikė Seimui Civilinės atsakomybės draudimo įstatymo pataisas. Pataisos suderintos su Lietuvos banku. Bet Seime nugulė į stalčius. Gal bent jei galėtume draustis kitose šalyse, nors kiek pajudėtų konkurencija. Transporto priemonės, kurios dirba Vokietijoje, jau gali atlikti techninę apžiūrą toje šalyje, nebėra būtina grįžti į Lietuvą atlikti apžiūros.“

Tiesa, ar vežėjai sulauks draudimo kompanijų malonės, sunku nuspėti. Pasak jų, draudimo paslaugų kainos kinta dėl sparčiai besikeičiančio nuostolingumo - dėl klientų padaromų žalų kiekio ir jų dydžių.


Erlandas MIKĖNAS, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas:


Šia akcija norime atkreipti dėmesį į susidariusią situaciją. Matome, kad kainos nekontroliuojamos. Nėra konkurencijos draudimo rinkose, kaip yra Lenkijoje, Latvijoje. Mums valstybė nustatė pareigą draustis civilinės atsakomybės draudimu, bet valstybė pamiršo pareigą kontroliuoti draudikus. Mums norima pasakyti, kad mūsų vairuotojai profesionalai yra prastesnės kompetencijos nei kitų šalių - bet tai netiesa. Lietuvos transporto įmonės labai vertinamos Vakarų Europoje.

Prieš tai dirbusios kadencijos Seimas dauguma pritarė Civilinės atsakomybės draudimo įstatymo pakeitimui, bet iš Vyriausybės pritarimas nebuvo gautas. Tuomet Vyriausybės argumentas buvo toks, kad Lietuvos bankas nemato jokių problemų situacijoje ir jie negali kištis į draudikų verslą.

Situaciją galime spręsti trimis būdais. Vienas iš jų - sieksime, kad Lietuvoje būtų patobulintas Civilinės atsakomybės draudimo įstatymas, o draudimo įmokoms būtų taikomos ribos. Reikėtų atsižvelgti į užsienio praktiką: kaimyninėse šalyse (Lenkijoje, Latvijoje) analogiška tvarka jau yra taikoma. Antras sprendimo būdas - kad Europos Sąjungoje būtų galima draustis bet kurioje šalyje, tai irgi padidintų konkurencingumą.

Ir trečias, pats brangiausias būdas - savos draudimo bendrovės steigimas. Mes bandėme sukurti susitarimą su „ERGO Lietuva“, jame dalyvavo nemažas skaičius mažų transporto įmonių. Rezultatą pasiekėme, nes tuo metu rinkoje kainos buvo nukritusios. Reikėtų imti pavyzdį iš tokių šalių kaip Lenkija ar Latvija, kur draudimas vilkikui kainuoja 1000-1100 eurų. Be to, tos pačios Lietuvoje veikiančios draudimo įmonės BTA kainos Latvijoje yra mažesnės nei Lietuvoje.

Lietuvos pavyzdys: vežėjas gavo 2 tūkst. eurų per mėnesį polisą. Ar gali transporto įmonė vien civilinės atsakomybės draudimui metams skirti 24 tūkst. eurų? Šiandien mes „dirbame“ draudimo bendrovėms, degalų tiekėjams ir bankams. Jau pastebima ir vežimo įmonių migracija iš Lietuvos: esama verslo perkėlimo į Estiją, Suomiją, Rusiją (Kaliningrado sritį).


Po protesto

Lietuvos draudimo paslaugų rinkoje artimiausiu metu atsiras naujas dalyvis, tad konkurencija šiame sektoriuje turėtų augti, skelbia Lietuvos bankas, šalies vežėjams piktinantis esą Lietuvoje beveik neegzistuojančia draudikų konkurencija bei nepagrįstai kylančiomis draudimo kainomis. Lietuvos bankas taip pat teigia palankiai žvelgiantis į vežėjų svarstymus kurti nuosavą draudimo bendrovę.

Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Draudimo priežiūros skyriaus viršininkas Marius Dumbauskas akcentavo, kad į Lietuvos draudimo rinką ateinanti bendrovė nepriklauso jokiai dabar mūsų šalyje veikiančiai draudimo įmonei ar grupei.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (13)

  • APKALTA! 2017 balandžio mėn. 12 d. 17:37:48

    DĖL SNORO AFEROS D.GRYBAUSKAITĘ - JAV MARIONETĘ, Į KALĖJIMĄ!

  • Sigitas 2017 balandžio mėn. 12 d. 17:02:59

    Lietuvoje yra atvirai plėšikaujama su tais nelemtais draudimais:jie
    kątik nori tą ir daro.Apsurdas,kada kas met vis kyla privalomojo
    automobilių draudimai.Atviras valstybinis reketas arba tiesiog
    vairuotojų apiplėšinėjimas.Ir kur ta mūsų Lietuvėlė nuvažiuos su
    tokia betvarke???Tikras DURNIŲ LAIVAS PLAUKIANTIS Į TIKRĄ NEŽINIĄ

  • senis 2017 balandžio mėn. 12 d. 16:56:53

    lupa pinigus kas tik gali, ir kaip tik gali. Seimas, vyriausybe,
    prezidentura, bijo vietiniu aborigenu,todel prisilups pinigelio ir
    evakuosis. Valdys kgbistai nuotoliniu budu is Kanaru.

  • baisu 2017 balandžio mėn. 12 d. 16:28:02

    kadangi yra su kuo lygint ,tai tą pateiktą grafike 1500 eur .
    "išsikišimą" būtina perves į biudžetą ,kad būtų galima gražint
    nukentėjusiems nuo LT draudikų.Tarp kitko - ir pats už civilinį
    draudimą savo opeliukui sumokėjau labai daug ką tik:(.Paklausiau - tai
    gal už beavarinį ilgalaikį draudimą kaip ir priklausytų kažkokia
    nuolaida - jokios reakcijos .

  • valdas 2017 balandžio mėn. 12 d. 14:01:28

    Paparasciausia nevaldoma valstybe,jokia cia rinka ,iteisintas vogimas,
    anarchija.Nereikia keikt dabartines valdzios ,kad nepriimineja istatymu,tai
    gerai,tik va kaip atsikratyt tuo teisiniu nihilizmu,kaip pazabot ta
    biurokratija,savivale,kai teise tokia,vien melas,santazas ir kuo greiciau
    naikint konstitucines dvasias kol dar gyvi,o Karbauskiui jau dabar galima
    medali kabint,kad viskas apgalvotai daroma,o uz smeizta broileriui snuki
    sudauzyt,kad visi matytu ...

  • Kam jau verkti,bet tik ne vezejams! 2017 balandžio mėn. 12 d. 11:32:36

    Vezeju imones tik vogdamos vairuotoju atlyginima,atostoginius ir dali
    dienpinigiu,generuoja nuo 100 milijonu "juodu" euru kas menesi! Ir dar
    mazai!!??? Todel,kaip mokate vairuotojams - tokie Ukrainos atsargos
    praporai ir vairuoja! O vairuoja taip,kad ne tik Europa jau bijo vilkiku
    lietuviskais numeriais,bet ir draudimo firmos pasidalino issamia
    informacija... Idomu,kaip dabar susigrazinsite ne tik isvarytus savus
    profus,bet ir buvusi autoriteta ir pasitikejima!?

  • Vidmantas 2017 balandžio mėn. 12 d. 11:25:36

    Pats gyvenu Londone, ten mažiausia automobilio draudimo kaina jaunam
    nepatyrusiam žmogui per mėnesį - 1000 svarų. Jeigu žmogus ten
    nusipirks prabangią sportinę mašiną, jis jos net nedraus, algos
    neužteks. Aišku, Lietuvoje algos mažos, pagal kainas bent po 1000 eurų
    kiekvienas turi uždirbti.

  • ALDONA 2017 balandžio mėn. 12 d. 11:06:29

    Viskas brangsta ir tai yra blogai. Tačiau aš neskubu kritikuoti dėl to
    mūsų valdžios. Žiūrėsime, kas bus toliau, gal kažkas pasikeis į
    gera.

  • Erlandas 2017 balandžio mėn. 12 d. 10:09:53

    Infliacija, kainos visur labai kyla, bet algos Lietuvoje neauga, ir čia
    yra blogai. Žmonės turėtų uždirbti pakankamai, kad viskam užtektų,
    taip pat ir automobilių draudimui.

  • Žalioji korta 2017 balandžio mėn. 12 d. 09:54:58

    Kol galios esama įstatymo versija, kol turėsime esamą, niekieno
    nekontroliuojamą Biurą su dabartiniu vadu, kol FM turės Šapoką.
    permainos eis tik blogąją pusę. Prisigyvenome iki to, kad vairuotojo
    civilinė atsakomybė nėra faktiškai apdrausta, vairuotojai tampomi po
    teismus, kaip buvo nesant privalomojo draudimo.

  • Klausimas 2017 balandžio mėn. 12 d. 09:38:12

    Lietuvoje visiškai nėra valdžios kuri sutramdytų įsisiautėjusius
    draudikus ,kurie žlugdo vežėjų verslą ir skatina emigraciją ?

  • GINTARĖ 2017 balandžio mėn. 12 d. 09:33:31

    Brangimą vertinu neigiamai, nes visuomenė nelabai žino, kodėl kainos
    keliamos, kokie argumentai. Jei kainos keliamos, tai kas dėl to keičiasi
    vartotojui? Jei nieko, tai normalu, kad kyla vairuotojų nepasitenkinimas.

  • Natalija 2017 balandžio mėn. 12 d. 08:59:39

    Mano vyras ir sūnus vairuoja, aišku, pikta, kad brangsta draudimas.
    Kainos kyla, bet pajamos nekyla, pati esu mokytoja, tai mano alga tik
    keliais eurais pakilo. O kainos? Čia viskas dėl euro įvedimo.

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • IS: ketvirtadienį Irako teisingumo ministerija pareiškė, kad šalies pietuose įvykdytas mirties nuosprendis 38 buvusiems teroristinės IS grupuotės nariams; šiuo metu Irako kalėjimuose laikomi dešimtys tūkstančių žmonių, kaltinamų ryšiais su IS.
  • BIATLONAS: Prancūzijoje vykstančio trečiojo pasaulio biatlono taurės varžybų etapo moterų 7,5 km sprinto lenktynėse ketvirtadienį geriausiai iš lietuvių pasirodžiusi Natalija Kočergina užėmė 74-ąją vietą; nugalėjo be klaidų šaudžiusi olimpinė čempionė Slovakijos atstovė Anastasija Kuzmina - 20 min. 59,6 sek.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas

Ar įstatymas padeda apsaugoti vaikus nuo smurto?

balsuoti rezultatai

Ar pritariate donorystei?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   -3  0 C

   0  +2 C

 

   -2  +2 C

    0  +4 C

   +1  +3 C

 

   0  +3 C

    7-17 m/s

    2-7 m/s

 

      1-5 m/s

 

USD - 1.1845 PLN - 4.2220
RUB - 69.6190 CHF - 1.1686
GBP - 0.8816 NOK - 9.7783
reklama
Labas vasara