respublika.lt

„Lietuvos geležinkeliai“ skųs Europos Komisijos skirtą baudą

(0)
Publikuota: 2017 spalio 18 11:58:39, Vytautas Budzinauskas, Elta
×
nuotr. 1 nuotr.
„Lietuvos geležinkeliai“ skųs Europos Komisijos skirtą baudą. Gedimino Bartuškos (ELTA) nuotr.

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ketina skųsti Europos Komisijos (EK) skirtą beveik 28 mln. eurų baudą dėl 2008 m. išardyto Rengės geležinkelio ruožo, kurio atstatymo galimybę bendrovė dabar svarsto. Tai trečiadienį patvirtino bendrovės generalinis direktorius Mantas Bartuška.

 

„Nėra abejonės, kad EK sprendimą skųsime, tam turime du mėnesius parengti galutinę strategiją ir kokius argumentus naudoti. Sieksime baudą sumažinti. Svarbu, kad turime gerus santykius su lenkų partneriu „Orlen“, nes jų kroviniai mums labai svarbūs“, - spaudos konferencijoje kalbėjo M. Bartuška, kalbėdamas apie Lenkijos naftos koncerną „Orlen“, kuris ir inicijavo bylą dėl išardyto ruožo.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas taip pat teigė, kad ketinama atstatyti Rengės ruožą, tiksli darbų kaina dar nežinoma.

„Tikėtina, pradėsime atstatyti Rengės ruožą, kad iš esmės išspręstume šį klausimą. Kiek tiksliai kainuos, negalėčiau dabar pasakyti, buvo senesnių skaičiavimų, kad tai gali kainuoti apie 20 mln. eurų“, - sakė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas, pridūręs, kad formalaus galutinio sprendimo atstatyti ruožą bendrovė dar nepriėmė.

Kalbėdamas apie galimus ieškinius iš Latvijos pusės, M. Bartuška teigė, kad numatoma su latviais kalbėtis artimiausiu metu.

Neatmetama galimybė, kad byloje su EK teks pasitelkti išorinius ekspertus, o teisininkų paslaugos gali kainuoti apie pusę milijono eurų.

„Priklausys nuo mūsų teisininkų vidinio pasirinkimo. Neabejotinai, kad tokio sudėtingumo byloje reikės išorinių ekspertų. Šiuo metu bendrovė turi įdirbį su tarptautine kompanija „Linklaters“. Sumos priklausys nuo bylos trukmės, apimties ir sudėtingumo, tai šiandien jas sunku įvardyti, bet jos gali siekti apie pusę milijono“, - aiškino M. Bartuška.

ELTA primena, kad EK spalio 2 d. bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ skyrė 27 mln. 873 tūkst. eurų baudą už tai, kad, išardžiusi bėgių kelią tarp Lietuvos ir Latvijos, įmonė esą sudarė konkurencijos kliūtis krovinių vežimo geležinkeliais rinkoje ir pažeidė Europos Sąjungos (ES) antimonopolines taisykles.

Spalio 10 d. Vilniuje viešėjusi už konkurenciją atsakinga eurokomisarė Margretė Vestager (Margrethe Vestager) teigė, kad po EK sankcijos akivaizdus žingsnis būtų atstatyti 2008 m. išardytą ruožą.

„Dabar Lietuvos atsakingos institucijos ir kompanija per tris mėnesius turi nuspręsti, kaip reaguoti (...). Akivaizdžiausias sprendimas - atstatyti geležinkelio ruožą. Bet ir kiti sprendimai galimi, svarbiausia, kad pažeidimas nebūtų tęsiamas ar kartojamas - tai precedento neturintis atvejis, mes su tuo nesame susidūrę“, - tuomet sakė baudą „Lietuvos geležinkeliams“ skyrusi M. Vestager.

Kaip žinoma, sprendimą paskelbusi EK suteikė „Lietuvos geležinkeliams“ tris mėnesius parengti ir suderinti su EK veiksmų planą, kaip ištaisyti padėtį. Be to, EK sprendimas gali būti apskųstas Europos Sąjungos Bendrajam Teismui.


„Lietuvos geležinkeliai“ įvertino šių metų veiklos rezultatus


Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ per devynis šių metų mėnesius pasiekė 3,7 mln. eurų grynąjį pelną, augo keleivių ir krovinių vežimo rodikliai.

Bendrovės generalinis direktorius Mantas Bartuška teigia, kad įmonėje daromos permainos pasiteisino.

„Įvyko lūžis, ko ir siekėme, kad įmonė taptų pelninga. Penkerius pastaruosius metus krova mažėjo, pajamos mažėjo, susitraukė daugiau kaip 70 mln. eurų. Ėmėmės esminių pokyčių (...) Nusidėvėjimas šiemet didesnis, darbuotojų išeitinėms išmokėti reikėjo apie 6 mln. eurų. Todėl pasiekti grynąjį pelną, tapti pelninga bendrove reikėjo esminių pokyčių“, - trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo M. Bartuška.

Bendrovės pardavimo pajamos, palyginti su 2016 metų tuo pačiu laikotarpiu, išaugo 6,6 proc. ir šiemet siekia 319 mln. eurų. EBITDA, t. y. pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją, augo 4,4 proc., iki 97,7 mln. eurų.

Šiemet per devynis mėnesius vežta 1,6 proc. daugiau keleivių nei tuo pačiu metu pernai (šiemet vežta 2,743 mln. keleivių). Krovinių vežimas palyginamuoju laikotarpiu augo 8,3 proc. (šiemet vežta 38,32 mln. tonų krovinių).

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kiek kiaušinių suvalgote per Velykas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s