respublika.lt

2018 birželio 25, pirmadienis

"Lietuvos geležinkeliai" - skanus kąsnis privatizavimuinuotraukos (12)

2018 vasario mėn. 22 d. 17:54:10
Danas NAGELĖ, zinios@vakarozinios.lt

Nepriklausomybės Atkūrimo Akto signatarai Algimantas Norvilas bei Zigmas Vaišvila kreipėsi į STT bei VSD, prašydami ištirti, kokiu pagrindu valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ bus skaidoma į tris bendroves. Pasak jų, susisiekimo ministras Rokas Masiulis argumentuoja, kad tokie buvo ES reikalavimai, nors, pasak signatarų, tai neatitinka tiesos. Jie įtaria, kad pelningiausias „Lietuvos geležinkelių“ veiklas norima perduoti į privačias rankas.

 

„Puikiai dirbančią, atnaujintu parku, modernią įmonę, išsiskiriančią pelningumu ir regiono kontekste (lyginant su Latvijos, Estijos geležinkelių bendrovėmis) nutarta reorganizuoti. Nieko naujo. Skanus kąsnis - reikia pasitvarkyti. Šitą idėją bandoma realizuoti beveik tris dešimtmečius. Mažoje valstybėje monopolis yra monopolis. Jei blogai dirba - reikia keisti jos vadovus, tačiau tai nesuteikia teisės su valstybės įmone daryti, ką nori“, - akcentavo Z.Vaišvila.

Signataras priminė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ bus skaidomi į pelningą krovinių pervežimo įmonę, nuostolingą, vešiančią keleivius, bei dar neaišku, ar nuostolingą, ar pelningą - prižiūrėsiančią infrastruktūrą.

„Noriu pasakyti, kad Lietuva ir Liuksemburgas yra išskirtinės ES šalys, kurios turi specialųjį statusą, įtvirtintą ES ketvirtojoje geležinkelių direktyvoje. Ji šioms dviem valstybėms suteikia išskirtinę tranzito teisę bei teisę spręsti pačioms. Tačiau susisiekimo ministras R.Masiulis bei „Lietuvos geležinkelių“ naujasis vadovas Mantas Bartuška nežinančiai Tautai meluoja, kad vykdo minėtos direktyvos reikalavimus: išskaidyti įmonę. „Lietuvos geležinkeliai“ veiklas padalino į tris direktoratus ir to ES užteko. Tačiau stumiama afera, norint įmonę išskaidyti“, - piktinosi Z.Vaišvila.

Signatarai specialiųjų tarnybų prašo išsiaiškinti, ar neketinama privatizavimui parengti pelningiausią išskaidytų „Lietuvos geležinkelių“ dalį - įmonę, teiksiančią krovinių vežimo paslaugas. Jie įtaria, kad nuostolingiausia, vešianti keleivius, bus palikta kaip našta valstybei, nes mokesčių mokėtojų pinigais reikės subsidijuoti šią socialinę funkciją.

„Sako, neprivatizuos. O kam tada meluojama, kad ES išskaidyti reikalavo? Specialiai praėjusieji metai padaryti nuostolingais, nes išmokėti trylikti atlyginimai, nors su kolektyvu buvo sutarta, kad jie nebus išmokėti. Be to, prisiminkime urėdijų reformą. Ten per keturiasdešimt urėdijų sujungtos į vieną. Be to, Susisiekimo ministerija ką tik į vieną sujungė vienuoliką regioninių kelių įmonių. Nediskutuosiu, ar gerai tai, ar blogai. Tačiau vyksta atvirkščias procesas. Vienos įmonės sujungiamos, kitos skaidomos. Kai kažkam reikia vienaip, darau vienaip, kai kažkam reikia kitaip, darau kitaip“, - akcentavo Z.Vaišvila.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (12)

  • wrt 2018 vasario mėn. 25 d. 02:08:41

    As nesuvokiu,kas per publika stovi uz visu privatizaciju,,,energetiniu
    projektu,,ir tt,kad visi tyli kaip sventi.?

  • edvardas 2018 vasario mėn. 23 d. 19:12:13

    Gal kas zino kur dingo 140 km. ilgio viena pora begiu Vilnius
    -Turmantas.Buvo du keliai -liko vienas. Gal pragere?

  • pastebėjimas 2018 vasario mėn. 23 d. 10:55:01

    Ne veltui politologai sakė, kad prezidentė į susisiekimo ministro postą
    pasodino savą žmogų. Jie ir sakė, kad tam, jog būtų privatizuoti
    geležinkeliai

  • Masiulis 2018 vasario mėn. 23 d. 09:50:57

    juk ''laiva''atgabeno,kai jo nauda nepasitvirtino,tuoj buvo i kitas
    pareigas pervestas.Toks buvo''prasymas''siai valdziai,kuri vargu,ar ji butu
    i savo globa priemusi.\SPAUDOS KOMENTARAI\.

  • Pranis 2018 vasario mėn. 23 d. 09:43:55

    Krovinių pervežimo pelnu dengdavo keleivių pervežimo
    nuostolius.Kas juos dengs po išskaidymo?Atspėjote-mes.

  • stebetoja 2018 vasario mėn. 23 d. 09:36:01

    O kaip Jus manote - kodel ir kokiu tikslu R. Masiulis tapo susisiekimo
    ministru?

  • Aiškumas 2018 vasario mėn. 23 d. 08:53:12

    Britaniškas metodas. Jau nuo Haroldo Makmilano laikų Britanijos
    gelžkeliai bent 3 kartus buvo privatizuoti ir po to deprivatizuoti.
    Parduodavo už 1, išpirkdavo už 3. Vakarų fronte nieko naujo.
    Direktyvos - tai figos lapas ant žuolių. Ypatingai, jeigu nenurodomas
    konkretus direktyvos numeris ir jos punktas.

  • bent 2018 vasario mėn. 22 d. 20:22:27

    dirbantieji geležinkeliuose kalba, kad privatizacijai ruošiamasi jau
    metus, išskaidyta bus į kelias įmones, pelningiausią krovinių
    pervežimų nupirks rusai , tikriausiai per tarpininkus, nes jiems
    ypatingai aktualus susisiekimas su Kaliningradu, beje tikriausiai ir
    pirkimas bus per šiaurės investicijų banką, kuriam LG įsiskolinę
    prieš kelis metus buvo 370 mln litų, kiek dabar valstybės paslaptis, bet
    manyčiau ženkliai daugiau

  • Atnaujinama seniai 2018 vasario mėn. 22 d. 18:25:38

    pamiršta "prichvatizacija" geriems savo draugeliams .Vėl atsiras
    milijonierių, nė piršto nepajudinusių kokioje nors ūkinėje
    veikloje.Deja, bet čia Lietuvos kasdienybė, nes kai nėra valstybėje
    gaspadoriaus , tai daromos tokios šunybės.

  • keista 2018 vasario mėn. 22 d. 18:19:48

    komentarai du ,o rodo viena ,a sekliai ,nu ir ikyrus .

  • Ziopliai 2018 vasario mėn. 22 d. 18:14:35

    Valstybeje jau viskas prixvatinta ,ir visa plena gauna privatus akcininkai
    ,o ne valstybe.Privatizuotu Tauta ,bet ji ir taip tuos paciu piemenukus
    issirenka,su "dedule", pagrindiniu piemenuku priesaky,Tauta prixvatin
    nebutina ,juk ji "banda".

  • Nenustebusi 2018 vasario mėn. 22 d. 18:01:22

    To ir reikėjo tikėtis. Čia ir pačiam durniausiam aišku, kas vykdoma
    Lietuvoje ir kokiais tikslais.

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • VEGANAI: Prancūzijos mėsininkai reikalauja policijos apsaugos nuo agresyviai nusiteikusių veganų; laiške Vidaus reikalų ministerijai mėsininkų sąjunga skundžiasi dėl „psichinio, verbalinio ir moralinio smurto“; 18 000 sąjungos atstovų esą junta „žiniasklaidos isterijos dėl veganiško gyvenimo būdo padarinius“.
  • SUGRĮŽIMAS: iš Seimo pasitraukęs Mindaugas Bastys vėl sieks parlamentaro mandato; jis yra vienas iš 8 Vyriausioje rinkimų komisijoje užsiregistravusių politinės kampanijos dalyvių vienmandatėje Zanavykų rinkimų apygardoje.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas spaudoj

Kada turėtų nedirbti prekybos centrai?

balsuoti rezultatai

Ar saugotės eidami per pėsčiųjų perėjas?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +8   +9 C

   +8  +11 C

 

   +8  +13 C

  +17   +18 C

   +16  +23 C

 

   +18   +25 C

    1-3 m/s

   2-3 m/s

 

    2-3 m/s

 

USD - 1.1648 PLN - 4.3148
RUB - 73.5314 CHF - 1.1534
GBP - 0.8766 NOK - 9.4328
reklama
Ukis 2018