respublika.lt

2018 rugsėjo 24, pirmadienis

Lietuviai atras Daugpilį, tačiau latviams Vilniuje duotos vos 6 minutėsnuotraukos (5)

2018 sausio mėn. 16 d. 07:47:25
Alia ZINKUVIENĖ, zinios@vakarozinios.lt

Po 15 metų pertraukos atnaujintas keleivių vežimas geležinkeliu iš Vilniaus į antrąjį didžiausią Latvijos miestą Daugpilį. Per pirmąjį savaitgalį traukiniu miestą prie Dauguvos aplankė 139 keleiviai iš Lietuvos. O Daugpilio lietuviai iš karto sumetė, kad jiems viešnagė Vilniuje būsianti per brangi.

 

Vilnius su kaimynine Latvija neturėjo tiesioginio susisiekimo geležinkeliu nuo 2004 m. pradžios. Maršrutai Vilnius-Daugpilis ir Vilnius-Ryga atšaukti, nes buvo nuostolingi. Nuo tol būta diskusijų apie geležinkelio maršrutų atnaujinimą, bet jos atsimušdavo į akivaizdų faktą, kad autobusais žmonėms važiuoti pigiau.

Vis dėlto „Lietuvos geležinkeliai“, įvertinę automobilių lietuviškais numeriais gausą Daugpilyje, pradėjo derybas, ir nuo praėjusio šeštadienio lietuviški traukiniai, vykstantys į Turmantą, riedės dar 15 km iki Daugpilio kiekvieną savaitgalį du kartus per dieną.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovai tvirtina, kad traukiniu vykti į Daugpilį patrauklu dėl greičio ir komforto: esą iš Vilniaus pasiekti šį miestą galima taip pat greitai, kaip automobiliu - per 2,5 valandos, bet, užuot vairavę, keliauninkai gali ilsėtis, skaityti ar bendrauti su šeima.

Skelbiama, kad tvarkaraščiai pritaikyti keleiviams, norintiems Daugpilyje praleisti dieną arba savaitgalį - atvykti galima pusę devynių ryto, o išvažiuoti atgal - 15.40 po pietų. Tačiau daugelis vilniečių interneto komentaruose tokį tvarkaraštį peikia, mat rytinis traukinys išvyksta 5.42 val., o iki šio laiko atvykti į geležinkelio stotį visuomeniniu transportu savaitgaliais nėra galimybės. Keliauninkams tektų važiuoti taksi arba nuosavu automobiliu, kurį paliekant prie stoties visai dienai reikėtų papildomai mokėti už stovėjimą.

Pirmoji rytinė kelionė šeštadienį atskleidė dar vieną minusą - traukinyje buvo labai šalta, o žadėto komforto - nė ženklo.

Atnaujintas traukinių susisiekimas tarp Vilniaus ir Daugpilio šiame mieste gyvenančius mūsų tautiečius pradžiugino, tačiau kelionės kaina nustebino ne itin maloniai.

Daugpilio lietuvių kultūros draugijos „Rasa“ pirmininkė Romalda Žvirblytė-Žuka „Vakaro žinioms“ sakė, kad traukiniu nukakti iš Daugpilio į Rygą, kuri yra už 220 km, kainuoja 7 eurus, o atstumas iki Vilniaus apie 60 km trumpesnis, bet kelionė kainuoja net 9 eurus.

„Aišku, jei žmonėms reikės važiuoti, tai ir susimokės. Vis tiek labai smagu, kad po šitiek metų vėl galima Lietuvą pasiekti traukiniu“, - kalbėjo bendruomenės atstovė. Mat iki šiol Lietuvos sostinė buvo pasiekiama tik automobiliu, verslininkai siūlė važiuoti naktiniu autobusu tiesiai į Gariūnus, o kultūros žmonėms ši pramoga ne prie širdies.

Deja, traukinio „Daugpilis-Vilnius“ tvarkaraštis nėra palankus nei norintiems Lietuvos sostinėje apsipirkti, nei aplankyti parodą ar muziejų. Iš Daugpilio išvažiavę prieš 9 ryto, keleiviai Vilnių pasiekia 11.39 val., o paskutinis tos pačios dienos traukinys į Daugpilį išvyksta jau po 6 minučių.

„Štai kaip „protingai“ mūsų geležinkelininkai susitvarkė - lietuviams dovanojo visą dieną Daugpilyje, o latviams Vilniuje - dar ir naktį, - ironizavo R.Žvirblytė-Žuka. - Negi nebuvo galima taip susitarti, kad ir tautiečiai pas mus pasisvečiuotų, lauktuvių nusipirktų, bet ir kad mes iš ryto į Vilnių nuvažiavę spėtume sudalyvauti renginiuose, apsidairyti mieste, o vakare - atgal į Daugpilį?“

Dabar daugpiliečiai iš smalsumo galėtų atvykti pasisvečiuoti nebent į Visaginą ar paslidinėti į Ignaliną.

Bet Latvijos lietuvė nepraranda vilties, kad keliauti į Vilnių norintys žmonės „pralauš ledus“ geležinkelininkų susitarimuose: „Jeigu liaudis pradės skambinti, rašyti, gal paskui ir politikai susipras, kad tarp Lietuvos ir Latvijos reikia patogesnio susisiekimo geležinkeliu.“

„Vakaro žinios“ teiravosi, kaip vyko derybos su Latvijos geležinkelių atstovais, kodėl nepavyko sudaryti tvarkaraščio, kuris būtų patogus abiejų pusių keleiviams. Iš bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atsiųsto atsakymo galima spręsti, jog tvarkaraščiai buvo derinami, kad būtų patogūs tik lietuviams.

„Studijuojant keleivių poreikius paaiškėjo, kad Daugpilis įdomus ne tik sostinėje gyvenantiems, bet ypač Ignalinos ar Visagino gyventojams, todėl traukinių grafikai sudaryti siekiant suteikti galimybę patogiai į kaimyninę šalį nuvažiuoti ir iš kitų Lietuvos miestų“, - teigė „Lietuvos geležinkelių“ Komunikacijos departamento vyriausioji specialistė Novilė Aleksejevaitė, džiaugdamasi, kad per pirmąjį savaitgalį Daugpilyje apsilankė 139 keleiviai iš Lietuvos.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (5)

  • Bet 2018 sausio mėn. 16 d. 12:25:12

    Ir idomiai padaryta,uzuot paskatinus latvius Vilniuje
    pasisveciuoti,pamatyti ka nors,nusipirkti ka nors, traukinys isvaziuoja 6
    minutes po atvykimo i Vilniu,ot profesoriai,sugalvok gi sitaip,kaip
    tarybiniais laikais,komfortui ,malonumui jokio demesio,net atvirksciai,o ir
    lietuviams Daugpilyje per mazai laiko lieka.Manau,kad gelezinkelininkai
    pagalvos apie tai,visu pirma apie pelna ir pakeis ,kad zmonems butu
    geriau.Aciu is anksto

  • Xp 2018 sausio mėn. 16 d. 12:23:03

    Ar geležinkeliams rūpi tie tvarkaraščiai ir patogumas, visas projektas
    dėl paukščiuko, kad kažkas daroma. Negi investiciniai projektai tik už
    ačiū. Bus proga paprašyti investicinių lėšų tarptautiniam projektui
    globalinės apimties.

  • Yla 2018 sausio mėn. 16 d. 12:21:40

    Kam reikalingi tie traukiniai su tokiais grafikais, dažnumais? Pinigams
    išleisti ir paukščiuką užsidėti?

  • Proto bokštai 2018 sausio mėn. 16 d. 12:05:27

    Rokas Masiuliowas ir Mantas Bartuška temoka išnuomoti neregėtai brangią
    geldą suskystintoms dujoms laikyti, o pinigus už tą geldą pasiima Kipre
    įsikūrę ofšorai. Tai norite, kad jie sudarytų patogų žmonėms
    traukinių grafiką? Būkite realistai.

  • senis 2018 sausio mėn. 16 d. 11:52:55

    kol rusai neleido lietuviams smarkiai vogti, kol i valdzia neleido vagiu,
    issigimeliu pederastu, Soroso ir Makeino chaluju, tol susisiekimas
    traukiniais buvo normalus. Ir prie caro, ir tarybinais laikais Maskva,
    Leningrada, Daugpili, eidavo pilni traukiniai. Zmones bendravo. Dabar
    vagys, valdantys Lietuva, viska isvoge, pinigu niekam neuztenka. 99%
    Lietuvos gyventoju laukia, gal Putinas isvaduos is situ pederastu valdzios.

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • NELAIMĖ: sekmadienio naktį, apie 3 val., į Kauno ligoninę iš Kauno, Lampėdžių g., namų, pristatytas ir dėl galvos sumušimo paguldytas šiemet gimęs kūdikis, kurį namuose, tą pačią naktį galimai iš rankų išmetė tėvas; neblaivus (0,93 prom.) įtariamasis uždarytas į areštinę.
  • KIAULIŲ MARAS: VMVT informuoja, kad per pastarąsias dvi savaites naujų afrikinio kiaulių maro protrūkių kiaulių laikymo vietose nenustatyta; ištyrus šių metų rugsėjo 15-rugsėjo 21 d. pristatytus šernų gaišenų ir skerdenų mėginius, AKM diagnozė patvirtinta 16 nugaišusių ir 2 sumedžiotiems šernams.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
DARBAS ADMIN

Ar jums yra tekę gauti padirbtų pinigų?

balsuoti rezultatai

Ar pažįstate šimtamečių žmonių?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +6   +9 C

   +3   +4 C

 

   0  +2 C

  +11  +12 C

   +8  +9 C

 

   +7  +9 C

  1-6 m/s

 4-5 m/s

 

    3-6 m/s

 

USD - 1.1759 PLN - 4.2946
RUB - 78.5108 CHF - 1.1228
GBP - 0.8940 NOK - 9.5793
reklama
Ukis 2018