Kartais vartotojai skundžiasi dėl naudosnuotraukos

2018 liepos mėn. 27 d. 07:07:11 Perskaitė 373

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) kasmet sulaukia vis gausiau vartotojų skundų, kurių daugiausia - dėl avalynės, elektrotechnikos ir tekstilės kokybės. Tačiau pastebima ir pagrįstų skundų mažėjimo tendencija. Kalbamės su VVTAT Produktų saugos ir kokybės departamento l.e.p. direktoriumi Arvydu NAINA.

 

- Dėl kokių produktų kokybės į jūsų tarnybą dažniausiai kreipiasi vartotojai?

- Daugiausia skundų sulaukiame dėl avalynės, buitinės elektrotechnikos. Per šių metų pirmąjį pusmetį dėl elektrotechnikos gaminių sulaukėme 660 skundų, iš jų pagrįstų skundų buvo 360. Dėl odos gaminių ir avalynės atitinkamai sulaukėme 567 skundų, iš jų pagrįstų buvo 432. Trečią vietą pagal skundų skaičių užima tekstilės gaminiai, per šių metų pirmą pusmetį dėl jų gauta 310 skundų, iš jų pagrįsti 224 skundai.

- Apskritai skundų daugėja?

- Taip, žmonės gauna daugiau informacijos, daugiau žino. Iš viso per pusmetį gauti 2553 skundai, iš jų pagrįstų 1627. Matome tendenciją, kad auga skundų skaičius dėl elektrotechnikos gaminių, kurie perkami internetu. Tačiau kalbant apie pagrįstų skundų skaičių, matome, kad kasmet pagrįstų skundų skaičius mažėja, dabar jis sudaro apie 60 proc. visų skundų, anksčiau buvo 70 proc.

Skundų skaičius susijęs ir su sezonais. Kai šalčiai, daugiau skundų dėl akumuliatorių, dėl užšąlančio kuro. Būdavo, lakstėm po benzino kolonėles ir ėmėme kuro patikrai. Prieš mokslo metus pasipila skundai dėl kompiuterinės technikos.

- Dėl kokių gamintojų prekių skundžiamasi daugiausia?

- Daugiausia dėl kiniškų, lenkiškų prekių. Vartotojas pirkdamas, žinoma, turi atsižvelgti, kiek dažnai jis tą daiktą naudos. Gal ir neverta pirkti gręžtuvo už 200 eurų, kurį panaudos tik kartą per metus. Tačiau jeigu daiktą žmogus ruošiasi naudoti dažnai, neverta rinktis pačių pigiausių prekių, kurios veiks tik garantinį laikotarpį, ir ne ilgiau. Pavyzdžiui, renkantis girliandą, reikia, kad ji gerai veiktų, nekaistų, būtų saugi. Lemputės turi būti kokybiškos, daugiau įdėta vario. Metalo kaina yra fiksuota, todėl sutaupo dėdami pigesnį varį, pigesnes lemputes, mažiau lempučių, prasčiau šviečiančių.

- Ar jūsų tarnyba sulaukia spaudimo iš verslo?

- Prieš jums paskambinant, skaičiau atsiųstą vienos įmonių visą romaną, kokie mes niekšai ir blogi, kaip blogai skaitome teisės aktus. O jie - šventi, pūkuoti ir balti. Sprendimai priimami remiantis objektyviais kriterijais. Kai kada ribą būna sunku nustatyti, pavyzdžiui, sugedo akumuliatorius, o gal jis buvo netinkamai eksploatuotas? Nesakome, kad mūsų sprendimai visada 100 proc. teisingi. Kai kada neįmanoma nustatyti defekto priežasties. Pavyzdžiui, anksčiau būdavo MP grotuvai, paprastesnius juos keisdavo, neardydavo, nes nustatyti defekto praktiškai neįmanoma.

- Kai verslas nesutinka su jūsų tarnybos sprendimu, dažnai jus apskundžia?


- Paprastai, pakartotinai išnagrinėjamas skundas, mūsų specialistai peržiūri, ir jeigu sprendimas toks pats, verslas gali kreiptis į teismą. Tokių mūsų tarnybos apskundimo atvejų - vienetai.

- Būna, kad vartotojai skundžiasi VVTAT siekdami sau naudos?

- Kai vartotojas iškart parašo skundus dėl kelių skirtingų gaminių, galima įtarti piktnaudžiavimą. Pamenu vienos moters skundą, kad jos dujinė viryklė blogai veikia, stiklas „išsidraskė“. Pardavėjas nekvaršindamas galvos moteriai grąžino pinigus už dujinę. Moteris nusipirko iš to paties pardavėjo kito modelio dujinę viryklę, praėjo kiek laiko, jau ir ta dujinė viryklė tapo „bloga“. Pardavėjas antrą kartą pakeitė. Tačiau kai jau trečią kartą moteris atėjo, pardavėjui kilo įtarimų - dujinės skirtingų gamintojų, skirtingų modelių ir visos blogos? Tuomet prasidėjo didelis karas. Trečią kartą niekas nekeitė. Pasirodo, moteris keitė dujines, kad turėtų nesibaigiantį garantinį laikotarpį, todėl subraižydavo dujinės stiklą.





"Respublikos" leidiniai", Smetonos g. 2, Vilnius, Tel. , Faks. , El. paštas info@respublika.net