respublika.lt

Išvengti nuostolių padeda profesionalus sąskaitų administravimas

(0)
Publikuota: 2014 gegužės 29 14:04:48, Aida VALINSKIENĖ, zinios@vakarozinios.lt
×

Profesionaliai dirbančios ir savo pajamas bei nuostolius skaičiuojančios įmonės sąskaitų administravimą bei bendravimą su vėluojančiaisiais jas apmokėti patiki šios srities profesionalams - įmonėms, kurios specializuojasi sąskaitų administravimo srityje. Jų tikslas - pasiekti, kad pradelstų apmokėti sąskaitų būtų kuo mažiau.

Sąskaitų administravimas ir ikiteisminis skolų išieškojimas - daug žmogiškųjų išteklių, laiko ir finansų reikalaujanti sritis. Joje dirbančios įmonės padeda paspartinti ir efektyvinti atsiskaitymus, generuoti pinigų srautus, pasiekti, kad visos sąskaitos būtų apmokamos ir kiek įmanoma anksčiau.

Viena tokių - sąskaitų administravimo ir ikiteismines bei teismines skolų išieškojimo paslaugas teikianti UAB „Sergel“. Bendrovės Teisės departamento juristė Ignė Lavrukėnaitė, paklausta, kuo įmonės paslaugos naudingos klientams, pirmiausia akcentuoja jų vientisumą - ėmusi administruoti sąskaitas „Sergel“ atlieka viską: nuo sąskaitų išrašymo ir jų apmokėjimo kontrolės iki atstovavimo klientui teismuose, jei skolų taip ir nepavyksta išieškoti.

„Patikėdami sąskaitas administruoti mūsų bendrovei, klientai gali būti tikri, kad su jomis bus dirbama sistemiškai, nuosekliai, siekiant geriausio rezultato. Juk pinigų apyvartumas kiekvienai įmonei yra svarbus, ir visi nori savo pinigus gauti kuo anksčiau. Tokį tikslą turime ir mes“, - sako I.Lavrukėnaitė.

Profesionalai žino geriau

Pasak bendrovės „Sergel“ Skolų išieškojimo departamento direktorės Rasos Butkuvienės, skaičiuojama, kad per metus su sąskaitas administruojančia bendrove sutartis sudariusių įmonių klientų atsiskaitymai už paslaugas ar prekes pagerėja beveik dvigubai. Esmė ta, kad neretai įmonės neturi atsakingų žmonių, kurie dirbtų konkrečiai su skolomis, o jei įmonė išrašo daug sąskaitų, viską kontroliuoti sunku.

„Mes neabejojame, kad įmonei kur kas naudingiau sąskaitų administravimą ir skolų išieškojimą patikėti specialistams, kurie žino, kaip tą reikia daryti, - sako R.Butkuvienė. - Mūsų pranašumas tas, kad veiksmus atliekame reguliariai - skambučiai, pranešimų siuntimas, bendravimas elektroniniu paštu, kitos priemonės, kurių tikslas vienintelis - atgauti pinigus mūsų klientui. Didžioji dalis įmonių neturi konkrečių skolos išieškojimo veiksmų, todėl išieškojimo procesas vyksta nenuosekliai.“

Gana reikšmingą vaidmenį siekiant, kad sąskaita būtų apmokėta, atlieka ir tai, kad su vėluojančiais mokėti klientais dirba profesionalai.

„Kai sąskaitų administravimas perduodamas mums, profesionalai atlieka šį darbą sistemingai, laikydamiesi susitarimo su klientu. Nepraleidžiame nė vieno asmens, nė vienos sąskaitos, nė vieno skaičiaus. Mūsų klientas gali būti ramus, kad procesas vykdomas, o jis gaus galutinį rezultatą“, - sako R.Butkuvienė.

„Sergel“ darbuotojai nuolat analizuoja savo darbo metodus ir rezultatus, jie žino, kokių veiksmų kada imtis, tad tobulai parenka veiksmų seką, atsižvelgdami į skolos tipą - ne tik siunčia priminimus apie pradelstas sąskaitas, bet ir kalbasi, ieško visoms pusėms priimtino sprendimo. Kai kalbasi profesionalas, rezultatas pasiekiamas daug greičiau.

Samdyti sąskaitas administruojančią įmonę apsimoka ir didesnėms, ir mažesnėms įmonėms, kurios ypač skaudžiai jaučia kiekvienos neapmokėtos sąskaitos poveikį. Negana to, anot R.Butkuvienės, pradėjusios dirbti su sąskaitas administruojančia bendrove įmonės vis dažniau suvokia, kad atsikrato labai nemalonaus darbo - nebereikia pačioms bendrauti su skolininku ta nemalonia tema, kalbėtis apie skolas.

UAB „Sergel“ lanksčiai prisitaiko prie kliento poreikių, jam suteikiama visa informacija apie vykstančius procesus, atliekamus veiksmus. Juk finansinis nestabilumas, kai nežinai kada ko tikėtis, įmones išbalansuoja - jos negali planuoti savo pinigų srautų, kitų metų biudžeto ir pan.

Be to, „Sergel“ specialistai analizuoja, kokie būdai atgauti skolas vienoje ar kitoje situacijoje veiksmingiausi, tad gali pasiūlyti klientui, kokie pakeitimai jo santykiuose su verslo partneriais būtų naudingi.

Kitas dalykas - neretai sąskaitų laiku neapmokėję klientai nežino, kas jiems gresia. Vieni galbūt neatidžiai skaitė sutarties sąlygas, kiti, susidūrę su finansinėmis problemomis, tiesiog klaidingai įsivaizduoja, kurioms sąskaitoms reikia teikti pirmenybę, nėra išanalizavę, kas jiems gresia nesumokėjus vienos ar kitos įmokos. Realybė tokia, kad kai kuriais atvejais mokėjimo pradelsimas gali būti labai didelių finansinių nuostolių priežastis.

Visus šiuos dalykus pastebi profesionalai, tad jiems ėmus administruoti su skolininkais susidūrusios įmonės sąskaitas įrodyti delsiančiajam sumokėti, kad tai būtina, paprasčiau.

Susirūpinti - kuo anksčiau

Bendrovės „Sergel“ juristė I.Lavrukėnaitė įmonėms pataria kiek galima anksčiau reaguoti į bet kokius kliento, ypač juridinio asmens, mokėjimų sutrikimus - kuo anksčiau pradedama bendrauti su vėluojančiuoju apmokėti sąskaitas, tuo daugiau vilties, kad pavyks rasti sutarimą ir atgauti pinigus. Mat kuo senesnė pradelsta apmokėti sąskaita, tuo didesnė susikaupia jos neapmokėjusio asmens skolų našta ir tuo mažesnė galimybė be didesnių problemų atgauti pinigus.

Ne vienus metus skolas administruojantys bendrovės darbuotojai atkreipia dėmesį, kad būtent tada, kai skola dar „šviežia“ ir jos suma nedidelė, su skolininku lengviau rasti bendrą sutarimą, kaip skola bus sumokėta.

„Kartais sąskaitos laiku neapmokėjusiajam pakanka tik paskambinti ar parašyti laišką, ir problemos išsisprendžia, - sako „Sergel“ atstovė. - Problemiškesniais atvejais tenka pradėti ikiteisminį išieškojimą arba net rekomenduoti klientui kreiptis į teismą, jei yra vilties, kad tokiu būdu bent kiek pinigų įmonei pavyks susigrąžinti. Bet kuriuo atveju viską stengiamės daryti taip, kad mūsų klientas, jei tik tai įmanoma, neprarastų savo kliento“.

Jeigu dėl skolos apmokėjimo su skolininku nepavyksta susitarti, lieka dar vienas būdas atgauti kliento pinigus - teisminis skolos išieškojimas. Šį darbą atlieka patyrę bendrovės teisininkai. Jie rekomenduoja, kaip klientui elgtis vienoje ar kitoje situacijoje, sutvarko ir parengia dokumentus teismui, juos pateikia ir seka bylos eigą teisme.

 

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar esate patenkinti naudojamo banko paslaugomis?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kur šiemet atostogausite?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

-1 +4 C

-2 +4 C

+1 +5 C

+1 +8 C

+5 +12 C

+2 +8 C

0-6 m/s

0-6 m/s

0-8 m/s