respublika.lt

Briuselis baudos Lietuvai neatšauks (15)

2017 spalio mėn. 11 d. 08:07:20
Augustas DOVYDAITIS, zinios@vakarozinios.lt

Vakar Lietuvoje viešėjusi už konkurenciją atsakinga Europos Komisijos narė Margretė Vestager (Margrethe Vestager) pareiškė, kad beveik 28 mln. eurų bauda, skirta Lietuvos valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ už geležinkelio ruožo išardymą, nebus panaikinta, net jei Lietuva ir iš naujo nutiestų tą atšaką.

 

Pasak M.Vestager, po valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ skirtos beveik 28 mln. eurų baudos už Rengės geležinkelio ruožo išardymą dabar laukiama Lietuvos Vyriausybės ir pačios įmonės sprendimo. Politikės teigimu, akivaizdus žingsnis po EK skirtos sankcijos būtų atstatyti 2008 m. išardytą ruožą.

„Dabar Lietuvos atsakingos institucijos ir kompanija per tris mėnesius turi nuspręsti, kaip reaguoti. Akivaizdžiausias sprendimas - atstatyti geležinkelio ruožą. Bet ir kiti sprendimai galimi, svarbiausia, kad pažeidimas nebūtų tęsiamas ar kartojamas, - tai precedento neturintis atvejis, mes su tuo nesame susidūrę“, - teigė M.Vestager.

Politikė tvirtino, esą Lietuva baudos galėjo išvengti iki paskutinio momento, jei tik būtų paklausiusi EK pasiūlymų, kurių neįvardino. Tačiau paklausta, ar „Lietuvos geležinkeliai“, - jeigu ši bendrovė nuspręstų atstatyti išardytą geležinkelio ruožą, - tebeturėtų mokėti EK skirtą baudą, eurokomisarė atsakė teigiamai.

„Tai ir yra liūdnoji bylos dalis. Po to, kai pamatėme, kad nebus tokių įsipareigojimų atstatyti ruožą, nusprendėme skirti baudą. Nežinau, ar šis sprendimas - visas ar vien dėl baudos dydžio - bus skundžiamas“, - kalbėjo M.Vestager.

„Vakaro žinios“ primena, kad EK spalio 2 d. bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ skyrė 27 mln. 873 tūkst. eurų baudą už tai, kad, išardžiusi bėgių kelią tarp Lietuvos ir Latvijos, įmonė esą sudarė konkurencijos kliūtis krovinių vežimo geležinkeliais rinkoje ir pažeidė ES antimonopolines taisykles - esą sukliudė AB „Orlen Lietuva“ krovinių vežimą perkelti iš Lietuvos į Latviją ir naudotis kitos geležinkelių transporto įmonės paslaugomis.

Buvęs ilgametis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka tvirtino, esą išardyti geležinkelio ruožą buvo būtina, nes jis buvo avarinės būklės ir bet kada, nuvirtus sąstatui, galėjo kilti ekologinė katastrofa. O vėliau ruožas nebuvo atstatytas dėl krizės. 2008-aisiais susisiekimo ministru dirbęs Algirdas Butkevičius kalba taip pat ir priduria esą sprendimas jo neatstatyti buvo priimtas jau Andriaus Kubiliaus Vyriausybės, tačiau pastarasis pirštais bado į A.Butkevičių ir primena, kad sprendimas išardyti geležinkelį priimtas, kai A.Butkevičius vadovavo Susisiekimo ministerijai.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (15)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PERGALĖS: Europos futbolo klubų Čempionų lygos šeštojo turo rungtynėse D grupėje antradienį pergales iškovojo Gelzenkircheno „Schalke 04“ (Vokietija) ir „FC Porto“ (Portugalija) ekipos.
  • VĖL ATVIRA: Triumfo arka Paryžiuje po beveik dviejų savaičių pertraukos trečiadienį vėl bus atvira lankytojams; tai antradienį paskelbė Prancūzijos paminklų departamentas.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas vadyb

Ar dalyvaujate protesto akcijose, mitinguose?

balsuoti rezultatai

Ar jums yra tekę apsinuodyti kavinėse suvartotu maistu?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  -3     0 C

-2     0 C

 

   -2   -1 C

  0    +2 C

 0   +2  C

 

  -1   0 C

    2-7 m/s

    3-4 m/s

 

   5-6 m/s