Lietuvos, Latvijos ir Estijos geležinkelių bendrovės antradienį pasirašė susitarimą, kuriuo minėtose šalyse pradedami reguliarūs krovinių pervežimai intermodaliniu traukiniu „Amber Train“, kuris perveš krovinius iš Vakarų Europos į Baltijos šalis.
Susitarimą pasirašė „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas ir Krovinių direkcijos vadovas Egidijus Lazauskas, Latvijos geležinkelių bendrovės „LDZ Cargo“ valdybos pirmininkė Svetlana Berga, „LDZ Logistika“ valdybos narys Eduards Cernavskis ir Estijos įmonės „EVR Cargo“ valdybos pirmininkas Raulis Toomsalu.
„Ši nauja partnerystė bus naudinga visoms šalims, bet svarbiausia - mūsų klientams. „Amber Train“ traukinys pasiūlys greitą, patikimą ir efektyvų krovinių pervežimą tarp Vakarų ir Šiaurės Europos “, - pranešime cituojamas E. Lazauskas.
Tuo metu E. Cernavskis sako, kad šis maršrutas Baltijos šalims suteiks naujų galimybių ir naudos.
„Žvelgiant plačiau, mūsų bendradarbiavimas sumažins didelių krovinių srautus keliuose ir efektyviau bus išnaudojama geležinkelių infrastruktūra. Tuo tarpu klientams tai suteikia naują galimybę naudotis vienu maršrutu, kad būtų galima pasiekti visas tris Baltijos šalis“, - sako E. Cernavskis.
Pasak „EVR Cargo“ valdybos pirmininko R. Toomsalu, projekto partneriai pagerino technines procedūras, vienas iš pavyzdžių - geležinkelių bendrovės skaitmenizavo informacijos apsikeitimas.
„Bendradarbiaudami su kolegomis iš Latvijos ir Lietuvos, pradėjome maršrutą su atskiru transporto koridoriumi, leidžiančiu pervežti prekes iš Vakarų Europos į Baltijos šalis, o vėliau - į Suomiją. Mes sukūrėme puikų pagrindą, kad ateityje būtų lengviau valdyti prekybos srautus šia kryptimi“, - teigė R. Toomsalu.
„Amber Train“ yra bendras Lietuvos, Latvijos ir Estijos geležinkelių bendrovių projektas. Intermodaliniu traukiniu kroviniai bus vežami 650 kilometrų ilgio maršrutu Šeštokai-Ryga-Talinas. Maršrutą valdo „Lietuvos geležinkeliai“, Latvijos „LDZ Logistika“ ir Estijos „EVR Cargo”.