Šviesiajam paros metui trumpėjant, ilgėjančios rytmetinės ir vakarinės rudens tamsumos kelia vis daugiau pavojų pėstiesiems. Eismo sąlygas sunkina ir blogas oras. Tačiau viena po kitos įvykusios tragiškos avarijos liudija, kad pėstiesiems jų pačių gyvybių apsauga rūpi mažiausiai.
Nuo vėlaus trečiadienio vakaro iki ankstyvo vakarykščio ryto šalyje įvykusiose avarijose mirtinai sužaloti trys pėstieji. Kraupiausia tragedija vakar sukrėtė Panevėžį. Velžio kelio ir Beržų gatvės sankryžoje į dešinę sukęs vilkikas „Volvo“ kliudė vyrą. Vairuotojas tikina nematęs per gatvę ėjusio žmogaus. Sunkvežimis jį užkabino ir dar apie kilometrą vilko. Tarp puspriekabės ratų įstrigęs sumaitotas kūnas pastebėtas tik jį apšvietus iš paskos važiavusio automobilio žibintų šviesa. „Volvo“ vairuotojas buvo blaivus.
Užvakar vakare Vilniuje įvykusias dvi mirtinas avarijas skiria tik keliolika minučių. Apie 22.15 val. Vaduvos gatvės ir Savanorių prospekto sankryžoje 62 metų vyro vairuojama „Toyota Previa“ partrenkė į važiuojamąją kelio dalį degant draudžiamajam šviesoforo signalui staiga įžengusį pėsčiąjį. 22 metų vaikinas žuvo nelaimės vietoje. Kartu su juo per gatvę bėgusio draugo mašina nekliudė. Po 15 minučių Dariaus ir Girėno ir Brolių gatvių sankryžoje taksi automobilis „Opel Astra Sports Tourer“, vairuojamas 47 metų vyro, neišvengė susidūrimo su taip pat degant raudonam šviesoforo signalui į gatvę, pirminiais duomenimis, ne pėsčiųjų perėjoje įėjusia 42 metų moterimi ir ją mirtinai sužalojo. Šių eismo įvykių aplinkybės tiriamos. Abiejų automobilių vairuotojai važiavo degant žaliam šviesoforo signalui.
Vakar apie 7.36 val. Didžiasalio kaime (Vilniaus r.) 60 metų vyro vairuojama „Škoda Octavia Combi“ partrenkė trylikametę, kuriai nustatytas kairės kojos sumušimas ir nubrozdinimas. Mergaitė važiuojamosios dalies pakraščiu ėjo prieš transporto priemonių važiavimo kryptį. Tačiau ji vilkėjo tamsius drabužius, neturėjo nei atšvaito, nei kito šviesą atspindinčio elemento. Užvakar šalyje įvykusiose avarijose iš viso nukentėjo dešimt pėsčiųjų (vienas nepilnametis). Iš jų aštuoni - pėsčiųjų perėjose. Šiais metais eismo įvykiuose jau žuvo 140 žmonių. Pėstieji sudaro absoliučiai didžiausią žuvusiųjų procento dalį.
Pasak Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko Vytauto Grašio, per vasarą pėstieji atsipalaidavo ir pamiršo, jog būtina pačiam saugotis.
„Atėjus rudeniui, ilgėjant tamsiajam paros laikui ir mažėjant matomumui, labai aiškiai pasimato per mažas pėsčiųjų dėmesys savo pačių saugumui. Tamsusis paros metas sąlygoja būtinybę pačiam saugotis ir imtis priemonių, nes kyla realus pavojus. Su pėsčiaisiais labai tragiška situacija buvo ir metų pradžioje, sausį. Vasarį ėmėmės priemonių ir tai pasiekė ne tik pėsčiųjų ausis, bet ir smegenis. Nukentėjusiųjų ir žuvusiųjų avarijose sumažėjo. Dabar vėl viskas sugrįžo, nes pėstieji patys sudaro sąlygas eismo įvykiui įvykti. Per vasarą, kai ilgai būna šviesu, žmonės atsipalaiduoja ir pamiršta, jog labai svarbu ir būtina pačiam rūpintis savo saugumu. Ir bet kuriuo atveju, net jei jis pažeisdamas Kelių eismo taisykles eina per gatvę degant raudonam šviesoforo signalui, turi įsitikinti, jog tai daryti saugu jam pačiam. Tiesiog nesuprantama, kai žmonės patys nesirūpina savo saugumu, eina ten, kur negalima eiti, tamsiu paros metu nedėvi šviesą atspindinčių liemenių ir net neturi atšvaitų. Čia ir vėl reiktų prisiminti eismo kultūrą bei neatsakingą požiūrį“, - „Vakaro žinioms“ sakė V.Grašys.