respublika.lt

Teisme rado ne teisybę, o bausmę

(0)
Publikuota: 2018 liepos 18 12:36:11, Darius ČIUŽAUSKAS
×
nuotr. 1 nuotr.
Pasitikėjimą teismais praradęs studentas Tomas Griškevičius apie juose, jo teigimu, slypinčias negeroves nori papasakoti tiesiogiai teisingumo ministrui. Asmeninio albumo nuotr.

Vilniečio studento Tomo Griškevičiaus bandymas rasti teisybę, pasitelkus į pagalbą lietuvišką Temidę, atsigręžė prieš jį patį. Jaunas vyras ne tik neteko kompensacijos už vos nesugadintą tolimą kelionę, bet ir liko skolingas jam skrydžio bilietus pardavusiai bendrovei.

Vilniuje gyvenančiam 38 metų studentui T.Griškevičiui kol kas nepavyko akis į akį pasikalbėti su teisingumo ministru Elvinu Jankevičiumi. Rugpjūčio 21 dieną įvyksiančiame ministro priėmime laisvų vietų jau nėra, o šių metų ketvirto ketvirčio Vyriausybės narių priėmimo grafikas bus skelbiamas tik rugsėjį. Vilniečio siekio papasakoti ministrui, kokios negerovės, jo paties teigimu, įsikerojo šalies teismų ir ne tik jų sistemoje, tai nė kiek neatšaldė. Ir nesvarbu, kad nuo rudens užsienyje studijuosiantis vyras dėl to turės specialiai grįžti iš Ispanijos.

„Tikiuosi, kad pavyks ministrui tiesiai į akis išsakyti, kur visoje teismų sistemoje matau klaidas, atveriančias kelius ir galimybes piktnaudžiavimui. Ieškosiu teisybės. Bet ne tik dėl savo konkretaus atvejo. Kovosiu dėl visų vartotojų, kurių teisės turėtų būti ginamos. To mūsų šalyje dar nėra, nes viskas daroma verslo naudai. Juk kažkas turi bent pabandyti apginti paprastus žmones“, - kalbėdamas su „Vakaro žiniomis“ neslėpė ryžto T.Griškevičius.

T.Griškevičiaus bėdos prasidėjo, kai praėjusių metų pradžioje jis išsiruošė į Argentiną, aplankyti šioje šalyje gyvenančių žmonos tėvų. Tačiau į Vilniaus oro uostą atvykusiems sutuoktiniams kelionės planus teko skubiai keisti.

„Mums nebuvo leista priduoti bagažą, nes neva pavėlavome. Nors teigiama, jog iki skrydžio buvo likusios 27 minutės, į oro uostą atvykome iki jo likus 50 minučių. Esu keliautojas, tad viską tiksliai paskaičiavau, jog nesėdėčiau be reikalo oro uoste, kas niekam nėra malonu. Tad negavome ir įlaipinimo kortelės. O be jos negalėjome atlikti keleivio registracijos į skrydį. Nors mums privalėjo duoti įlaipinimo korteles, juk mes su jomis galėjome registruotis skrydžiui, sumokėję papildomą mokestį už į saloną įsineštą bagažą. Laiko iki skrydžio dar buvo, tad net ir neregistruodami bagažo, mums negalėjo užkirsti kelio patekti į lėktuvą. Visi bandymai išsiaiškinti situaciją baigėsi tuo, kad teko už 280 eurų pirkti bilietus kitam skrydžiui, jog nepavėluotume į Stambulą, kur turėjome persėsti į kitą jungiamąjį skrydį“, - nemalonumų virtinės pradžią prisiminė T.Griškevičius.

Tik atskridęs į Argentiną, vyras iš karto kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT).

„Tyrimas truko labai ilgai. Tačiau galiausiai tarnyba iš dalies patenkino mano prašymą ir įpareigojo lėktuvo bilietus pardavusią bendrovę „Baltic tours Vilnius“ sumokėti man 260 eurų ir 65 centus. Įmonė nesuteikė tikslios informacijos, kada tiksliai turiu atvykti į oro uostą ir, kad likus 45 minutėms iki skrydžio, turi teisę užkirsti kelią patekti į lėktuvą. Nors manau, jog tai jokiomis tarptautinės teisės normomis nepagrįsta nesąmonė. Nuvykęs į bendrovę dar bandžiau pasiekti, kad ji padengtų visus mano patirtus nuostolius. Tačiau ji nesutiko. Galiausiai nesumokėjo ir VVTAT nurodytos sumos. Neliko nieko kito, kaip kreiptis į teismą“, - sakė T.Griškevičius.

Vilniaus miesto apylinkės teismas studento ieškinio atlyginti jam 500 eurų įvertintą materialinę ir 500 eurų neturtinę žalą netenkino. Negana to, dar priteisė jam padengti ir atsakovo patirtas išlaidas advokatui (580 eurų).

„Aš pinigų advokatui samdyti neturėjau. Nors sakiau, kad esu studentas ir jau porą metų mano mėnesio pajamos nesiekia minimalių, teismas į tai dėmesio nekreipė. Ir tai dar ne viskas. Jo nutarimas surašytas taip neaiškiai, kad kai kreipiausi į antstolį, jog man bendrovė atlygintų nors VVTAT nurodytą sumą, šis pasakė, kad tarnybos sprendimas pripažintas negaliojančiu ir panaikintas. Nors teismo nutartyje taip neparašyta. Kreipiausi į teismą pagalbos, o likau be nieko. Ir dar kiekvieną mėnesį turiu mokėti už bylinėjimosi išlaidas“, - stebėjosi T.Griškevičius.

Temidės verdiktas taip sukrėtė vilnietį, kad jis toliau ieškoti teisybės teismų pagalba nesiryžo.

„Teismas buvo nesąžiningas, sprendimas priimtas prieštaraujant Civiliniame kodekse nustatytai tvarkai. Teisėja elgėsi neetiškai ir nedrausmingai, varžė mano minties ir žodžio laisvę, pertraukinėjo, posėdžio metu neleido teikti samprotavimų su byla susijusiais klausimais ir aplinkybėmis. Nuo šio momento pasitikėjimo teismais nebeliko. Nutarimo neskundžiau, nes supratau, kad prasidės bylinėjimo procesas, kuriame aš nieko nelaimėsiu. Kreipiausi į teisėjų etikos ir drausmės komisiją. Ji mano skundo nenagrinėjo. Norint įrodyti savo tiesą, reikia pinigų. Paprastas žmogus yra bejėgis prieš turinčius pinigų ir galinčius pasisamdyti gerus advokatus. Aš jų neturiu“, - konstatavo T.Griškevičius.

Vakar antstolio Rimanto Vižainiškio kontora patvirtino, kad minėtą VVTAT sprendimą Vilniaus miesto apylinkės teismas pripažino negaliojančiu.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
F
Parašykite savo komentarą:

Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kiek kiaušinių suvalgote per Velykas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?