Užvakar kelyje Marijampolė-Kybartai, Virbalio miestelio prieigose, atsitrenkusi į šalikelės eilėje išvažiuoti į Kaliningrado sritį laukiantį krovininį automobilį, žuvo lengvosios mašinos vairuotoja. Vairuotojai jau septynis mėnesius gyveno nuolatinėje baimėje, kad į ką nors atsitrenks arba kas nors į juos atsitrenks.
Šių metų pavasarį Susisiekimo ministerija panaikino tvarką, kai visi važiuojantys valstybiniu keliu vairuotojai privalo Kybartuose leidimo kirsti sieną laukti privačioje automobilių aikštelėje, bet savo pažado, kad įves geresnę, tik nemokamą tvarką, netesėjo.
Rizikinga trasa
Nelaimė įvyko 19.17 val. vos už kelių šimtų metrų iki Virbalio miestelio pradžios. Marijampolės sav. gyventoja, 69 metų Genovaitė S., vairuodama jai priklausantį automobilį “VW Passat”, rėžėsi į dešinėje kelio pusėje stovėjusio vilkiko “Damler Crysler” puspriekabę “Veka 9000”. Moteris žuvo iš karto.
Genovaitė S. jau ne pirmus metus važinėja į Kaliningrado sritį nusipirkti benzino. Pažinoję moterį jos vairavimo patirtimi neabejoja. Visų rūšių techniką ji vairavo jau daugelį metų. Kaip sakė moters pažįstami, Genovaitė ne vieną kartą skundėsi, kad kelionę iki Kybartų sienos perėjimo posto labai apsunkina nenormali tvarka, nes vairuotojai priversti laukti “gyvoje eilėje”. Čia kyla ne tik skubančių vairuotojų konfliktų, bet ir avarinių situacijų.
Ypač sudėtinga vairuotojams pervažiuoti per Virbalio miestelį, kai gatvėje nusidriekdavo vilkikų vilkstinė. Neretai norint praleisti lengvuosius automobilius, nuo Kybartų atvažiuojantys sunkvežimiai net būdavo priversti užvažiuoti ant gana aukšto šaligatvio.
Nuojauta pasitvirtino
Virbalio žmonės kelius pramynė pas politikus ir vietos valdžią, prašydami automobiliams prie sienos atidaryti aikštelę. Atėjo ruduo, niekas nepasikeitė.
“Gyventojai eina į seniūniją skųstis, kad negali ne tik pervažiuoti per miestą, bet ir išvažiuoti iš savo kiemų. Padėti negalime, nes centrine miesto gatve eina tarptautinis kelias. Baisu matyti, kaip, norėdami praleisti visu greičiu lekiančius vilkikus su gendančiu ar kitokiu neįprastu kroviniu, garantuojančiu pirmumą, automobiliai turi kartis ant šaligatvio. Sakydavome, kad prisišauksime nelaimę, taip ir atsitiko”, - kalbėjo Virbalio seniūno pavaduotoja Liudmila Antanavičienė.
“Patys kalti”
Problema kilo, kai Susisiekimo ministerija nutraukė aštuonerius metus galiojusią eismo reguliavimo tvarką, kai visi per sieną važiuojantys automobiliai buvo priversti užsukti į automobilių aikštelę ir joje sulaukti, kol gaus leidimą įvažiuoti į Rusijos muitinę. Už leidimą stovėti aikštelę iš Vilkaviškio savivaldybės nuomojusi UAB “Vildega” iš krovininių automobilių vairuotojų imdavo 43 litų mokestį, iš lengvųjų automobilių vairuotojų - 8 litų mokestį. Priverstinį apmokestinimą panaikinusi Susisiekimo ministerija žadėjo vairuotojus atleisti nuo mokesčio, o eismo reguliavimą perduoti Kelių direkcijai.
“Artimiausiu metu Virbalyje bus pastatyti ženklai ir automobiliams stovėti bus draudžiama. Transporto eilės bus pradėtos rikiuoti iki miestelio ir bus valdomos per atstumą. Jei Vilkaviškio savivaldybė būtų sutikusi geranoriškai perduoti aikštelės ir jos statinių nuomojimo verslininkui sutartis ir kitus dokumentus, aikštelė jau seniai būtų buvusi. Aš apgailestauju dėl nenormalių eismo sąlygų”, - guodėsi susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Parengta pagal dienraštį "Respublika"